Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes

Tips om je mobiel zorgeloos te gebruiken in het buitenland

http://voda.fo/ne/1y9b9Tegenwoordig wil je graag overal bereikbaar zijn. Natuurlijk wil je ook in het buitenland kunnen bellen, sms’en en internetten. We willen je graag helpen om goed voorbereid op reis te gaan. Daarom hebben we een aantal tips voor je op een rijtje gezet.

Wat kost het om in het buitenland te bellen, sms’en of internetten?
Per land verschillen de prijzen, daarom hebben we deze op onze website op een rijtje gezet. Per land kun je zien hoeveel het kost om te bellen, om te sms’en of om te internetten. Ook zie je per land direct welke BloX je aan kunt zetten om zo voordelig mogelijk gebruik te kunnen maken van je mobiel in het buitenland. Heb je een iPhone? Schakel dan de optie EU-internet uit om gebruik te kunnen maken van internet in het buitenland.

Update: Vanaf 30 april 2016 ben je in veel gevallen goedkoper voor het gebruik van je mobiele telefoon in Europa. Lees meer over de wijzigingen voor abonnement en voor Prepaid.

Welke voordelige BloX kan ik in het buitenland activeren?
Particuliere klanten kunnen de volgende BloX activeren: Klik op de link voor meer informatie.

Alles-in-1 op Reis
Alles-in-1 op Reis XL
Internet op Reis Dagbundel Wereld

Voor zakelijke klanten gelden andere regels. Neem hiervoor een kijkje op onze website of neem contact op met onze klantenservice.

Hoe beschermen jullie mij tegen hoge kosten voor het gebruik van mijn mobiel in het buitenland?
Wij beschermen al onze klanten tegen hoge kosten voor het gebruik van internet in het buitenland. Er zit namelijk standaard een limiet van €60,50 op het gebruik van data in het buitenland. Je kunt dit limiet ook zelf via je My Vodafone account verhogen als je een keer meer data wilt gebruiken.

Tevens kun je het tegoed van je bundels altijd in de gaten houden via de My Vodafone website of app en sturen wij jou een waarschuwings-sms als het tegoed van je BloX bijna op is. Ook sturen wij jou automatisch een sms met de tarieven die gelden voor het betreffende land waarin je je bevindt.

Gebruik je liever geen internet in het buitenland? Schakel dan de optie dataroaming uit.

Wat moet ik doen voordat ik op reis ga?

  • Installeer de My Vodafone app zodat je kunt zien welke BloX aan staan. In het buitenland kun je met de app je tegoed in de gaten houden.
  • Download apps als je nog in Nederland bent.
  • Zet het automatisch updaten van apps uit of op wifi-only.
  • Zet muziek op je toestel voordat je vertrekt zodat je in het buitenland geen muziek hoeft te streamen.
  • Deactiveer automatische back-ups zoals bv iCloud of zet deze op wifi-only.
  • Zet dataroaming uit en activeer dit alleen als je echt gebruik gaat maken van internet.
  • Zet het synchroniseren van apps en e-mail op handmatig zodat je zelf kunt bepalen wanneer je toestel data binnenhaalt. Op die manier kun je het verbruik goed zelf in de gaten houden.
  • Bedenk dat je betaalt voor het ontvangen van een gesprek in het buitenland. Dus als iemand je voicemail inspreekt, dan kost dat geld.
  • Al deze instellingen kunnen op elk moment worden aangepast. Als je dus weer in Nederland bent kun je dit gewoon weer inschakelen.
Zie voor meer informatie ook ons handige filmpje 'Op reis met de My Vodafone App'.

Waar kan ik nog meer informatie vinden over dit onderwerp?

  • Wil je weten hoe het zit met je netwerk in het buitenland? Bekijk dan klik hier wanneer je nog meer informatie zoekt, of in gesprek wilt met andere klanten over bellen, sms'en en internetten in het buitenland.

Dan rest ons verder niets anders dan jou een hele fijne reis te wensen! 😄
1 Reactie 1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic verouderd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic