D-2010

Stamgast
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Uitbreiding 4G

Hallo, in de MyVodafone-app is er een planning te zien voor wat betreft de uitbreiding van 4G+ op het Vodafone-netwerk. Bestaat er ook een planning die is op te vragen voor de uitbreiding van het 'standaard' 4G-netwerk? Dit omdat het 4G-netwerk van Vodafone nog niet landelijk dekkend is. Verneem het graag en alvast bedankt voor de reactie.
6 Reacties 6
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi D-2010,

Op dit moment is het enige netwerk dat wordt uitgebreid het 4G+ netwerk. Het 4G netwerk ontvangt natuurlijk ook onderhoud, alleen is er geen planning online te vinden m.b.t. het 4G netwerk.

Mocht je hinder ondervinden op het 4G netwerk dan zou je even de Network Check kunnen doornemen.

Daarnaast is het zo dat bepaalde plekken geen 4G ondersteunen. Denk aan een natuurgebied (de wet staat bouw niet toe) of campings die geen mast willen op hun grond.

Vriendelijke groet,
D-2010
topicstarter
Stamgast
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Bedankt voor je antwoord Pedro. Begrijp wat je hebt geschreven, maar ik weet in elk geval van een aantal lokaties waar vodafone een mast heeft heeft staan waar alleen nog maar 2G en 3G wordt uitgezonden. Dit betreft in sommige gevallen een gedeelde site waarbij de concurrentie wel al 4G aanbiedt. Daarom verbaast het mij dat die masten niet eerst een upgrade krijgen naar 4G alvorens er andere plekken wel al uitgebreid worden naar 4G+.
Verder is het dan maar gewoon afwachten wat er zal gebeuren in de toekomst.
Nogmaals dank voor je reactie en een goed weekend verder!
Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik las een artikel op Mobilecowboys.nl waarin er wel wordt gesproken over uitbreiding van 4G (+) netwerk. Ook kan je op www.4gmasten.nl update's vinden m.b.t het netwerk van Vodafone. Men loopt nu nog achter hopelijk halen ze de achterstand snel in.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedemorgen D-2010,

Hopelijk heb je een fijn weekend gehad!

Je kunt natuurlijk altijd via de klantenservice een verzoek indienen, dan kan de technische dienst je vraag bekijken. Dit verzoek is helaas niet via het forum in te boeken (het forum en de systemen zijn niet op elkaar aangesloten).

Natuurlijk is er voor het plaatsen van een 4G mast een vergunning nodig en een geschikte plek. Men is bezig met het 4G+ netwerk uit te breiden, het 4G netwerk ontvangt zo nu en dan onderhoud (van klein tot groot). Wellicht heeft Nederland binnenkort al het 5G netwerk ;).

Mocht je nog een vraag hebben of een andere vraag, dan hoor ik het graag van je.

Vriendelijke groet,
D-2010
topicstarter
Stamgast
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Goedemiddag,
Ik had laatst gelezen dat Vodafone 4G ging activeren op de 2100mhz frequentie.
Weet iemand per wanneer dit zal gebeuren?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
D-2010

We doen dat inmiddels al op plekken waar de vraag naar 3G afneemt en 4G toeneemt. We zetten op die plekken 3G spectrum (2100mhz) in ten behoeve van 4G.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic