AlainJJ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vind mijn telefoon

Beste Vodafone/forumleden,

Mijn telefoon Samsung Galaxy s7 edge met Vodafone abonnement is gisteren gestolen op het eiland Lanzarote, te Spanje.
Ik heb de sim laten blokkeren en ik heb de telefoon via Samsung laten vergrendelen, zodat de dief er niets mee kan. Aangifte gedaan in Spanje, inclusief imei nummer.

Via de app "vind mijn mobiel" kan je je locatie terug vinden van je mobiel. Echter na de diefstal is de telefoon door de dief gelijk uitgezet. Ik kreeg ook de voicemail.
Hierdoor krijg ik in de app de melding "offline" voor mijn telefoon.

Weet iemand/vodafone als de dief de telefoon aanzet vermoedelijk met een andere sim de telefoon weer zichtbaar wordt?
Via de app kan je zoeken op je Google account. Samsung heeft zelf een soortgelijke app, Hierbij kan je zoeken naar je Samsung account. Kan een dief dit verwijderen op 1 Of andere manier? De Google en de Samsung account. Beide beveiligd met een sterk wachtwoord. Telefoon is beveiligd met vingerafdruk en wachtwoord..
Want zo lang deze accounts erop blijven staan en de telefoon weer aangaat wordt hij dan wel zichtbaar in de apps? Of klopt dit niet?

Ik hoor graag.

Mvg,

Jasper
4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi AlainJJ

Welkom op de Community!
Ik kan mij voorstellen dat dit behoorlijk zuur is!

Zodra je Find My phone via Samsung of Apple of Google opent, wordt er gezocht naar een verbinding. Is een simkaart geblokkeerd, dan wordt er geen verbinding gemaakt met het toestel.
Vaak als een toestel gestolen is, wordt het toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen. Hierdoor wordt het toestel compleet gewist en staan er geen accounts meer op. Het toestel is dan ook niet meer gekoppeld aan Google of Samsung etc.

Wordt het toestel niet gewist en er wordt een nieuwe simkaart in gedaan, dan zal het toestel weer een verbinding maken. Daardoor zou je hem terug kunnen vinden.
AlainJJ
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven,

Bedankt voor je reactie. Maar hoe kunnen ze dit dan terugzetten naar fabrieksinstellingen? Want hiervoor hebben ze toch mijn wachtwoord nodig?

Is er een andere optie als de telefoon offline blijft om deze op te sporen?

Mvg,
Alain
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Normaal gesproken wel @AlainJJ, maar in het geval van een gestolen toestel kan deze ook gereset worden via een computer of speciale (illegale software). Er is geen andere optie om de telefoon offline op te sporen, helaas.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic