JV69

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte tot geen verbinding in Spanje

Het bereik in Pals, Spanje is redelijk. Heb regelmatig dat de indicator vol bereik aangeeft. Helaas is het meestal zo goed als onmogelijk om internet te gebruiken. De meest simpele dingen, zoals inloggen op de Vodafone App of het openen van een nieuwssite is onbegonnen werk. Dat terwijl mijn vrouw met haar "budget" Tele2 en dochter met haar nog meer "budget" BEN wel internet kunnen gebruiken. Het gaat niet snel bij ze maar ze hebben wel verbinding. Ik voel me knap belazerd door Vodafone. Het lijkt wel of Vodafone bewust verbinding dicht knijpt om zo min mogelijk kosten over de rug van hun klanten te maken. De diverse tips die hier op het forum staan zijn allemaal al gedaan. Het enige wat enigszins een heel klein beetje helpt is de telefoon op 3G zetten. Hierdoor kan ik na 10 minuten deze forum pagina steeds opnieuw laden tenminste dit bericht maken. Serieus teleurgesteld in Vodafone 😞
7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi JV69
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Uiteraard erg vervelend dat je deze ervaring hebt. Heb je ook al gekeken of je nog een andere provider handmatig kan kiezen? Misschien is die beter en kan je ook weer op internet.

Ik kan de vraag niet beantwoorden waarom het niet goed gaat, dat zou iemand van Vodafone moeten doen en die zijn te bereiken via de klantenservice van Vodafone. Eventueel een vraagje sturen via Twitter en/of Facebook zou je ook nog kunnen doen.

Hoop dat het je verkantte niet helemaal beïnvloed en dat je toch nog een fijne vakantie hebt.
JV69
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Energieboy, thnx voor je reactie. Ik heb al van alles gebrobeert inclusief handmatig een andere provider. Niets helpt. Facebook gebruik ik niet en Twitter is door de slechte verbinding onbruikbaar.
Ik laat gelukkig mijn vakantie niet bederven hierdoor maar ik ondervind er wel hinder van. Zoals navigatie wat niet werkt omdat Google onbereikbaar is, het controleren van bankzaken online is ook zo goed als onmogelijk. Dit forum kost mij al tientallen pogingen en meerdere minuten om überhaupt te laden, laat staan berichten te verzenden.
Ik erger mij er vooral aan dat ik wel een redelijk tot goede verbinding heb maar dat ik daar geen normaal gebruik van kan maken. Het niet zo dat Vodafone een budget provider is, ik betaal er genoeg voor iedere maand en daar mag ik dan ook wel wat van verwachten. Mocht ik geen bereik hebben zou ik mij daar minder aan ergeren dan dit.

groet
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik kan me heel goed voorstellen dat het vervelend is. Echter, op de community kunnen andere klanten je niet helpen.

Misschien helpt dit nog:
Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.


Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.

Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Daarna zet je het terug op het vodafone netwerk.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het nog gelukt met de andere tips? Heeft dat nog een verschil gemaakt?
JV69
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven, helaas niet. Ik heb soort van noodgedwongen wifi toegang gekocht voor op de camping. Vreemde is wel dat ik in andere plaatsjes wel een redelijk goede verbinding heb en dat zelfs met een lagere verbindingsindicatie. Maar goed, heb mij er bij neergelegd. Ik weet wel dat ik het belachelijk vind om een premium te moeten betalen maar een slechtere verbinding heb dan de "budget" provider van vrouw en dochter.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het kan helaas zijn, dat er minder netwerkpalen daar in de buurt staan. Een netwerkpaal door drukte overbelast is of er een storing is. Echter omdat wij alleen over het netwerk in Nederland gaan, kan ik helaas geen bericht doorsturen naar hun toe.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic