KimberlyJasmin

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Telefoon werkt niet naar behoren

Hi!

Ik heb sinds korte tijd een probleem met mijn iPhone 7 128GB en heb hier heel wat vragen over :-).

Ik kan geen video's en voicememo's meer maken, wanneer ik een lightning koptelefoon aansluit hoor ik niks. Het ergste probleem is daarnaast, wanneer ik wil bellen ik niks hoor en de ander ook niet. Ik kan mijn telefoon niet op luidspreker zetten, dat werkt bij het bellen ook niet. Wanneer ik mijn telefoon opnieuw opstart kan ik de eerste vijf minuten weer bellen, waarna mijn telefoon er weer mee stopt.

Wie heeft al eerder zulke problemen gehad? Ik heb mijn telefoon al aangemeld voor een reparatie en zit binnen de twee jaar van mijn garantie dus verwacht dat het daarin valt omdat het geen val/waterschade is. Wat zou het kunnen zijn en hoe lang zal zo'n reparatie ongeveer duren? Ik ga namelijk over 2,5 week op vakantie.

Is het via Vodafone ook mogelijk een leentoestel mee te krijgen zonder VTS? (evt tegen betaling) Van de VTS optie heb ik nooit gehoord, ik verlengde bijna twee jaar geleden mijn telefoonabonnement telefonisch.

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mijn vele vragen. Bij voorbaat dank!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi KimberlyJasmin
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als je een verzekering hebt afgesloten dan zou je eventueel een leen toestel kunnen krijgen. Voor meer info zie deze website: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/vervangend-toestel-service.shtml (op deze pagina staat ook alles over de verzekering).

Heb je nu geen verzekering afgesloten maar wel aangemeld voor een reparatie dan heb je ook geen recht op een leentoestel, je zou eventueel in de familie kunnen vragen of iemand een toestel voor je te leen heeft. Hoe lang het gaar duren kan ik je niet zeggen, dat zal verschillend zijn en ook met drukte te maken hebben. Waarschijnlijk dat Vodafone hier ook niet echt een goed antwoord op heeft en maar hopen dat die voor je vakantie terug is. 2,5 week duurt nog lang dus de kans is wel groot dat die terug is (maar hang me er niet aan op aub).

Hoe het met garantie zit kan ik ook geen antwoord op geven. Weet niet hoe jij met je toestel bent omgegaan en wat er aan de hand is. Dat moet Vodafone dan echt met je communiceren (of het bedrijf dat je reparatie uitvoert). Vind het namelijk wel een heel vreemd verhaal en heb daar zelf nog nooit last van gehad. Ga er vanuit dat je het toestel ook al wel eens een volledige reset hebt gegeven? Dat is weer helemaal leeg is en als nieuwe gebruiker gebruikt kan worden?!

Maak ook wel even een backup van je toestel! Want als die terug komt dan heb je kans dat je telefoon leeg is (tenminste, dat kan gebeuren). Zorg dat je dan wel nog een backup achter de hand hebt. Succes en hoop dat die snel weer terug is en alvast een fijne vakantie!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi KimberlyJasmin
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als je een verzekering hebt afgesloten dan zou je eventueel een leen toestel kunnen krijgen. Voor meer info zie deze website: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/vervangend-toestel-service.shtml (op deze pagina staat ook alles over de verzekering).

Heb je nu geen verzekering afgesloten maar wel aangemeld voor een reparatie dan heb je ook geen recht op een leentoestel, je zou eventueel in de familie kunnen vragen of iemand een toestel voor je te leen heeft. Hoe lang het gaar duren kan ik je niet zeggen, dat zal verschillend zijn en ook met drukte te maken hebben. Waarschijnlijk dat Vodafone hier ook niet echt een goed antwoord op heeft en maar hopen dat die voor je vakantie terug is. 2,5 week duurt nog lang dus de kans is wel groot dat die terug is (maar hang me er niet aan op aub).

Hoe het met garantie zit kan ik ook geen antwoord op geven. Weet niet hoe jij met je toestel bent omgegaan en wat er aan de hand is. Dat moet Vodafone dan echt met je communiceren (of het bedrijf dat je reparatie uitvoert). Vind het namelijk wel een heel vreemd verhaal en heb daar zelf nog nooit last van gehad. Ga er vanuit dat je het toestel ook al wel eens een volledige reset hebt gegeven? Dat is weer helemaal leeg is en als nieuwe gebruiker gebruikt kan worden?!

Maak ook wel even een backup van je toestel! Want als die terug komt dan heb je kans dat je telefoon leeg is (tenminste, dat kan gebeuren). Zorg dat je dan wel nog een backup achter de hand hebt. Succes en hoop dat die snel weer terug is en alvast een fijne vakantie!
KimberlyJasmin
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Energieboy,

Bedankt voor al jouw informatie.

Met mijn telefoon ben ik altijd goed omgegaan, glas is nooit gebroken, geen waterschade ect. Dus ik durf ook echt niet te zeggen waar het vandaan komt. Ik heb inderdaad de telefoon naar fabrieksinstellingen terug gezet, en heb een reservekopie op mijn iCloud. 🙂

Fingers crossed dan maar dat het in twee weken gaat lukken. Je leest soms verhalen dat het extreem lang duurt, maar dat zijn natuurlijk de uitzonderingen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @KimberlyJasmin,

Ik begrijp dat je je toestel al hebt laten opsturen ter reparatie? Hoelang dit gaat duren is inderdaad vantevoren helaas niet te zeggen.
Een vervangend toestel is alleen mogelijk als je VTS hebt aangesloten op je abonnement.

Dus..... *Fingers crossed voor een snelle return van jouw telefoon*

We zouden het leuk vinden als je ons op de hoogte houdt!

Groetjes, Sharon
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic