BergVodafone

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SMS in het buitenland ontvangen over Wifi zonder buitenland dekking

Hi,

Ik las dat SMS'jes tegenwoordig via het internet worden verstuurd. Ik heb een bedrijfsmobiel zonder buitenland dekking. Ik wil mijn (werk-)laptop meenemen op vakantie. Tijdens het inlogproces, krijg ik een SMS met een code die op mijn laptop moet invoeren.

Vorige vakantie ontving ik deze SMS niet omdat ik geen bereik had met mijn iPhone. Nu heb ik een Samsung en ik heb begrepen dat SMS'jes via internet worden verstuurd. Wanneer ik met mijn mobiel verbinding maak met een Wifi-netwerk, kan ik dan toch SMS'jes ontvangen?

Gr.
Alex
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi BergVodafone
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Daar kan ik een heel kort antwoord op geven. Een SMSje versturen gaat via het mobiele netwerk en niet over internet via Wifi. Dus als je geen bereik hebt met je toestel en je zit wel op een Wifi netwerk dan krijg je GEEN SMSjes binnen. Dus je moet echt ontvangst hebben op de plek daar je dan op dat moment bent.

Zijn er nog vragen dan horen we het graag.
Veel plezier en fijne Feestdagen!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi BergVodafone
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Daar kan ik een heel kort antwoord op geven. Een SMSje versturen gaat via het mobiele netwerk en niet over internet via Wifi. Dus als je geen bereik hebt met je toestel en je zit wel op een Wifi netwerk dan krijg je GEEN SMSjes binnen. Dus je moet echt ontvangst hebben op de plek daar je dan op dat moment bent.

Zijn er nog vragen dan horen we het graag.
Veel plezier en fijne Feestdagen!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic