guyholtus

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Simlock verwijderen bij vervallen telefoonnummer

Hoi,
Voor onze Scoutinggroep hebben we een aantal Prepaid Nokia 100's gekocht. We verbruiken maar heel weinig beltegoed, omdat ze alleen bedoeld zijn voor "in geval van nood" tijdens een hike of een dropping (vandaar ook deze Nokia's, het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze Google Maps oid gebruiken 🙂 ).
Dus beltegoed opladen is weinig nodig. Maar omdat we ze al lange tijd niet hebben opgeladen zijn een aantal telefoonnummer dus vervallen.
We hebben nu een andere prepaid provider gevonden waar het nummer niet zo eenvoudig van vervalt, zolang je maar af en toe belt/SMS't. Echter de telefoon heeft een Simlock....

Vodafone heeft een prima tooltje om te inlocken echter daarmee sturen ze een SMS naar het betreffende telefoonnummer. En dat nummer doet het niet.
* Een andere SIM lukt ook niet, want die wordt door de telefoon geweigerd vanwege de SIM-lock.
* Ik heb ook geen andere Vodafone Prepaid SIM die ik erin kan stoppen.
* Ik probeer de helpdesk te bellen (0654500100) maar daar krijg ik geen levend wezen aan de telefoon, en het menu leidt nergens tot een SIM-lock optie. Tot zover de technische ondersteuning.

Dus: hoe krijg ik de SIM-lock van mijn Nokia 100 zonder een werkend telefoonummer?

Wat hulp zou ik zeer waarderen 🙂

Guy
11 Reacties 11
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen de unlockcode opvragem bij de fabrikant en dit terug sturen via mail guyholtus of een ander mobiel nummer.

Tevens is het ook mogelijk om een ander 06 nummer in te vullen (mag zelfs van een andere provider zijn). De unlockcode wordt dan per mail gestuurd.
guyholtus
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas lukte dat niet
1. Met originele SIM: lukt niet omdat het nummer is verlopen, dus SMS komt niet aan.
2. Met een nieuw gekochte SIM: lukt niet want wordt geweigerd door het toestel (simlock :D)
3. Een ander toestel: SMS komt aan, de site meldt dat het een Sony is (dat klopt, ik moet echter een Nokia unlocken), maar goed ik voer de IMEI van het oude Nokia toestel in, klik op verstuur en er verschijnt de melding "Er ging iets niet helemaal goed. We hebben geen unlockcode van dat toestel". Persoonlijk vermoed ik dat dit komt omdat de IMEI niet hoort bij deze Sony.

Anyway, helpdesk gebeld. Als ik in het keuze menu aangeef dat ik een technisch probleem heb met mijn toestel kom ik niet bij een mens uit, dus ik doe naar net of ik traaf internet heb 😉 en ik krijg een aardige mevrouw aan de lijn. Het is duidelijk een bijzonder geval, na twee keer ruggespraak schiet ze een call in bij de 2e lijns.

Nou ja, de hike van dit weekend is alweer voorbij, en uiteindelijk hebben alle meiden de route kunnen vinden. Antwoord komt vast op tijd voor de volgende hike of dropping.

Wordt vervolgd.
Anonymous
Niet van toepassing
Dan horen we graag hoe deze hike afloopt..... Jammer dat je de foutmelding kreeg! Zou niet mogen gebeuren.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Steven-guyholtus

https://www.vodafone.nl/gratis-simkaart/?cmpid=00167c_|PRE_Shopping_Free_Sim|Free_Sim|||

Hier kan u gewoon een gratis simkaart van Vodafone aanvragen.

Simkaart er in en gaan 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
Goede tip NetwerkFreak had ik nog niet aan gedacht ????
guyholtus
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dankjewel, dat lijkt me een eenvoudige oplossing. Bijna te simpel. Benieuwd of hij werkt.
Anonymous
Niet van toepassing
Laat je het ons weten guyholtus?
guyholtus
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik houd jullie op de hoogte! 😄
guyholtus
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De SIM nog niet ontvangen, kost blijkbaar wat tijd (voelt wat ouderwets eigenlijk :D)
Ondertussen van de helpdesk ook nog geen groen licht:

"De unlockcode voor jouw toestel is niet op voorraad. We vragen de code op bij de toestelfabrikant. Helaas weten we niet precies wanneer we deze ontvangen. Als we bericht krijgen nemen we contact met je op."
wordt vervolgd


Anonymous
Niet van toepassing
Dan is het helaas eventjes nog afwachten guyholtus totdat de fabrikant hem heeft gegeven.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic