Kelseyvdlaan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag, ik ga binnen nu en 3 dagen naar turkije
ik heb een abbonement alles onbeperkt.
kan ik hier mee ook in Turkije gratis whatsappen en Facebook ?
of kost me dit extra geld?
aangexien Turkije offcieel niet meer onder de eu valt

groetjes kelsey van der laan
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Kelseyvdlaan
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vanaf 1 juli 2017 kun je je abonnement in Nederland én de EU gebruiken. Bijvoorbeeld:

  • Met een Start L abonnement kun je 150 minuten bellen, onbeperkt sms'en en 1 GB internetten in Nederland én de EU. Bellen en sms’en vanuit Nederland naar andere EU-landen valt niet binnen je abonnement.
  • Met een Red abonnement kun je onbeperkt bellen, sms'en en 10 GB internetten in Nederland én de EU. Daarnaast vallen de eerste 100 belminuten van Nederland naar andere EU-landen binnen je abonnement.
Zo kun je dus meteen je vakantiefoto’s op Instagram zetten of appjes sturen naar je vrienden in Nederland. Wel even je roaming aanzetten als je buiten Nederland wilt internetten.

Volgens deze pagina valt Turkije onder de landen van de EU. Alvast een hele fijne vakantie!

Bundel op?

Ben je in de EU en zijn de belminuten en data van je abonnement op? Dan betaal je de normale buiten bundeltarieven die je ook in Nederland zou betalen.
Wil je voordelig door blijven internetten? Sluit dan een extra databundel aan.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Kelseyvdlaan
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vanaf 1 juli 2017 kun je je abonnement in Nederland én de EU gebruiken. Bijvoorbeeld:

  • Met een Start L abonnement kun je 150 minuten bellen, onbeperkt sms'en en 1 GB internetten in Nederland én de EU. Bellen en sms’en vanuit Nederland naar andere EU-landen valt niet binnen je abonnement.
  • Met een Red abonnement kun je onbeperkt bellen, sms'en en 10 GB internetten in Nederland én de EU. Daarnaast vallen de eerste 100 belminuten van Nederland naar andere EU-landen binnen je abonnement.
Zo kun je dus meteen je vakantiefoto’s op Instagram zetten of appjes sturen naar je vrienden in Nederland. Wel even je roaming aanzetten als je buiten Nederland wilt internetten.

Volgens deze pagina valt Turkije onder de landen van de EU. Alvast een hele fijne vakantie!

Bundel op?

Ben je in de EU en zijn de belminuten en data van je abonnement op? Dan betaal je de normale buiten bundeltarieven die je ook in Nederland zou betalen.
Wil je voordelig door blijven internetten? Sluit dan een extra databundel aan.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Nog even ter extra info:
Let op dat je wel in die buurt echt goed netwerk hebt en niet net valt buiten Turkije.
Mocht je merken dat er toch geld in rekening staat, zorg dan dat je via je instellingen handmatig een netwerk kiest vanuit Turkije. Hier overigens alleen last van als je aan de grens streek zit, in het binnenland zal dit niet het geval zijn. (net zoals bij Nederland en je bent aan de grens en je hebt opeens Duitsland - hier is dat niet erg maar daar kan je dan opeens hoge kosten krijgen).

Ik zou dus wel even een keer controleren als je daar bent of het goed gaat (via je My Vodafone)
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kleine tip: zet de BloX Beperkt Internet aan. Hierdoor wordt de data vertraagd als de bundel op is.
En zet je netwerk op handmatig.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic