WimpieSlimpie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SMS ontvangen in Kaap Verdie en in Jamaica

Als ik in KaapVerdie of Jamaica ben ontvang ik geen SMSjes. Na bij terugkeer in Nederland blijken die SMSjes nooit meer te achterhalen. Hoe kan ik dat voorkomen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi WimpieSlimpie

Welkom op de Community.
Waar het precies mis gaat, dient het een en ander onderzocht te worden waar het mis gaat.

  • Is het alleen bij een bepaald nummer
  • Staan de instellingen van je toestel goed
  • Staat er een blokkade op je nummer
  • Netwerk waarmee je verbonden bent.
Ik raad je aan om via https://handleidingen.vodafone.nl/ te controleren of je het juiste smscentrale nummer ingesteld hebt. Vervolgens raad ik aan om te testen met een andere simkaart of daar wel de smsjes op afgeleverd worden.

Niet ieder netwerk ondersteund sms. Je kunt altijd switchen in het buitenland van provider.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk, raad ik aan om dit 5 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.

In My Vodafone zie je of er een blokkade op het nummer staat. Mijn collega's van de klantenservice kunnen dit ook controleren voor je.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi WimpieSlimpie

Welkom op de Community.
Waar het precies mis gaat, dient het een en ander onderzocht te worden waar het mis gaat.

  • Is het alleen bij een bepaald nummer
  • Staan de instellingen van je toestel goed
  • Staat er een blokkade op je nummer
  • Netwerk waarmee je verbonden bent.
Ik raad je aan om via https://handleidingen.vodafone.nl/ te controleren of je het juiste smscentrale nummer ingesteld hebt. Vervolgens raad ik aan om te testen met een andere simkaart of daar wel de smsjes op afgeleverd worden.

Niet ieder netwerk ondersteund sms. Je kunt altijd switchen in het buitenland van provider.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk, raad ik aan om dit 5 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.

In My Vodafone zie je of er een blokkade op het nummer staat. Mijn collega's van de klantenservice kunnen dit ook controleren voor je.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Is het gelukt met de informatie van Steven @WimpieSlimpie ?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic