ahjongkind

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

spam telefoontjes?

Ik wordt de laatste tijd geregeld gebeld door het volgende nummer +31103027407. In de berichtgeving staat dan vermoedelijk spam. Zou u voor mij eens kunnen achterhalen om welke beller het hier gaat.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi ahjongkind
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

2x eenzelfde bericht is misschien iets te veel van het goede 🙂
Vodafone is er niet om te achterhalen van wie het nummer is, dit kan je ook zelf doen via google.
En google geeft aan dat dit een marketing nummer is en voornamelijk van het AD (Algemeen Dagblad).

Ooit klant geweest, gratis proef abonnement gehad en je bent gewoon in het systeem gekomen. Je kan dit afmelden, mits je geen klant bent geweest bij het AD en/of aanverwanten bedrijfjes, via bel-me-niet.nl. Het duurt dan 4 tot 6 weken voor je nummer door het systeem is gehaald en je niet meer gebeld zal worden. Mits, zoals ik hier boven al beschreef.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi ahjongkind
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

2x eenzelfde bericht is misschien iets te veel van het goede 🙂
Vodafone is er niet om te achterhalen van wie het nummer is, dit kan je ook zelf doen via google.
En google geeft aan dat dit een marketing nummer is en voornamelijk van het AD (Algemeen Dagblad).

Ooit klant geweest, gratis proef abonnement gehad en je bent gewoon in het systeem gekomen. Je kan dit afmelden, mits je geen klant bent geweest bij het AD en/of aanverwanten bedrijfjes, via bel-me-niet.nl. Het duurt dan 4 tot 6 weken voor je nummer door het systeem is gehaald en je niet meer gebeld zal worden. Mits, zoals ik hier boven al beschreef.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi ahjongkind

Het klopt inderdaad dat wij niet zomaar gegevens mogen doorgeven over wie jouw belt etc.
Vaak met een beetje googlen kom je er al snel achter of het een bedrijf is etc. Daarnaast kun je hiervoor contact opnemen met het bedrijf, om aan te geven dat je niet gebeld wilt worden door hun.
Vaak komen dit soort bedrijven aan je nummer via:
- lid geweest
- informatie aanvragen
- Via hun website gegevens invullen
- Meegedaan aan een actie van hun
- Op een andere website je nummer invullen, waar zij eventueel aan meedoen. of mee samenwerken.

Wordt je lastig gevallen door een particulier nummer, dan kun je het formulier telefonisch overlast melden invullen.

Wat doen wij:
We proberen het nummer van de plager te achterhalen en sturen een eerste waarschuwing via een brief of sms. Helaas kunnen we je niet helpen bij overlast van buitenlandse nummers. Dit komt omdat wij geen buitenlandse klant- of contractgegevens hebben.
Is de overlast na 2 weken nog niet gestopt? Meld dit dan opnieuw via het onderstaande formulier. De plager krijgt dan een tweede waarschuwing.
Houdt het daarna nog niet op, dan blokkeren we het nummer van de plager als het om een Vodafone nummer gaat (of laten de aanbieder van de plager het nummer blokkeren)

  • Neem het telefoontje van de plager wel aan, zodat er een verbinding gemaakt wordt. Al is het maar 1 of 2 seconden.
  • Bel of sms zelf niet naar het nummer van de plager. Als je zelf contact hebt opgenomen met de plager is overlast niet meer te bewijzen.
  • We houden je op de hoogte via e-mail. Je krijgt een bericht als we het nummer van de plager geblokkeerd hebben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic