ARichard

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb hier on zuid spanje/Carmoli wi-fi en Vodafone Espanje(met 2puntjes) en had al hierover een vraag gesteld(bellen:prima maar mijn sms,jes komen weer niet aan). Met een domme Samsung klep (alleen bellen en sms,en) met Lyca sim kan ik wel bellen en sms,en??Ik had jullie antwoord opgevolgd ,maar dat heeft maar 4 dagen gewerkt.Nu weer niet meer.Mijn bundel is gratis sms,en.Ik moet wel zeggen dat mijn Ziggo Go app veel storingen heeft,ook als ik mijn telefoon op 3G /2G zet.Groot vraagteken dus.Nu hoop ik maar dat mijn telefoon in Nederland woensdag weer normaal werkt.Groetjes uit zonnig en lekker warm Spanje.(Mijn e-mail werkt ook prima)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi ARichard

Welkom op de community!
Ik kan me voorstellen dat je een goede verbinding wilt en je tegoed ook kunt gebruiken.
Heb je bij de nummers in de smsjes ook + 31 of 0031 gezet voordat je ze verstuurd?

Daarnaast kun je de volgende stappen doorlopen:
Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.


Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk, raad ik aan om dit 5 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi ARichard

Welkom op de community!
Ik kan me voorstellen dat je een goede verbinding wilt en je tegoed ook kunt gebruiken.
Heb je bij de nummers in de smsjes ook + 31 of 0031 gezet voordat je ze verstuurd?

Daarnaast kun je de volgende stappen doorlopen:
Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.


Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk, raad ik aan om dit 5 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.
ARichard
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Bedankt Steven.Ik heb al een paar gerestard en Vodafone Espanje kom ik liever niet aan.Vertrek toch woensdag terug naar Nederland.Ik heb via een goede vriend die data overheeft via zijn hotspot wi-fi.Zelfs daarmee krijg ik geen sms verstuurd dus bel ik maar,is ook wat persoonlijker.Ik stel het wel erg op prijs dat je zo snel reageerde.Bedankt:5 sterren voor jou,groetjes ARichard
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Via een hotspot kun je helaas geen sms'jes versturen. Een hotspot is echt alleen voor data (internet).
Mocht je het alsnog willen uitproberen dan hoor ik natuurlijk graag of bovenstaande stappen geholpen hebben. Voor nu wens ik je in ieder geval nog een fijn verblijf en alvast een goede terugvlucht.
ARichard
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Je hebt gelijk,sms,en ging niet terwijl internet het zelfs erg goed deed.Zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren.In ieder geval heel veel dank.Ik hoor hier van inwoners dat het in de helft van de tijd heel veel storing is ivm met het militaire vliegveld 15 a 20 km buiten Carmoli.Ik wist niet dat je via een hotspot( kost wel date) internet in een auto
kon krijgen.De hele weg Madrid - Murcia genoten van you tube en instagram.bedankt nogmaals.Ik denk dat jullie het wat bekender moet maken wat je allemaal met een hotspot kunt doen in het buitenland.Hoop dat het in Suriname ook werk.Groetjes ARichard
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
In Suriname werkt dit ook. Echter is data buiten Europa wel erg duur!
In de Eu zit in je abonnement waardoor je de bundel kunt gebruiken.
ARichard
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik bel daar met Surinaamse sim van digiltel met de Samsungklep van 10 euro.Laat mijn
smartphone thuis in Maastricht.Daarmee heb ik in t oerwoud helemaal geen bereijk.En bel dan met beltegoed van de Chinese winkel en via diverse radiomasten van de resorts en de missionarissen 4 dagen varen in t binnenland.Maar eerst terug naar Maastricht morgen en in de winter als t me te koud wordt vertrek ik weer die kant op.? Bedankt voor jullie goede feedback en nog een fijne dag.Groetjes Richard
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah nog beter geregeld...... ik wacht wel op het goede weer dit weekend 😛 even zonder gekkigheid, geniet ervan en een goede reis en natuurlijk graag gedaan! :cool:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic is gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic