redo2015

Stamgast
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Update s9+

Hoi wanneer komt de firmware van de maand augustus voor de s9 s9+ unbranded is er al bij sammobile maar branded nog niet
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hier is helaas nog niks over bekend. De beveiligingsupdate zal eerst voor de branded toestellen ontwikkelt worden en daarna getest. Zodra dat in orde is, zal het terug gekoppeld worden naar Samsung en daarna uitgerold worden.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hier is helaas nog niks over bekend. De beveiligingsupdate zal eerst voor de branded toestellen ontwikkelt worden en daarna getest. Zodra dat in orde is, zal het terug gekoppeld worden naar Samsung en daarna uitgerold worden.
redo2015
topicstarter
Stamgast
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Bbedankt
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Graag gedaan
hesselhh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Steven

Volgens mij is de security update van juli ook nog niet vrijgegeven. Kan je mij uitleggen waarom dit zo lang duurt, er worden serieuze vulnerabilities in deze twee security updates gefixed. Laatste update van Vodafone is die van 1 Juni, dit stelt onze toestellen bloot aan onnodige risico's.

Hier kan je zien dat jullie twee updates achter lopen:
https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9-plus/SM-G965F/PHN/


groet,

Hessel
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi hesselhh
Wij lopen niet achter. De update van juli komt normaal gesproken midden juli etc. Zoals hier boven al uitgelegd wordt zit daar nog een heel traject aan vast. De update van Juni heb je. Juli is niet uitgerold door Samsung.
hesselhh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Steven

T-moblie en Ben hebben hier minder tijd voor nodig en zij gebruiken ook branded firmware. Zij brengen de update in 2 dagen naar de klant ipv dat de update van 4 juli bij jullie nog niet naar de klant is gestuurd. Inmiddels is de update voor 8 augustus ook uitgekomen.
Bovendien is het vanuit security oogpunt gezien niet echt erg efficient om je klant voor zon periode kwetsbaar te laten zijn voor bekende security lekken. Ik hoor graag waar jullie dan meer dan een maand over doen, zeker in vergelijking met andere telco's.

groet,

Hessel
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi hesselhh
Ik heb je hierboven al uitgelegd wat er gebeurt in een korte uitleg en wanneer meestal bepaalde updates uitgerold worden.
hesselhh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Steven

Je legt niet uit waarom significant langer duurt dan andere telco's. We hebben het over ruime een maand langer.

groet,

Hessel
redo2015
topicstarter
Stamgast
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
hesselhh wrote:
Hi Steven



Je legt niet uit waarom significant langer duurt dan andere telco's. We hebben het over ruime een maand langer.

groet,

Hessel

de maand juli is door samsung overgeslagen wat betreft de beveiliging updates .dus alleen juni en augustes is er .het is alleen wachten op de laatste .vodafone loopt netjes gelijk.
Ik ben zelf nieuwsgierig na de update voor de camera met 480fms.de rest boeit me niet .anders flash je hem toch
hesselhh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi redo2015

De maand Juli is er gewoon een security patch geweest zie https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9-plus/SM-G965F/PHN/
En je kan een provider gelockte phone niet flashen zonder hem te rooten. Vreemd dat je niet om de security patches geeft, je hele leven zit in dat apparaat.
hesselhh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hesselhh wrote:
Hi Steven

Je legt niet uit waarom significant langer duurt dan andere telco's. We hebben het over ruime een maand langer.

groet,

Hessel


Komop Steven meneer van dalen wacht op antwoord 😉
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
hesselhh Hierboven staat beknopt beschreven wat er gedaan wordt. Ik ga verder geen interne procedures hierover beschrijven. Je zult het helaas met het bovenstaande antwoord moeten doen. Ik had je graag een uitgebreider antwoord gegeven.

Ik begrijp natuurlijk ook dat je zo snel mogelijk een nieuwe beveiligingsupdate wilt.
hesselhh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven

Je kan dus niet verklaren waarom jullie er zo godsgruwelijk lang over doen in vergelijking met ander aanbieders. Dat is natuurlijk wel een beetje slap en bovendien niet klantvriendelijk. Besef dat jullie met je ''interne procedures' je klanten onnodig lang met veiligheidslekken op de telefoon laten zitten.
In theorie zijn jullie verantwoordelijk voor de consequenties van de veiligheidslekken in de periode dat jullie de updates vertragen.

groet,

Hessel
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik heb je hierboven wel degelijk verklaart welke stappen er ondernomen worden hesselhh voordat hij beschikbaar komt. Voor de S8+ is deze inmiddels al vrij gegeven.
hesselhh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Steven

je schrijft het volgende:

''Hier is helaas nog niks over bekend. De beveiligingsupdate zal eerst voor de branded toestellen ontwikkelt worden en daarna getest. Zodra dat in orde is, zal het uitgerold worden.''

Hier zeg je sumier wat jullie doen, dat doet iedere telco met branded toestellen. Je vertelt niet waarom jullie er meer als een maand langer over doen als de concurrentie. Je moet niet beweren dat je mijn vraag hebt beantwoord als je hem ontwijkt. Haal er dan iemand bij die de vraag wel kan beantwoorden.

groet,

Hessel
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik benoem letterlijk het geen wat er gedaan wordt hesselhh ook al is het sumier benoemt.
Wat er verder intern hiermee gedaan wordt etc zal hier niet terug gekoppeld worden naar je. Als ik je meer informatie had kunnen geven, dan had ik dit graag gedaan., Hier zul je het mee moeten doen.
Meer kan ik je er niet over vertellen, daarnaast is de maand nog niet voorbij betreft de update van augustus., we zitten immers nog in augustus.
Betekent niet dat ik je niet begrijp, ikzelf heb ook de s9+ en ook ik wacht op de patch van augustus.
hesselhh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven

We wachten nog op de update van 4 juli, en nu ook op die van augustus. Op die van augustus zullen we nog wel moeten wachten tot eind september. (zie https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9-plus/SM-G965F/PHN/ )
Je ontwijkt mijn vraag waarom het bij jullie veel langer duurt.

groet,

Hessel
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi hesselhh

Als je hier boven terug leest, zie je staan dat juli niet uitgerold is.
We zijn op dit moment dan ook bezig met de securirypatch van augustus
hesselhh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hi Steven

Waarom is hij dan wel bij t-mobile, tele2 en Ben uitgerold?

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9-plus/SM-G965F/TNL/

groet,

Hessel
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic