Slecht gehoor met bellen over netwerk

  • 29 april 2016
  • 4 reacties
  • 2587 Bekeken

Als ik bel of gebeld wordt via het netwerk van vodafone, ben ik slecht te horen. Ik dacht dat het aan mn telefoon lag maar als ik via whatsapp bel of iets inspreek ben ik goed te verstaan.
Het lijkt mij dat het aan het netwerk ligt.....graag een oplossing.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml

Werkt het dan nog niet dan moet er een onderzoek aangemaakt worden. Hierbij zijn de volgende gegevens van belang:
- postcodes waar je dit op ervaart
- nummers bij wie je het ervaart
- tijdstippen van het bellen
- wat zie je in beeld betreft 2g 3g en 4g

Als je via whatsapp belt over welk netwerk gaat dit 3g of 4g of Wi-Fi? Houd er rekening mee dat 4g en Wi-Fi alleen voor internet is bedoelt
Reputatie 4
V_Pol , merk je nog verbetering aan de hand van de tips van Steven- ?
Reputatie 4
V_Pol , we hebben niets meer van je gehoord. Als we geen reactie meer ontvangen, wordt dit topic over 48 uur gesloten. Je kunt er dan niet meer op reageren. Hopelijk zijn de problemen met bellen verholpen.
Reputatie 6


Heeft u een android telefoon?
Helpt het als u de telefoon op luidspreker zet?