Beantwoord

Update s9+

  • 13 augustus 2018
  • 24 reacties
  • 334 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Hoi wanneer komt de firmware van de maand augustus voor de s9 s9+ unbranded is er al bij sammobile maar branded nog niet
icon

Beste antwoord door Steven 13 augustus 2018, 09:08

Hier is helaas nog niks over bekend. De beveiligingsupdate zal eerst voor de branded toestellen ontwikkelt worden en daarna getest. Zodra dat in orde is, zal het terug gekoppeld worden naar Samsung en daarna uitgerold worden.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

24 reacties

Hier is helaas nog niks over bekend. De beveiligingsupdate zal eerst voor de branded toestellen ontwikkelt worden en daarna getest. Zodra dat in orde is, zal het terug gekoppeld worden naar Samsung en daarna uitgerold worden.
Reputatie 2
Badge +3
Bbedankt
Graag gedaan
Badge +1
Hi @Steven

Volgens mij is de security update van juli ook nog niet vrijgegeven. Kan je mij uitleggen waarom dit zo lang duurt, er worden serieuze vulnerabilities in deze twee security updates gefixed. Laatste update van Vodafone is die van 1 Juni, dit stelt onze toestellen bloot aan onnodige risico's.

Hier kan je zien dat jullie twee updates achter lopen:
https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9-plus/SM-G965F/PHN/


groet,

Hessel
Hoi @hesselhh
Wij lopen niet achter. De update van juli komt normaal gesproken midden juli etc. Zoals hier boven al uitgelegd wordt zit daar nog een heel traject aan vast. De update van Juni heb je. Juli is niet uitgerold door Samsung.
Badge +1
Hi @Steven

T-moblie en Ben hebben hier minder tijd voor nodig en zij gebruiken ook branded firmware. Zij brengen de update in 2 dagen naar de klant ipv dat de update van 4 juli bij jullie nog niet naar de klant is gestuurd. Inmiddels is de update voor 8 augustus ook uitgekomen.
Bovendien is het vanuit security oogpunt gezien niet echt erg efficient om je klant voor zon periode kwetsbaar te laten zijn voor bekende security lekken. Ik hoor graag waar jullie dan meer dan een maand over doen, zeker in vergelijking met andere telco's.

groet,

Hessel
Hoi @hesselhh
Ik heb je hierboven al uitgelegd wat er gebeurt in een korte uitleg en wanneer meestal bepaalde updates uitgerold worden.
Badge +1
Hi @Steven

Je legt niet uit waarom significant langer duurt dan andere telco's. We hebben het over ruime een maand langer.

groet,

Hessel
Reputatie 2
Badge +3
Hi @Steven



Je legt niet uit waarom significant langer duurt dan andere telco's. We hebben het over ruime een maand langer.

groet,

Hessel

de maand juli is door samsung overgeslagen wat betreft de beveiliging updates .dus alleen juni en augustes is er .het is alleen wachten op de laatste .vodafone loopt netjes gelijk.
Ik ben zelf nieuwsgierig na de update voor de camera met 480fms.de rest boeit me niet .anders flash je hem toch
Badge +1
Hi @redo2015

De maand Juli is er gewoon een security patch geweest zie https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9-plus/SM-G965F/PHN/
En je kan een provider gelockte phone niet flashen zonder hem te rooten. Vreemd dat je niet om de security patches geeft, je hele leven zit in dat apparaat.
Badge +1
Hi @Steven

Je legt niet uit waarom significant langer duurt dan andere telco's. We hebben het over ruime een maand langer.

groet,

Hessel


Komop @Steven meneer van dalen wacht op antwoord 😉
@hesselhh Hierboven staat beknopt beschreven wat er gedaan wordt. Ik ga verder geen interne procedures hierover beschrijven. Je zult het helaas met het bovenstaande antwoord moeten doen. Ik had je graag een uitgebreider antwoord gegeven.

Ik begrijp natuurlijk ook dat je zo snel mogelijk een nieuwe beveiligingsupdate wilt.
Badge +1
@Steven

Je kan dus niet verklaren waarom jullie er zo godsgruwelijk lang over doen in vergelijking met ander aanbieders. Dat is natuurlijk wel een beetje slap en bovendien niet klantvriendelijk. Besef dat jullie met je ''interne procedures' je klanten onnodig lang met veiligheidslekken op de telefoon laten zitten.
In theorie zijn jullie verantwoordelijk voor de consequenties van de veiligheidslekken in de periode dat jullie de updates vertragen.

groet,

Hessel
Ik heb je hierboven wel degelijk verklaart welke stappen er ondernomen worden @hesselhh voordat hij beschikbaar komt. Voor de S8+ is deze inmiddels al vrij gegeven.
Badge +1
Hi @Steven

je schrijft het volgende:

''Hier is helaas nog niks over bekend. De beveiligingsupdate zal eerst voor de branded toestellen ontwikkelt worden en daarna getest. Zodra dat in orde is, zal het uitgerold worden.''

Hier zeg je sumier wat jullie doen, dat doet iedere telco met branded toestellen. Je vertelt niet waarom jullie er meer als een maand langer over doen als de concurrentie. Je moet niet beweren dat je mijn vraag hebt beantwoord als je hem ontwijkt. Haal er dan iemand bij die de vraag wel kan beantwoorden.

groet,

Hessel
Ik benoem letterlijk het geen wat er gedaan wordt @hesselhh ook al is het sumier benoemt.
Wat er verder intern hiermee gedaan wordt etc zal hier niet terug gekoppeld worden naar je. Als ik je meer informatie had kunnen geven, dan had ik dit graag gedaan., Hier zul je het mee moeten doen.
Meer kan ik je er niet over vertellen, daarnaast is de maand nog niet voorbij betreft de update van augustus., we zitten immers nog in augustus.
Betekent niet dat ik je niet begrijp, ikzelf heb ook de s9+ en ook ik wacht op de patch van augustus.
Badge +1
@Steven

We wachten nog op de update van 4 juli, en nu ook op die van augustus. Op die van augustus zullen we nog wel moeten wachten tot eind september. (zie https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9-plus/SM-G965F/PHN/ )
Je ontwijkt mijn vraag waarom het bij jullie veel langer duurt.

groet,

Hessel
Hoi @hesselhh

Als je hier boven terug leest, zie je staan dat juli niet uitgerold is.
We zijn op dit moment dan ook bezig met de securirypatch van augustus
Badge +1
hi @Steven

Waarom is hij dan wel bij t-mobile, tele2 en Ben uitgerold?

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9-plus/SM-G965F/TNL/

groet,

Hessel
Bij ons is er geen binnen gekomen betreft juli. Geen idee waarom bij hun wel en bij ons niet. Kan ik je helaas niet beantwoorden wat hier de reden voor is.

Op dit moment wil ik ke dan ook vragen om nog even geduld te hebben betreft de update van augustus.
Badge +1
Hi @Steven

Laat maar, dit is echt kansloos

groet,

Hessel
Augustus is vanaf vandaag beschikbaar voor de S9 en S9+
Zojuist binnen gekomen op mijn eigen toestel.
Reputatie 2
Badge +3
Augustus is vanaf vandaag beschikbaar voor de S9 en S9+
Zojuist binnen gekomen op mijn eigen toestel.

Bedankt staat er op vlot trouwens had hem nog niet verwacht
Meestal is de update iets later inderdaad 🙂 @redo2015