oamulder

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik in zevenhuizen

Ik heb in zevenhuizen (woonplaats) bijna geen bereik.
Was vroeger goed
Bij telefonische verlengen van onze abonnementen werd gevraagd of we nog problemen hadden en dit dus gemeld.
De "smartfonecrew" ging het oplossen dus mooi dacht ik.
De oplossing: gewoon 2 nieuwe telefoons kopen (ca 1500 euro) en dus de oude 1,5 jaar oud maar weggooien .
En dat na 21 jaar klant te zijn (vaste klanten service?) Verlenging weer geannuleerd en weg bij Vodafone bij einde contract.
Dit terwijl ze op tv reclame maken voor een "slecht ontvangt router"



11 Reacties 11
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi oamulder,

Dat is geen pretje om te horen! Bij de klantenservice is elke klant welkom.

Ik heb even gekeken naar de dekkingsgraad in Zevenhuizen (Zuid-Holland). Het 2G netwerk is in orde, bij het 3G netwerk hebben sommige plaatsen een hogere snelheid dan op andere plekken en het 4G netwerk is ook in orde in Zevenhuizen (Zuid-Holland). Ik zie geen werkzaamheden of storingen in Zevenhuizen, wel in Zoetermeer. Een mogelijke oorzaak kon ook een versleten simkaart zijn, dit kan soms voorkomen (vooral als de simkaart een aantal jaar oud is), dan is het mogelijk een nieuwe simkaart te ontvangen.

Ondanks je ervaring met de klantenservice wil ik je alvast een Gelukkig Nieuwjaar wensen!
Vriendelijke groet,
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Was de uitleg van SamsungExpert duidelijk oamulder? Of kunnen we je nog ergens mee helpen?
oamulder
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gaat om 2 toestellen van ca 1,5 jaar oud waar van er 1 bij aanschaf een nieuwe simkaart heeft gehad.
Ze hebben bijde hetzelfde probleem en alleen op het thuis adres.
Verder goed bereik.
Het gaat om een S5 neo en een Note4.
Ik zou het logischer vinden als Vodafone vergelijkbare toestellen aanbood tegen zeer
gereduceerde prijs bij een die de afgelopen 21 jaar nooit een klacht heeft ingediend en altijd keurig de rekeningen heeft betaald. "Coulance "


Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
oamulder,

Het lijkt erop dat het dan een probleem is binnenshuis. Het netwerk kan daar minder zijn vanwege de muren bijvoorbeeld.
Hebben anderen ook slecht bereik wanneer ze in jouw huis zijn?
oamulder
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vrouw en ik hebben bijna geen bereik met een Vodafone abonnement.
Mijn kinderen hebben KPN en hebben geen problemen.
De muren zijn van kalkzandsteen.
Wij hebben pas de laatste jaren problemen sinds er volgens de klantenservice een antenne is draait ivm klanten in Nesselande Rotterdam
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
oamulder,

Volg eens de stappen op deze link: http://voda.fo/ne/qn5ij. Zo kunnen we zien waar het probleem precies zit. Aan het einde krijg je in ieder geval de gelegenheid om een melding hiervan te maken bij onze technische afdeling. Zij gaan dan aan de hand van jouw voorbeelden onderzoeken hoe ze dit voor je kunnen oplossen.
oamulder
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de link bekeken en ingevuld.
Er is geen storing in mijn gebied en verder kom ik niet.
En nu?????
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
oamulder, als er geen storing is, geen werkzaamheden zijn en je simkaart goed in je telefoon geplaatst is, raad ik je aan een case aan te maken voor onze technische afdeling. Dat is de laatste stap in het stappenplan dat ik je stuurde. Onze technische dienst gaat dan aan de slag met jouw specifieke klacht en kijken hoe ze dit op kunnen lossen.
oamulder
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er heeft al een smartfone crew naar gekeken met de conclusie dat ik maar 2 nieuwe telefoons moet kopen die bellen via 4g.
Mijn huidige telefoons zijn ca 1,5 jaar oud en zijn nog goed
Ik vind het niet acceptabel om deze te vervangen en stel voor dat Vodafone hier iets mee doet.
Zij hebben namelijk veroorzaakt door wijziging van antennes.
In mei ben ik 22 jaar abonnee en heb 21 jaar zonder problemen kunnen bellen.

Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
oamulder,

Excuus voor de late reactie.
Ik begrijp dat het erg vervelend is dat we op dit moment niks voor je kunnen betekenen wat betreft het bereik.
Is er echt al een case gemaakt en onderzoek gedaan naar het probleem?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic