Robertkuijt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon traceren

Hallo,

Ik ben mijn telefoon verloren vannacht. Ik zie op internet wisselende berichten over de telefoon traceren, het gaat om een Samsung s4. Ik heb mobile & protect, kun je het daarmee traceren? Help

Groeten,
Robert
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evaatje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Jongens, het is me al gelukt. Hij lag gewoon nog bij de sportschool. Hij was dus inderdaad al uitgevallen maar ik kon zijn laatst bekende lokatie inzien op Google Timeline. Handig trucje, wordt in dit Engelse artikel uitgelegd:
http://lifehacker.com/google-maps-now-shows-your-location-history-in-a-timeli-1719543525 En hier de Nederlandse:
https://mobielsnel.nl/artikelen/android_telefoon_opsporen_na_verlies_of_diefstal

Bekijk in context

12 Reacties 12
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Tegenwoordig kan dit inderdaad, ook kun je via Google je mobiel opsporen als je deze opties hebt aangevinkt op het toestel. Samsung heeft ook een eigen service als je hiervoor bent aangemeld kun je het toestel gewoon vinden, link: http://findmymobile.samsung.com/login.do daarop kun je het toestel ook volgen.

En als dit je is gelukt kun je dit altijd achterlaten op het forum, als je nog een vraag hebt horen we deze graag van je!
Robertkuijt
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor uw reactie. Wat als ik geen Samsung account heb? Of heeft iedereen die automatisch met een samsung? Hoe werkt het zoeken via Google?

Ik heb wel mobile&protect. Ik zie overal wat het is maar nergens echt hoe te gebruiken. Op my Vodafone staat vraag uw provider voor de mogelijkheden.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Zonder Samsung account lijkt me die optie minder. Al eens via Google service geprobeerd, als deze aan staat?

Mobile & Protect van Vodafone? Dat zou kunnen dat daar ook een soort van track and trace systeem erop zit.
later986

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Iedereen,
Wat mij verbaast! onze dochter met een verstandelijke beperking is 21 dagen geleden van huis vertrokken met een knaap die waarschijnlijk een loverboy is, de politie is machteloos daar zij er van uitgaan dat zij vrijwillig is meegegaan, het is zo dat een provider in dit geval onze dochters telefoon binnen een aantal minuten kan traceren, dit echter door de wetgeving niet kan of mag doen! na mijn volgende vraag aan jullie? wij zijn woonachtig in Doetinchem als ik voor de boodschappen de grens naar Duitsland overga krijg ik van Vodafone een berichtje "welkom in Duitsland" de provider weet dus exact waar je je bevindt echter heb ik niet om dit smsje gevraagd of wel waar geld in deze dan de wet op de Privacy, ik heb niet om dit sms gevraagd, een ander voorbeeld is: ik heb bijvoorbeeld een verhouding met een dame ik ga vervolgens met haar naar Duitsland, ik kom thuis mijn vrouw heeft een vermoeden en bekijkt mijn telefoon op dat moment ziet zij het sms bericht "welkom in Duitsland" waar is dan mijn privacy en wie geeft Vodofone het recht om mijn huwelijk kapot te maken? kortom hier een noodkreet onze dochter is vandaag 21 dagen spoorloos en wij kunnen haar niet vinden, we maken ons erge zorgen over haar gezondheid en vrezen dat zij in de prostitutie beland is er iemand binnen Vodafone die ons aub zou kunnen helpen.


Marc
Anonymous
Niet van toepassing
Het smsje wordt verstuurd zodra jij je begeeft op een buitenlands netwerk. Dit houdt niet in dat wij precies zien waar jij op dat moment bent. Het is een automatisch verstuurd bericht. Tevens gelden in het buitenland op dit moment van spreken andete tarieven dan in Nederland. Daarbij wordt dus ook geen inbreuk van privacy gemaakt.

Er zijn verschillende manieren om een telefoon te traceren. Als er mobile protect op staat kun je het via mobile protect doen. Is de telefoon bij apple aangemeld voor find my iphone dan kun je op de website van apple hiervoor te recht. Hetzelfde geldt voor find my phone van Samsung.
Tevens kun je de locatie van de telefoon opvragen via google als locatie voorzieningen aanstaat.

Ik hoop voor jullie dat ze heel snel gevonden wordt en dat er niks ernstigs is gebeurd.




Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
later986 , wat een nare situatie met je dochter! Hopelijk komt het allemaal weer goed. Als aanvulling op steven- , je locatie is nodig vanwege de opstelling van de factuur. In het buitenland zijn de tarieven namelijk anders. Daarnaast zijn we in veel gevallen verplicht om dergelijke berichten te sturen. Je kunt het wel handmatig uitzetten. Sms 'tarief uit' naar 4444 of neem contact op met de klantenservice.
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
later986

Een heftige en verschrikkelijke situatie! En geloof ons dat als wij je konden helpen deden we dat direct! je emotie en beredenering is zeker te begrijpen!

Er een wettelijke verplichting is

Vodafone is verplicht om bepaalde gegevens van klanten voor een beperkte tijd te bewaren in het kader van opsporing. Het gaat dan om gegevens over je bel- en browse-gedrag (wie heeft contact met wie en wanneer). Als de wettelijke bewaartermijn is verlopen, wordt deze informatie vernietigd. Voor belgegevens is dat na twaalf maanden en voor internetgegevens na zes maanden.

Wanneer je naar het alarmnummer 112 belt, dan wordt het telefoonnummer en de locatie van je telefoon altijd meegezonden naar de 112 telefooncentrale, ook als jij je nummerweergave hebt laten blokkeren.

Vodafone is bij wet verplicht om bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) aan te melden welke gegevens we van je verwerken. Een overzicht met de verwerkingen van persoonsgegevens die Vodafone heeft aangemeld, kun je ook vinden op de site van het CBP
https://www.vodafone.nl/over-deze-website/privacy-en-disclaimer.shtml

De politie kan deze gegevens opvragen voor onderzoek.Alleen op bevel van justitie of met jouw uitdrukkelijke toestemming kunnen wij de inhoud bekijken. Een gerechtelijk bevel komt er alleen in het geval van criminele activiteiten. Binnen Vodafone zijn slechts twee (door de AIVD gescreende) mensen gerechtigd om de verzoeken van justitie in behandeling te nemen.

Ik wens jullie heel veel kracht & sterkte toe!
Evaatje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi allemaal,

Ik ben vanmiddag mijn telefoon kwijtgeraakt. Het gaat om een S5. Ik weet niet zeker of hij is gestolen of dat ik hem gewoon ergens heb laten liggen (al zou dat wel heel stom zijn natuurlijk). Maar nu las ik op internet allerlei dingen over Android Device Manager. Die heb ik geprobeerd, maar hij geeft geen locatie aan. Ik vermoed echter dat dat komt doordat ie uit is gevallen. Mijn batterij was al erg leeg namelijk. Zou dit kunnen? Of zou ik hem dan alsnog moeten kunnen vinden?

Groeten,
Eva
Evaatje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Jongens, het is me al gelukt. Hij lag gewoon nog bij de sportschool. Hij was dus inderdaad al uitgevallen maar ik kon zijn laatst bekende lokatie inzien op Google Timeline. Handig trucje, wordt in dit Engelse artikel uitgelegd:
http://lifehacker.com/google-maps-now-shows-your-location-history-in-a-timeli-1719543525 En hier de Nederlandse:
https://mobielsnel.nl/artikelen/android_telefoon_opsporen_na_verlies_of_diefstal

Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen dat je hem hebt terug gevonden via de timeline????
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hey Evaatje, wat fijn om te lezen dat je jouw toestel terug hebt gevonden. Ook heel erg bedankt voor het delen van de nuttige informatie.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic