Jacqie72

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tarieven voor gebruik met Maritime Communication Partners

Ik ga een cruise maken in de Middellandse zee met Norwegian Cruiselines.
Zij bieden internet aan met behulp van MCP. Wat kost dit per MB met mijn Vodafone abonnement?
Ik kan dit nergens op de website vinden.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Jacqie72,

De tarieven van Vodafone Nieuw-Zeeland kun je beter niet aanhouden wanneer je een simkaart van Vodafone Nederland gebruikt.

Je kunt de juiste tarieven terugvinden in dit topic.

Bekijk in context

12 Reacties 12
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Je kunt ze hier terugvinden:
http://forum.vodafone.nl/t5/Mobiel-in-en-naar-het-buitenland/Bellen-SMS-aan-boord-van-MS-Rotterdam-H...

Let op: deze vallen niet binnen de normale Alles-in-één bundels. Het is me niet duidelijk of de Wereldbundel Data wel werkt bij deze netwerken. Ik denk het wel, maar @Per weet het wellicht zeker.
Jacqie72
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel Ruud, maar deze post had ik al gevonden. Deze geeft alleen de tarieven voor bellen en SMS, ik zoek de tarieven voor internet. Het is ook een ander netwerk maar ik weet niet of dat verschil maakt.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ik zou er in ieder geval vanuit gaan dat het niet beter is dan de circa 9 euro per MB die je op andere netwerken betaalt. Dan is nog even de vraag of de Alles-in-1-wereldbundel er geldt. Op de pagina staat dat het "buiten de voordeellanden werkt", dus je zou zeggen van wel:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/internet-op-reis-dagbundel-wereld.s...
Jacqie72
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mij is verteld (chat met Vodafone medewerker) dat dit niet binnen de bundel valt.
Op de site van Vodafone Nieuw Zeeland (lang gezocht voor ik dit forum bezocht, haha) staat 5$ per Mb, ik ga er dan maar vanuit dat het in Nederland vergelijkbaar is.
Ik vind het wel jammer dat dit niet te vinden is op de site van Vodafone Nederland, misschien kan dit nog toegevoegd worden?
In ieder geval hartelijk dank voor de moeite.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Jacqie72,

De tarieven van Vodafone Nieuw-Zeeland kun je beter niet aanhouden wanneer je een simkaart van Vodafone Nederland gebruikt.

Je kunt de juiste tarieven terugvinden in dit topic.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
@Marc- : hoe zit het met gebruik van de 35 MB-wereldbundel op schepen en in vliegtuigen?

Apart dat deze tarieven nergens anders te vinden zijn trouwens. Het gebeld worden-tarief bij zakelijk is trouwens lager dan dat in de meeste andere niet-EU-landen in het schema in dat topic, dus ik vermoed dat het niet helemaal klopt.
Jacqie72
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel Marc.
Ik ben blij dat ik het nu weet en niet achteraf een enorme rekening krijg.
Is ook wel eens lekker rustig zonder internet.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@RuudNL De tarieven worden zsm toegevoegd op vodafone.nl!

BloX zoals de Alles-in-1, Dagbundel Wereld, etc gelden niet op de netwerken in het vliegtuig of op de boot. Dit staat ook bij de beschrijving van de BloX als het goed is 🙂
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
@BasT dat zou ik maar eens heel goed nakijken dan:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/internet-op-reis-dagbundel-wereld.s...

Staat hier niet bij namelijk.

Wel staat er: "Ben jij vaak in het buitenland en wil je goedkoop internetten buiten de Voordeellanden?" ... 😛
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@RuudNL

Je hebt gelijk. Ga ik doorzetten, thnx. Bij de Alles-in-1 Op Reis Dagbundel staat het in ieder geval wel:


RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Nee, klopt, maar bij de wereldbundel staat "buiten de voordeellanden", en als je boven zee vliegt met je wereldbundel, dan is dat wel degelijk buiten die landen.

Verder kreeg ik de vorige keer in het vliegtuig alleen een sms'je van OnAir ("please switch your mobile to vibrate"), maar geen sms'je van Vodafone met tarieven. Daar kan dan ook letterlijk in staan dat de bundel niet geldt. In andere landen ontvang ik wel gewoon sms, maar bij OnAir niet. Misschien ook goed om dat even aan te geven naar de technische dienst?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Ruud, het is de moeite van het na vragen waard. Ik weet niet zeker of er sprake is van een technisch probleem. Enerzijds weet ik niet hoe het zit met de mogelijkheid & verplichting om een sms te sturen. Je bent volgens mij niet op het grondgebied van een land (letterlijk én figuurlijk :D) en zit ook niet op het netwerk van lokale provider. De vraag is of je dan wel sms'jes hoort te krijgen. Ik weet ook niet of het mogelijk is om geautomatiseerde sms'jes naar iemand op het onair netwerk te sturen eerlijk gezegd.
Ik ben zelf nog maar (heel) part-time moderator, dus ik ga mijn collega's vragen om eens wat lijntjes uit te gooien in het bedrijf over hoe het nu precies werkt 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic