lennertb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Site met nummer info van Vodafone

Beste Vodafone,

Weten jullie dat er op de website https://whosenumber.info/netherlands/vodafon/ hele lijsten staan met welke nummers in Nederland van operator Vodafone zijn? Is het gebruikelijk dat deze info online te vinden is?

Reden dat ik er over begin is dat ik recentelijk een aantal keer gebeld ben door nummers uit verschillende Afrikaanse landen, vermoedelijke scammers die hopen dat ik terug ga bellen naar een duur betaalnummer. Aangezien ik bijzonder voorzichtig ben met het afgeven van mijn mobiele nummer, ben ik eens gaan Googlen hoe men aan mijn nummer kan zijn gekomen. Enige plek waar het te vinden is blijkt bovengenoemde website te zijn.

Vriendelijke groet,

Lennert
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi lennertb

Allereerst wil ik je bedanken voor je oplettendheid en het doorgeven hiervan!
Ik heb bewust nog niet eerder gereageerd omdat ik hierin ook advies gevraagd heb en het ook heb laten controleren.

Nummerreeks
De website die jij geeft, laat geen privacy gevoelige gegevens zien gelukkig. Echter staan op deze website wel de nummer reeksen van Vodafone en ook van andere providers. Deze zijn altijd openbaar geweest via de website van het ACM (Autoriteit, Consument & Markt). Dit betekent dan ook dat deze gewoon in te zien zijn.

Wangiri
Betreft de nummers die bellen vanuit het buitenland bellen naar Nederlandse nummers. Dit heet Wangiri fraude. Bij wangiri-fraude wordt er gebeld door een onbekend nummer uit het buitenland. De telefoon gaat maar kort over, waardoor het onmogelijk is op tijd op te nemen. Oplichters hopen dat er teruggebeld wordt, om zo veel geld buit te kunnen maken. Kijk voor alle informatie over deze vorm van fraude in dit topic: http://voda.fo/ne/fraude

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi lennertb,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als eerst bedankt dat je de moeite hebt genomen om dit te melden aan Vodafone. Misschien kunnen ze iets met deze lijst en/of deze webpagina. Echter, de mensen waar jij het over hebt gaan gewoon random nummers af. Daar dit jij dan nu heel toevallig tussen en je bent een keer gebeld. Het vervelende is dat als ze eenmaal je nummer hebben en je hebt opgenomen en/of een voicemail aan gehad, dan weten dat het nummer echt is en bellen ze vaker terug.

Er is eigenlijk niet zoveel aan te doen, dat is anno 2018. Hoe voorzichtig jij ook met je nummer omgaat. Vodafone kan wel nummers blokkeren die je vaker belt, maar dan moet er wel een onderzoek zijn geweest voor lastig vallen en dergelijken. Je kan ook een nummer blokkeren via je eigen telefoon, als er een nummer staat.

Het is en blijft wel vervelend natuurlijk, ben het met je eens.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi lennertb

Allereerst wil ik je bedanken voor je oplettendheid en het doorgeven hiervan!
Ik heb bewust nog niet eerder gereageerd omdat ik hierin ook advies gevraagd heb en het ook heb laten controleren.

Nummerreeks
De website die jij geeft, laat geen privacy gevoelige gegevens zien gelukkig. Echter staan op deze website wel de nummer reeksen van Vodafone en ook van andere providers. Deze zijn altijd openbaar geweest via de website van het ACM (Autoriteit, Consument & Markt). Dit betekent dan ook dat deze gewoon in te zien zijn.

Wangiri
Betreft de nummers die bellen vanuit het buitenland bellen naar Nederlandse nummers. Dit heet Wangiri fraude. Bij wangiri-fraude wordt er gebeld door een onbekend nummer uit het buitenland. De telefoon gaat maar kort over, waardoor het onmogelijk is op tijd op te nemen. Oplichters hopen dat er teruggebeld wordt, om zo veel geld buit te kunnen maken. Kijk voor alle informatie over deze vorm van fraude in dit topic: http://voda.fo/ne/fraude
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic