De_Hakkelaar

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Spontaan aangemeld voor content-dienst Video Fun

Geachte lezers,

Vandaag om 14:04 kreeg ik spontaan een sms van Vodafone met daarin "Je maakt gebruik van abonnement Video Fun, de kosten zijn € 5,00 per week. Ga naar http://c.videofun.net/. Afmelden: www.payinfo.nl"

Ik heb mij echter nergens voor aangemeld. Ik bezoek geen vage sites op mijn telefoon en heb al maanden geen apps geïnstalleerd.

Heb gelijk Vodafone gebeld en kreeg Hamid aan de lijn die mij ging afmelden voor de dienst. Ik voelde de bui al hangen en vroeg of ik de eerste € 5 al kwijt was. Dat was inderdaad het geval. Gelukkig ging Hamid die € 5 euro gelijk weer compenseren.

Wel vind ik het jammer dat er tijdens het gesprek toch dingetjes gezegd werden zoals "misschien heb je ergens op geklikt". Dat is dus uitdrukkelijk niet het geval. Onderzoek op internet wijst uit dat deze oplichters zonder enige interactie abonnee's (van Vodafone, T-Mobile, KPN) kunnen aanmelden. De abonnee mag dan in de telefoon kruipen om het ongedaan te maken. Hele trieste gang van zaken.

Op advies van Hamid heb ik via payinfo.nl direct een blokkade ingesteld voor alle betaal diensten.
6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi De_Hakkelaar

Dankjewel voor het delen van jouw ervaring!

Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk geschrokken bent. Gelukkig heb je meteen actie ondernomen door het te blokkeren via Payinfo
Via Payinfo kan altijd een blokkade geplaatst worden betreft sms en contentdiensten. Daarnaast kan de contentdienst stop gezet worden.

Daarnaast kun je contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice, om bij ons in de systemen een blokkade te zetten op betalen van contentkosten via de factuur. Had mijn collega dit ook al gedaan voor je? Mocht dit niet het geval zijn, stuur ons even een berichtje via Twitter of Facebook zodat we het alsnog kunnen aanpassen.

Ook raad ik aan om het aan te kaarten via deze link. Zodra je het hier aanmeldt wordt het onderzocht.

De_Hakkelaar wrote:
Wel vind ik het jammer dat er tijdens het gesprek toch dingetjes gezegd werden zoals "misschien heb je ergens op geklikt". Dat is dus uitdrukkelijk niet het geval. Onderzoek op internet wijst uit dat deze oplichters zonder enige interactie abonnee's (van Vodafone, T-Mobile, KPN) kunnen aanmelden. De abonnee mag dan in de telefoon kruipen om het ongedaan te maken. Hele trieste gang van zaken.

Ik denk niet dat mijn collega het zo heeft bedoelt, maar meer wilde uitleggen waardoor het kan komen. Als dit alsnog zo is over gekomen of wel zo vermeld is, mijn excuses hiervoor.
De_Hakkelaar
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven,

Ik volg je niet helemaal.

1.
Hamid van Vodafone heeft "VideoFun" voor mij stopgezet.

Daarna heb ik zelf via Payinfo een algehele blokkade ingeschakeld voor mijn telefoonnummer inzake contentdiensten.

Kan ik hiernaast ook nog in de diensten van VODAFONE een aparte blokkade instellen op "contentkosten via de factuur"?

2.
De link die je aanbiedt "om het aan te kaarten" gaat alleen maar over het blokkeren van de dienst. Dat is dus al gebeurd.

3.
Het is "heeft bedoeld".


Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi De_Hakkelaar

Er is een mogelijkheid om een blokkade op contentkosten via de klantenservice te zetten, naast het blokkeren via Payinfo. Mijn collega's kunnen de blokkade erop zetten zodat er geen contentkosten in rekening via ons worden gebracht.

Via de link die ik aangeef, kun je het laten onderzoeken. Hierdoor gaat er een apart team mee aan de slag voor je.
Zij gaan controleren of de kosten etc. terecht zijn

Mijn excuses voor mijn typfout, ik heb het direct voor je aangepast.
De_Hakkelaar
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven,

Die link gaat alleen maar over "Telefonische overlast melden" en "Betaalde diensten stopzetten".

1 Het gaat niet om telefonische overlast.
2 De dienst is al gestopt.

Nogmaals, wat moet ik met die link!?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je kunt via de link het laten onderzoeken zoals ik eerder ook al heb aangegeven. Hierdoor wordt er een onderzoek gestart naar het activeren van deze dienst, wordt er gekeken naar de kosten die in rekening zijn gebracht, of het terecht is etc.

Dit doe je door rechts onderin in te loggen, bij de tekst: Laat het ons weten als je alsnog een vraag of klacht hebt over een betaalde dienst. We zoeken dan samen naar een oplossing. Je kunt je vraag of klacht indienen via My Vodafone.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten en gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic