Visual Voicemail voor Iphone

  • 8 augustus 2014
  • 43 reacties
  • 24585 Bekeken

Beste klantenservice,

Ik was net aan het kijken op jullie forum en zag dat het het laatste bericht over Visual Voicemail uit 2012 dateert. Daarom opnieuw:

Een groot gemis voor de apple gebruikers is Visual Voicemail.

Verwacht Vodafone dit op korte duur te gaan implementeren in het netwerk?


Aangezien er waarschijnlijk in September een nieuwe iphone uitkomt, zou dit natuurlijk wel een mooi selling point als Visual Voicemail hier gewoon op werkt!



Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

43 reacties

Reputatie 6
Hoi knoxville, op dit moment hebben we inderdaad geen visual voicemail. Over of dat in de toekomst beschikbaar komt en zoja wanneer, dat durf ik niet te zeggen. Geen nieuwe info dus, sorry.
Ok duidelijk antwoord.

Wel vreemd dat een grote provider als Vodafone na ruim 2 jaar nog altijd niks doet met deze dienst. Ik vraag me af waar dit aan ligt...
Daar zal vast een (goede) reden voor zijn. Echter heb ik hier verder geen informatie over.
Beste Serkan

Inmiddels is het december en ik was benieuwd of Visual Voicemail toegepast gaat worden.

mvg
Arien

Btw je tekst - 'Als je een timmerman bent, en je maakt een prachtige commode, dan ga je niet een plaat triplex aan de achterkant gebruiken, zelfs als het tegen een muur staat en niemand het ziet. Je weet dat het er is, dus gebruik je een mooi stuk hout voor de achterkant. Omdat je 's nachts lekker wilt slapen. De esthetiek, de kwaliteit moet overal doorgevoerd worden.' (Steve Jobs, 1 februari 1985.)' - is wel een beetje ironisch bij dit onderwerp: de iPhone ('de commode') kan dus alleen vm benaderen door met 1233 te worden doorverbonden ('de plaat triplex') en Vodafone benut niet de unieke optie visual voicemail vd iPhone ('het mooie stuk hout'). De kwaliteit is dus niet doorgevoerd....
@arienklomp

Nee helaas, de situatie is nog onveranderd. Vooralsnog wordt het dus nog steeds niet toegepast.

Je reactie op het onderschrift is wel vergezocht trouwens. :p
Jammer, de iPhone heeft zo'n mooie oplossing hiervoor. Kan iemand iets zeggen over een te verwachten ondersteuning?

(wat onderschrift betreft, ik vond hem wel treffend, helemaal omdat hij van Steve Jobs af komt... ;))
Reputatie 7
Hoi @arienklomp,

Op dit moment hebben we nog geen nieuwe informatie hierover. Houd onze voicemail pagina in de gaten voor het laatste nieuws.
Waardeloos een A-merk provider die een belangrijke functie van de telefoon niet ondersteund
Inderdaad een groot gemis, het ontbreken van Visual Voicemail. Ik kom van een T-Mobile abonnement en mis deze optie erg. Het ontvangen van een SMSje en vervolgens bellen om je voicemail 1 voor 1 af te luisteren is wel erg ouderwets.

Mijn kind heeft ook een Vodafone-abo en heeft de nieuwe versie van MyVodafone op vodafone.nl. Daarin zit de optie om je Voicemail door te laten sturen naar een door jezelf te bepalen emailadres. Dat lijkt me een goed alternatief voor Visual Voicemail. Echter, ik heb een veel nieuwer Vodafone-abo maar nog de oude versie van MyVodafone, waarin die optie niet beschikbaar is. Wanneer of hoe kan ik ook de nieuwe versie van MyVodafone krijgen?

Wim
Reputatie 7
Hoi @bmiw , bedankt voor je feedback en welkom op het forum! De nieuwe versie van My Vodafone komt uiteindelijk voor alle klanten beschikbaar. Helaas kan ik nu niet aangeven hoe lang het gaat duren voordat jij over gaat. Je ontvangt een bericht van ons (e-mail of sms) zodra het zover is 😉.
Het ontbreken van Visual Voicemail is nog erger dan ik dacht.

Als iemand je voicemail inspreekt omdat je in gesprek was dan weet je niet eens van wie je een voicemail hebt. Je krijgt wel een SMS maar daar staat het telefoonnummer van de beller in en uiteraard niet zijn of haar naam. Je moet dus de voicemail af gaan luisteren om er achter te komen wie je heeft gebeld.

Kortom, het ontbreken van Visual Voicemail is niet meer van deze tijd. Waarom wordt het niet ondersteund? Ik wil er best extra voor betalen, net als bij T-Mobile.
Reputatie 7
@bmiw , wellicht dat in de toekomst nog ondersteuning wordt geboden of bijvoorbeeld een speciale app. Op dit moment is er niets over bekend. Het is wel intern doorgegeven dat hier behoefte aan is.
Toch opvallend dat Apple op hun website beweert dat jullie dit wel degelijk ondersteunen...
https://support.apple.com/en-us/HT204040

Reputatie 7
@Jeroen033 Bedankt voor je feedback over de site van Apple. Ik zie dat het inderdaad verkeerd staat vermeld. De site beweert ook dat we geen LTE hebben terwijl dit wel zo is. We kunnen deze site helaas niet zelf aanpassen. Ik heb het zojuist wel doorgegeven aan onze contactpersoon bij Apple. Hopelijk pakken ze het snel op. Voor de duidelijkheid:

We ondersteunen:
- FaceTime
- Persoonlijke hotspot
- LTE (4G)

We ondersteunen (nog) niet:
- Visual Voicemail
- Unlocking (alle door Vodafone geleverde iPhones zijn al unlocked ;))
Blijkbaar wil Vodafone niet investeren in het upgraden van hun systeem. Erg jammer!
My husband and I have used Vodafone for the last 5 years with our iPhones. In September when the new iPhones come out my husband and I will each buy a new iPhone, and we will switch to a service provider that offers Visual Voicemail in Netherlands. Although Vodafone Australia DOES offer Visual voicemail, Vodafone Netherlands has been resistant to offering this feature, and continues to give no reason why, other than to say it is just not available and they have no plans to make it available. This is unacceptable. So we will be leaving Vodafone, unless visual voicemail is made available between now and September. Sorry, we both liked Vodafone in ever other respect, but no Visual Voicemail has caused us problems, and Vodafone's lack of response the the situation is very poor, and it's become a deal-breaker.
I think it's good that vodafone doesn't offer this. It will be a huge amount for vodafone to pay to apple. At the end you will have to pay for it via your subscription (higher monthly fees). So also Android, Windows Phone and other users are paying for it. That will be unfair.

xinhead schreef:
My husband and I have used Vodafone for the last 5 years with our iPhones. In September when the new iPhones come out my husband and I will each buy a new iPhone, and we will switch to a service provider that offers Visual Voicemail in Netherlands. Although Vodafone Australia DOES offer Visual voicemail, Vodafone Netherlands has been resistant to offering this feature, and continues to give no reason why, other than to say it is just not available and they have no plans to make it available. This is unacceptable. So we will be leaving Vodafone, unless visual voicemail is made available between now and September. Sorry, we both liked Vodafone in ever other respect, but no Visual Voicemail has caused us problems, and Vodafone's lack of response the the situation is very poor, and it's become a deal-breaker.

I don't understand your argument. What amount are you talking about? Moreover it could be a paid extra for iPhone owners, so no additional costs for android or windows owners.
Ik zie dat er vorig jaar ook al vragen gesteld zijn over het gebruik van visual voicemail, maar het is nu nog steeds niet actief bij vodafone. Ik ben sinds 18-05-2015 vodafone klant geworden en vind dit best een minpunt voor vodafone. Deze dienst was bij mijn vorige provider wel ondersteund en is ideaal.
Is er nu meer zicht op of vodafone deze dienst zal opnemen in hun dienstenpakket?

mvg.
Madelievie

Op dit moment ziet het er niet naar uit dat Visual Voicemail ondersteund gaat worden binnen Vodafone. Er staat ook niets hierover op de planning.
Erg jammer dat Vodafone (nog) niets doet met de fantastische mogelijkheden van Visual Voicemail.
Hopelijk komt dat wel, net als bij vele providers wereldwijd.
Ronduit stuitend te lezen hier dat het blijkbaar gewoon wel kan (Vodafone Australië) maar dat de NL club er niets mee doet. Voor mij is Vodafone een goede provider met een beter netwerk dan t mobile. Toch ga ik terug om deze reden, en ik ben echt niet de enige!

Goede groet!
Ben afgelopen maand aangesloten op Vodafone na enkele jaren T-Mobile te hebben gebruikt.
Tot mijn verbazing kwam ik er achter dat Visual Voicemail dus niet werkt met Vodafone..

Ik baal hier dus echt ZWAAR van, want ik wordt vrij vaak gebeld en kan (en wil) niet altijd opnemen.
Als ik dit geweten had was ik nooit overgestapt, nu zit ik dus 2 jaar vast aan een voor mij waardeloze service?

Heb naar een oplossing gezocht via de Voozzle app, maar dit werkt lang niet zo goed als de normale functie van de iPhone, en daarnaast lopen de kosten behoorlijk op, want je betaald bij elke voicemail de doorschakel kosten.
(bij T-mobile waren er geen enkele extra kosten)

Ik hoop dat Vodafone order op zaken gaat stellen, want ik had toch echt de verwachting dat ik bij een moderne kwalitatieve provider terecht kwam. De teleurstelling is groot, ben nu veel duurder uit, en krijg dus een veel minder product / service.


Helaas. Een zeer teleur gestelde nieuwe klant.. ik zal dan ook iedereen met een iPhone hiervoor waarschuwen!


Reputatie 4
Hoi HansV , ik kan me voorstellen dat je daar van baalt. Helaas wordt dit inderdaad nog altijd niet ondersteund door Vodafone. Er zijn ook nog geen plannen bekend om dit wel te gaan doen.
Hier dezelfde teleurstelling. Deze week geswitcht van T-Mobile naar Vodafone en een enorm gemis aan Visual Voicmail. Ik was zelfs verbaasd dat het geen standaard was anno 2016 om Visual Voicemail te kunnen gebruiken. Hoe ouderwets is het om een sms te ontvangen of om je eigen voicemail te moeten bellen om je berichten af te luisteren. Ik dacht dat antwoordapparaten inmiddels van de aardbodem verdwenen waren...

Ik zou, als ik Vodafone was, toch eens achter mijn oren krabben en zo snel mogelijk deze dienst gaan aanbieden...