wbuckens

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sony Xperia Z1 & dynafix

Ben sinds 21 oktober in bezit van een (mooie) Xperia Z1.

Op zaterdag 7 december had ik een spontane barst in de glasplaat van de achterkant... van midden onderin naar rechtsboven; niet gestoten, gevallen of zoiets dergelijks. Aangemeldt bij Dynafix en dinsdag 10 december is het toestel netjes opgehaald. Ik had de beschikking op een ruiltoestel, dus eigenlijk nette service en geen vuiltje aan de lucht.

Helaas moest ik tot 3 januari 2014 wachten totdat het toestel weer terug was in mijn bezit. Toestel zag er in eerste instantie netjes uit, dus kon ik weer beginnen met installeren/configureren. Na een tijdje op die dag meldt de telefoon dat hij aan de oplader moet, dus snoertje erin. En... geen led-lampje wat aangaat. Gelijk wat testjes gedaan met berichten en (gemiste) oproepen, maar het led-lampje (notification led) lijkt toch daadwerkelijk stuk.
Terwijl ik zit te balen bekijk ik de achterzijde nog eens heel zorgvuldig en zie aan de rechterkant een soort van inkeping waar het lijkt dat er een stuk gereedschap tussen is gezet om de kapotte glasplaat te liften.

Mijn teleurstelling gaat nu over in gedeeltelijke boosheid en ik bel maar weer gelijk met Dynafix. Mijn toestel wordt op zaterdag 4 januari alweer opgehaald.
Via de Track&Trace kan ik mooi de verzending volgen, totdat het 9 januari wordt. De laatste melding van die dag is "Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst". Na contact met zowel Sony (daar was hij bij de eerste reparatie naartoe gestuurd, nu dus schijnbaar niet) en Dynafix, ligt mijn toestel dus "ergens". Dynafix kan (wil) geen naam afgeven en zeggen dat de gemiddelde tijd bij een externe reparatiedienst 2 weken is. *zucht*

Ik weet dus nu niet
* waar mijn toestel precies is
* waarom er nu voor een andere dienst is gekozen, ondanks de tweede reparatie mij een gevalletje garantie van de eerste reparatie lijkt
* wanneer mijn toestel terug komt
* in wat voor staat mijn toestel nu weer terug komt

Mijn toestel heb ik zelf iets meer dan 1 maand in bezit gehad... en is nu al langer in reparatie. Ik heb eigenlijk geen vertrouwen dat het water- en stofdichte toestel straks die kwaliteiten nog heeft.
Wat kan ik het beste doen? Is er een afdeling van Vodafone die iets meer voor mijn kan (en wil) doen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden/reacties.
3 Reacties 3
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi wbuckens,

Heel erg vervelend om te lezen dat het zo gegaan is. Ik kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt. Ik zou het graag voor je uitzoeken maar via het Forum kunnen we geen privégegevens overleggen. Het Forum is namelijk voor klanten, dóór klanten. Je kunt het beste even contact zoeken via onze Facebook of Twitter account. Daar kunnen we eens nagaan wat er nu precies aan de hand is.
wbuckens
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb paar dagen geleden ook al bericht achtergelaten op Facebook. Helaas daar de (bekende) antwoorden:
* wacht reparatie maar (weer) af
* we kunnen niet achterhalen wat de status is en/of daarin sturen
* je kan ons niet direct contacten

Oftewel: we kunnen niets voor je betekenen en gaan je niet helpen. Zoek het maar uit met onze $%#$@# reparatiedienst en bedankt voor de maandelijkse abonnementsbetalingen.
Service en klantgerichtheid is geloof ik ver te zoeken 😞
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi wbuckens,

Jammer dat we je niet hebben kunnen helpen. Ik kan hier helaas niets aan doen, via het Forum. Als je nog vragen of opmerkingen hebt kun je reageren op de berichten via Facebook.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic