RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes

Tarieven buitenland zakelijk fors verhoogd?

In de buitenlandtool staan nieuwe tarieven voor buiten de EU.

Namelijk:
€ 1,40 bellen (was € 1,60)
€ 1,80 gebeld worden (was € 1,25)

Dit is wel een heel erg forse verhoging voor gebeld worden. Klopt dit wel? Want het is wel heel raar dat gebeld worden juist duurder is.

En waarom betaal je als zakelijke abonnee zo veel meer dan een particuliere abonnee, terwijl je toch al hogere maandkosten hebt?
9 Reacties 9
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @RuudNL

Over welk land heb je het in dit geval precies? En kun je me ook nog vertellen welk abonnement je precies hebt? Dan kan ik dat met elkaar vergelijken.
RuudNL
topicstarter
Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ik doel op ongeveer alle landen buiten de EU:
https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/internationaal/tarieven/op-reis.shtml

Kijk bijvoorbeeld naar Egypte. Zo raar dat gebeld worden meer kost dan bellen. Gaat om een oude Ondernemersbundel 35. Hoop dat het een foutje in de tarieventool is.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Ruud, zover ik weet is het geen foutje in de tarieventool. Ik was zelf ook verbaasd, vandaar dat ik het al eens nagevraagd had. Ik zal het nog eens dubbelchecken, maar zover ik weet is die info correct.
RuudNL
topicstarter
Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ok, wel heel erg vreemd... Sowieso ook raar omdat er particulier geen verhoging is.
Maar even 10 minuten gebeld worden in Egypte kost je nu dus € 18...

Bij KPN en T-Mobile is het net iets meer dan de helft daarvan. Wel raar dat "buitenlandprovider" Vodafone zo duur is, zeker in landen waar ze zelf ook actief is zoals Egypte en Zuid-Afrika...

Als je die tarieven al verhoogt, breid dan ook de Voordeellanden uit! 😞
RuudNL
topicstarter
Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Geen antwoord vanuit Vodafone over de 44% prijsverhoging voor gebeld worden buiten de EU?
RuudNL
topicstarter
Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
En nog een verhoging erbovenop:
€ 1,80 per minuut voor bellen en gebeld worden in de meeste landen

Een uurtje gebeld worden in Marokko kost nu dus € 108 excl. BTW bij Vodafone, waar dit een half jaar geleden nog € 75 was.

Inclusief BTW is de minuutprijs € 2,18. Véél hoger dan de consumentenabonnementen terwijl daar de abonnementskosten tegenwoordig ook een stuk lager zijn. Ook is het hiermee nu ook duurder dan KPN in de meeste gevallen.

Als kleinzakelijke klant kun je beter een particulier abonnement nemen als je regelmatig in het buitenland bent buiten de Voordeellanden en daar je Vodafone-simkaart wil gebruiken.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Sinds het roamingkartel binnen Europa door de EU met maximumtarieven is afgestraft proberen alle europese belbedrijven de misgelopen inkomsten terug te vangen door roaming buiten Europa nog veel duurder te maken dan het toch al was. Vodafone dus ook.
RuudNL
topicstarter
Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Behalve voor particulieren, want die betalen een heel stuk minder per minuut. Als zakelijke klant mag je voor roamingverkeer buiten de EU een stuk meer aftikken voor belminuten en da's raar aangezien je exact hetzelfde krijgt. Vooral gebeld worden is erg duur en is bij KPN en T-Mobile een stuk goedkoper nu.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Verouderd topic, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic