knoxville

Gedreven Ontdekker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Visual Voicemail voor Iphone

Beste klantenservice,

Ik was net aan het kijken op jullie forum en zag dat het het laatste bericht over Visual Voicemail uit 2012 dateert. Daarom opnieuw:

Een groot gemis voor de apple gebruikers is Visual Voicemail.

Verwacht Vodafone dit op korte duur te gaan implementeren in het netwerk?


Aangezien er waarschijnlijk in September een nieuwe iphone uitkomt, zou dit natuurlijk wel een mooi selling point als Visual Voicemail hier gewoon op werkt!


43 Reacties 43
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi knoxville, op dit moment hebben we inderdaad geen visual voicemail. Over of dat in de toekomst beschikbaar komt en zoja wanneer, dat durf ik niet te zeggen. Geen nieuwe info dus, sorry.
joris123

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ok duidelijk antwoord.

Wel vreemd dat een grote provider als Vodafone na ruim 2 jaar nog altijd niks doet met deze dienst. Ik vraag me af waar dit aan ligt...
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Daar zal vast een (goede) reden voor zijn. Echter heb ik hier verder geen informatie over.
arienklomp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Serkan

Inmiddels is het december en ik was benieuwd of Visual Voicemail toegepast gaat worden.

mvg
Arien

Btw je tekst - 'Als je een timmerman bent, en je maakt een prachtige commode, dan ga je niet een plaat triplex aan de achterkant gebruiken, zelfs als het tegen een muur staat en niemand het ziet. Je weet dat het er is, dus gebruik je een mooi stuk hout voor de achterkant. Omdat je 's nachts lekker wilt slapen. De esthetiek, de kwaliteit moet overal doorgevoerd worden.' (Steve Jobs, 1 februari 1985.)' - is wel een beetje ironisch bij dit onderwerp: de iPhone ('de commode') kan dus alleen vm benaderen door met 1233 te worden doorverbonden ('de plaat triplex') en Vodafone benut niet de unieke optie visual voicemail vd iPhone ('het mooie stuk hout'). De kwaliteit is dus niet doorgevoerd....
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@arienklomp

Nee helaas, de situatie is nog onveranderd. Vooralsnog wordt het dus nog steeds niet toegepast.

Je reactie op het onderschrift is wel vergezocht trouwens. 😛
arienklomp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Jammer, de iPhone heeft zo'n mooie oplossing hiervoor. Kan iemand iets zeggen over een te verwachten ondersteuning?

(wat onderschrift betreft, ik vond hem wel treffend, helemaal omdat hij van Steve Jobs af komt... ;))
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @arienklomp,

Op dit moment hebben we nog geen nieuwe informatie hierover. Houd onze voicemail pagina in de gaten voor het laatste nieuws.
knoxville
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Waardeloos een A-merk provider die een belangrijke functie van de telefoon niet ondersteund
bmiw

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Inderdaad een groot gemis, het ontbreken van Visual Voicemail. Ik kom van een T-Mobile abonnement en mis deze optie erg. Het ontvangen van een SMSje en vervolgens bellen om je voicemail 1 voor 1 af te luisteren is wel erg ouderwets.

Mijn kind heeft ook een Vodafone-abo en heeft de nieuwe versie van MyVodafone op vodafone.nl. Daarin zit de optie om je Voicemail door te laten sturen naar een door jezelf te bepalen emailadres. Dat lijkt me een goed alternatief voor Visual Voicemail. Echter, ik heb een veel nieuwer Vodafone-abo maar nog de oude versie van MyVodafone, waarin die optie niet beschikbaar is. Wanneer of hoe kan ik ook de nieuwe versie van MyVodafone krijgen?

Wim
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @bmiw , bedankt voor je feedback en welkom op het forum! De nieuwe versie van My Vodafone komt uiteindelijk voor alle klanten beschikbaar. Helaas kan ik nu niet aangeven hoe lang het gaat duren voordat jij over gaat. Je ontvangt een bericht van ons (e-mail of sms) zodra het zover is ;).
bmiw

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het ontbreken van Visual Voicemail is nog erger dan ik dacht.

Als iemand je voicemail inspreekt omdat je in gesprek was dan weet je niet eens van wie je een voicemail hebt. Je krijgt wel een SMS maar daar staat het telefoonnummer van de beller in en uiteraard niet zijn of haar naam. Je moet dus de voicemail af gaan luisteren om er achter te komen wie je heeft gebeld.

Kortom, het ontbreken van Visual Voicemail is niet meer van deze tijd. Waarom wordt het niet ondersteund? Ik wil er best extra voor betalen, net als bij T-Mobile.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@bmiw , wellicht dat in de toekomst nog ondersteuning wordt geboden of bijvoorbeeld een speciale app. Op dit moment is er niets over bekend. Het is wel intern doorgegeven dat hier behoefte aan is.
Jeroen033

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toch opvallend dat Apple op hun website beweert dat jullie dit wel degelijk ondersteunen...
https://support.apple.com/en-us/HT204040

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Jeroen033 Bedankt voor je feedback over de site van Apple. Ik zie dat het inderdaad verkeerd staat vermeld. De site beweert ook dat we geen LTE hebben terwijl dit wel zo is. We kunnen deze site helaas niet zelf aanpassen. Ik heb het zojuist wel doorgegeven aan onze contactpersoon bij Apple. Hopelijk pakken ze het snel op. Voor de duidelijkheid:

We ondersteunen:
- FaceTime
- Persoonlijke hotspot
- LTE (4G)

We ondersteunen (nog) niet:
- Visual Voicemail
- Unlocking (alle door Vodafone geleverde iPhones zijn al unlocked ;))
knoxville
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Blijkbaar wil Vodafone niet investeren in het upgraden van hun systeem. Erg jammer!
xinhead

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
My husband and I have used Vodafone for the last 5 years with our iPhones. In September when the new iPhones come out my husband and I will each buy a new iPhone, and we will switch to a service provider that offers Visual Voicemail in Netherlands. Although Vodafone Australia DOES offer Visual voicemail, Vodafone Netherlands has been resistant to offering this feature, and continues to give no reason why, other than to say it is just not available and they have no plans to make it available. This is unacceptable. So we will be leaving Vodafone, unless visual voicemail is made available between now and September. Sorry, we both liked Vodafone in ever other respect, but no Visual Voicemail has caused us problems, and Vodafone's lack of response the the situation is very poor, and it's become a deal-breaker.
alacarte

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
I think it's good that vodafone doesn't offer this. It will be a huge amount for vodafone to pay to apple. At the end you will have to pay for it via your subscription (higher monthly fees). So also Android, Windows Phone and other users are paying for it. That will be unfair.

xinhead schreef:
My husband and I have used Vodafone for the last 5 years with our iPhones. In September when the new iPhones come out my husband and I will each buy a new iPhone, and we will switch to a service provider that offers Visual Voicemail in Netherlands. Although Vodafone Australia DOES offer Visual voicemail, Vodafone Netherlands has been resistant to offering this feature, and continues to give no reason why, other than to say it is just not available and they have no plans to make it available. This is unacceptable. So we will be leaving Vodafone, unless visual voicemail is made available between now and September. Sorry, we both liked Vodafone in ever other respect, but no Visual Voicemail has caused us problems, and Vodafone's lack of response the the situation is very poor, and it's become a deal-breaker.

bmiw

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
I don't understand your argument. What amount are you talking about? Moreover it could be a paid extra for iPhone owners, so no additional costs for android or windows owners.
Madelievie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie dat er vorig jaar ook al vragen gesteld zijn over het gebruik van visual voicemail, maar het is nu nog steeds niet actief bij vodafone. Ik ben sinds 18-05-2015 vodafone klant geworden en vind dit best een minpunt voor vodafone. Deze dienst was bij mijn vorige provider wel ondersteund en is ideaal.
Is er nu meer zicht op of vodafone deze dienst zal opnemen in hun dienstenpakket?

mvg.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic