rmjvos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vermelding telefoonnummer in telefoongidsen en bij nummerinformatie-diensten

via meerdere websites waarop mijn gegevens terug te vinden waren werd ik uiteindelijk via https://www.dtg.nl/klantenservice/vermelding ingelicht dat mijn provider deze gegevens beschikbaar maakte.

Ik vraag me af of dit klopt? Zo ja, waarom word mijn toestemming dan niet vooraf door mijn provider, Vodafone, gevraagd?

Ja het betreft een zakelijk abonnement, maar voor een ZZP'er zijn hier toch andere consequenties aan verbonden dan een BV.
1 Reactie 1
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
rmjvos wij zullen alleen je naam, adres en telefoonnummer in telefoongidsen en bij nummerinformatie-diensten uit de Europese Unie laten opnemen indien je hiervoor toestemming hebt gegeven. Tijdens of na het voltooien van de aankoop leggen we je uit hoe je die toestemming kunt geven. Het gebruik van jouw gegevens ten behoeve van telefoongidsen gebeurt op grond van de wet. De registratie van jouw toestemming en het verstrekken van de nummers aan de aanbieders van de telefoongidsen hebben wij uitbesteed aan Vereniging COIN. Je kunt de opname van je gegevens in de telefoongids en/of bij informatiediensten altijd wijzigen via www.mijnnummervermelding.nl.
Indien je niet wilt dat jouw telefoonnummer te zien is op de factuur van de persoon met wie je sms’t of belt,
dan kun je dit aan ons doorgeven. Dit gebeurt grond van een overheidsbesluit. Als je belt naar een ander nummer dan zal je nummer standaard zichtbaar zijn voor de partij met wie je belt. Als je dit liever niet wilt, dan kun je dit uitzetten.
Op onze website vind je hierover meer informatie. Hiermee gegeven wij uitvoering aan de wet. Zelfs als je dit uitzet, geven wij nog steeds je nummer en locatie door aan 112. Dit moeten wij doen om te voldoen aan de wet. Zie voor meer informatie ons privacystatement op https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/algemeen/vodafone-privacy-statement.pdf.

Ik heb het onderwerp van je topic verduidelijkt zodat het voor andere leden ook helder is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic