GabyR

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

SMS van Vodafone, maar ben geen klant

Ik krijg sinds 7 november smsjes van Vodafone over dat een rekening klaar staat en inmiddels herinneringen en een laatste herinnering om mijn rekening te betalen. Echter ben ik geen klant bij Vodafone. Wel bij Hollands Nieuwe.
Het gaat hier nog om phishing, want zowel de links die vermeld staat als het rekeningnummer zijn van Vodafone.
Hoe kan het dat jullie mijn nummer hebben en dus dit soort smsjes kunnen versturen terwijl ik geen klant van jullie ben (nooit geweest ook).
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi GabyR
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Laat ik eerst duidelijk melden, als het Phishing is dan stuurt Vodafone deze NIET!
Vodafone heeft natuurlijk niets met Phishing te maken, dat zijn mensen die proberen je inlog en wachtwoord van je los te krijgen en jij bent zo slim om hier niet in te trappen. Gelukkig zit je bij een andere provider en weet jij dat het dus niet voor jou is. Dat het vervelend is, dat is zeker. Maar zolang je er niets mee doet en jij zeker bent dat je niet achter loopt met rekeningen (ook niet bij Holland Nieuwe), dan is er niets aan de hand en kan je ze gewoon wissen.

Waarom blijf je ze krijgen?
Het is nog altijd zo dat als je een sms binnen krijgt de ander een berichtje kan ontvangen dat de verzonden SMS ontvangen is. Dus de Phishing persoon weet dat het nummer bestaat en zal je een lange tijd lastig vallen en proberen om te hopen je toch over te kunnen halen. Als je een lange tijd hier niets mee doet dat zien ze vanzelf wel dat je toch niet gaat reageren.

Als je nu geen gebruik maakt van betalingen via Google via je telefoonrekening dan zou ik gelijk even je info controleren bij payinfo.nl en zorgen dat je niet ook nog betaal smsjes binnen krijgt op je nummer. Want dat zou nog erger zijn en daar zit je niet op te wachten. Het is maar een TIP, kijk maar wat je er mee doet 🙂

Vertrouw je het nu niet en heb je toch een vervelend onderbuik gevoel, neem dan contact op met Holland Nieuwe en vraag aan hun of ze iets kunnen nazien of zo. Dat kan Vodafone dan weer niet omdat die je provider niet is. Hopende dat ik je hier iets mee heb kunnen helpen en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Fijne Feestdagen!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi GabyR
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Laat ik eerst duidelijk melden, als het Phishing is dan stuurt Vodafone deze NIET!
Vodafone heeft natuurlijk niets met Phishing te maken, dat zijn mensen die proberen je inlog en wachtwoord van je los te krijgen en jij bent zo slim om hier niet in te trappen. Gelukkig zit je bij een andere provider en weet jij dat het dus niet voor jou is. Dat het vervelend is, dat is zeker. Maar zolang je er niets mee doet en jij zeker bent dat je niet achter loopt met rekeningen (ook niet bij Holland Nieuwe), dan is er niets aan de hand en kan je ze gewoon wissen.

Waarom blijf je ze krijgen?
Het is nog altijd zo dat als je een sms binnen krijgt de ander een berichtje kan ontvangen dat de verzonden SMS ontvangen is. Dus de Phishing persoon weet dat het nummer bestaat en zal je een lange tijd lastig vallen en proberen om te hopen je toch over te kunnen halen. Als je een lange tijd hier niets mee doet dat zien ze vanzelf wel dat je toch niet gaat reageren.

Als je nu geen gebruik maakt van betalingen via Google via je telefoonrekening dan zou ik gelijk even je info controleren bij payinfo.nl en zorgen dat je niet ook nog betaal smsjes binnen krijgt op je nummer. Want dat zou nog erger zijn en daar zit je niet op te wachten. Het is maar een TIP, kijk maar wat je er mee doet 🙂

Vertrouw je het nu niet en heb je toch een vervelend onderbuik gevoel, neem dan contact op met Holland Nieuwe en vraag aan hun of ze iets kunnen nazien of zo. Dat kan Vodafone dan weer niet omdat die je provider niet is. Hopende dat ik je hier iets mee heb kunnen helpen en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Fijne Feestdagen!
GabyR
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik weet dat het geen phising is, want heb met Vodafone gebeld en het is daadwerkelijk hun bankrekeningnummer. Er word aangegeven dat ik zelf het geld kan overmaken (de openstaande rekening). Als dit phising zou zijn, dan doet die persoon wel iets verkeerd door het bankrekeningnummer van Vodafone te vermelden 😉
Dus Vodafone heeft daadwerkelijk mijn nummer en stuurt dus daadwerkelijk mij smsjes en ik weet niet waarom of hoe dat mogelijk is als ik geen klant ben.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oh wacht, ik las dit in je bericht: Het gaat hier nog om phishing, ......
Daarom dacht ik gelijk, je hebt ontdekt dat het toch om phishing gaat 🙂
Ik las het dus net even anders :wink:

Ja, dat is wel vreemd dan. Ik zou het ook niet weten en kan ook niet inzien waarom je deze krijgt. Aangezien dit een klanten helpt klanten community is en we uit privacy redenen niet in het systeem kunnen (gelukkig maar van niet). Maar je zou wel een prive berichtje kunnen sturen naar Vodafone via Facebook en/of Twitter en daar vragen hoe het komt. Die mensen kunnen wat dieper in het systeem neuzen en misschien een antwoord op geven.

Beetje vervelend om je te moeten doorverwijzen maar je hebt daar meer kans op een antwoord dan via hier.
Succes!
GabyR
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zie het nu inderdaad... Niet goed verwoord :|.
Heb ze inmiddels een bericht gestuurd via fb. Bedankt!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Is je vraag goed opgepakt en opgelost via Facebook @GabyR?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic