Beantwoord

unlock code simkaart invoeren in basisscherm lg optimus l5

  • 11 oktober 2013
  • 16 reacties
  • 21830 Bekeken

Ik heb vandaag mijn unlockcode voor mijn simkaart ontvangen. Deze dien ik in te voeren op het basisscherm,
echter kan ik daar niet typen. Waar moet ik hem invoeren? Mijn toestel is een lg optimus l5.
icon

Beste antwoord door antoinette 27 april 2014, 11:55

Nou, gelukkig is het toch nog snel opgelost. Ik heb vrijdag via de mail 2 unlock-codes ontvangen en mijn toestel werkt weer.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 5
Hey Patricia,

Normaal zou je een melding moeten krijgen wanneer je een simkaart van een abonnement of andere provider in de gesimlockte telefoon stopt. In dat scherm moet je de code invoeren.
Als het goed is heb je ook instructies bij de code gekregen?
Het probleem is dat ik geen melding krijg, het is ook een vodafone toestel en niet van een andere aanbieder, er
zat wel een lock op daarom heb ik de code van de fabrikant, via jullie, gekregen na twee weken. Er staat wel serviceprovider vergrendeld in het scherm waar je al schuivend je beveiligingscode invoert, daar kan ik echter niet op klikken. Als ik in het basisscherm (dus waarmee je belt)de eerste code dus niet de unlock code zelf invoer en deze verstuur, verschijnt er alleen noodoproepen, dus niet zoals bijvoorbeeld op youtube te zien is, dat de unlockcode gevraagd wordt. Ik ben nu twee weken telefoonloos, please help;0
De instructies heb ik inderdaad ontvangen, ook via de webcare nogmaals, maar zoals hierboven beschreven kan ik hier dus niets mee.
mods? Iemand? Net geprobeerd met een andere aanbieder dan vodafone, nog steeds geen melding dat er een unlockcode gevraagd wordt wanneer ik de code , beginnend met 2945, invoer. Nog steeds niets!!!!!!!!
Reputatie 5
Hoi Patricia,

Wat vervelend allemaal. Ik zou je willen adviseren even langs de Vodafone winkel te gaan. Van deze afstand is het lastig inschatten wat er fout gaat. Het komt op mij over alsof het misschien een zelf ingestelde toestel code is die je moet invoeren maar waarschijnlijk heb je geen idee wat deze code is. In de winkel kunnen ze je toestel nalopen en wellicht een oplossing bieden. Heel veel succes in ieder geval!
Volgens je collega kon de vodafone winkel niets doen, omdat ik zo hij kon horen de juiste procedure volgde. Ikmoest maar replayen op de mail met de codes, dan kwam het op de juiste afdeling. Er was iets mis met de code volgens hem. De vodafone winkel medewerker stuurde me naar huis met de mededeling een ' vreemde' simkaart erin te doen, dan zou het zeker werken. Ik ben er echt zat van. Ik neem aan dat jullie vodafone toestellen op voorraad hebben ter vervangingals door een door jullie geiniteerde overstap van prepaid baar abo fout gaat, waar het maar kan???
Reputatie 5
Hoi Patricia,

Ik zou in dat geval het advies van de medewerker opvolgen en replyen op de e-mail die je gekregen hebt. Geef daar aan dat de code niet door het toestel geaccepteerd wordt. Meer kunnen we hier helaas niet aan doen ben ik bang:(.
Naar een winkel gaan heeft geen zin, daar heb ik ervaring mee.
Hallo,

ik heb precies hetzelfde probleem met hetzelfde type toestel. De simkaart wordt gewoon geaccepteerd, ik hoef geen unlock-code in te voeren, maar ik kan ook niet bellen en sms,en. Wat mij opvalt is, dat als ik de telefoon aanzet met de nieuwe simkaart (geen vodafone), hij nog steeds opstart met het vodafone-logo. Is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem?
Reputatie 6
Start de telefoon op zonder simkaart.
Toets 2945#*610# in het bel scherm
Kies Network Lock of Service Provider Lock.
En vul hier de unlockcode in.


Ik heb helaas nog geen unlock-code ontvangen. Volgens Vodafone moeten ze deze via de fabrikant opvragen. Ik heb mijn toestel anderhalf jaar en zou zo moeten kunnen overstappen naar een andere provider. Maar dit gaat dus niet en volgens de berichten hierboven kan dit nog wel even duren... ben nu mobiel onbereikbaar en kan zelf ook niet bellen/sms-en, heel vervelend. We zijn al vaker van provider veranderd op andere toestellen, altijd probleemloos. Ik hoef nooit geen Vodafone meer.
Nou, gelukkig is het toch nog snel opgelost. Ik heb vrijdag via de mail 2 unlock-codes ontvangen en mijn toestel werkt weer.
Beste @antoinette kunt u mij vertellen hoe ik aan zo een code kom? Mvg bryan
Beste @bryanteuben die codes heb ik via Vodafone via e-mail ontvangen.
ben nu al meer dan drie weken aan het proberen de unlock code van mijn toestel te krijgen maar krijg iedere keer van Vodafone te horen dat ze zitten te wachten op de fabrikant LG dus, heb me dus gelijk tot LG gewend en van LG een mail terug gekregen dat zij pertinent geen codes hebben, maar de provider wel, dus vraag ik me af of er iets bij Vodafone fout gaat.
@R_V_S_1951

Weet je zeker dat dit een prepaid toestel is dat van Vodafone afkomstig is? Zat dit toestel niet bij een abonnement?