Nikkivelthof

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb problemen met mijn internet en bellen al sinds vrijdag. Ik kan niet gebeld worden, ook staat er dat ik niet aangemeld ben met het netwerk als ik bel. Daarnaast heb ik alleen internet op wifi. Wanneer wordt dit opgelost? Want dit is erg vervelend zo.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Allereerst dient natuurlijk mobiele data en roaming aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn. Mocht de APN er niet staan, dan zie je hier hoe hij ingesteld moet worden voor Android.
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk- opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Daarna zet je hem terug op het Vodafone netwerk.

Mocht het hierna nog niet werken dan raad ik aan om contact op te nmen met mijn collega's via +31 654 500 100 (vanuit het buitenland) om te controleren of er een aanmelding is op het netwerk, een blokkade op staat etc. Ook kunnen zij je nummer opnieuw op het netwerk zetten etc. Dit mag ook trouwens via de chat etc. 🙂 Wel raad ik aan om dan via een ander toestel te bellen of de chat te starten.

Daarnaast kun je altijd een kruistest doen. Met een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type of merk toestel en een werkende in jouw toestel. Daarnaast kun je altijd een simwissel doen in een van onze winkels.

Laat je weten of het gelukt is?

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi Nikkivelthof
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Er was vorige week donderdag wel een storing maar dat is allang verholpen.
Je zou je telefoon even een keer uit en weer aan kunnen zetten of even vliegtuig modes aan en dan weer uit en het wil ook nog wel eens helpen om via Instellingen, Mobiel Netwerk even een paar keer handmatig een andere provider kiezen en vervolgens weer die van Vodafone. Bij veel mensen heeft het laatste geholpen.

Mocht je dan nog meer problemen hebben, kijken dan op deze pagina en kijk of er nog een storing is en neem anders even contact op met de klantenservice van Vodafone
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Allereerst dient natuurlijk mobiele data en roaming aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn. Mocht de APN er niet staan, dan zie je hier hoe hij ingesteld moet worden voor Android.
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk- opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Daarna zet je hem terug op het Vodafone netwerk.

Mocht het hierna nog niet werken dan raad ik aan om contact op te nmen met mijn collega's via +31 654 500 100 (vanuit het buitenland) om te controleren of er een aanmelding is op het netwerk, een blokkade op staat etc. Ook kunnen zij je nummer opnieuw op het netwerk zetten etc. Dit mag ook trouwens via de chat etc. 🙂 Wel raad ik aan om dan via een ander toestel te bellen of de chat te starten.

Daarnaast kun je altijd een kruistest doen. Met een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type of merk toestel en een werkende in jouw toestel. Daarnaast kun je altijd een simwissel doen in een van onze winkels.

Laat je weten of het gelukt is?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic