Van Dord

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone en visual voicemail

Ik heb zojuist tijdens het activeren van mijn Vodafone abonnement met stijgende verbazing ontdekt dat anno 2018 Vodafone nog geen visual voicemail geactiveerd heeft. Onbegrijpelijk dat ik nu afhankelijk ben van sms-jes (wie gebruikt dat nog?) om te vernemen dat er een voicemail is en dat ik dan de voicemailbox van Vodafone moet bellen en door mijn berichten moet worstelen. Zo 2010...
Ik was zo gewend geraakt aan visual voicemail van KPN super makkelijk om berichten op je telefoon te kunnen bekijken, te beluisteren en desgewenst zelfs door te sturen. Maar ja, ik kan het alleen mezelf kwalijk nemen omdat ik het gewoon niet goed heb uitgezocht van te voren, maar nu heb ik wel het hele gezin over gezet naar Vodafone dus terug is niet zo heel makkelijk...
Maar er zit niks anders op want Vodafone houdt iedereen al heel lang aan het lijntje door niet duidelijk te communiceren óf het er überhaupt gaat komen en al helemaal niet wanneer het dan komt. En dat is dan ook meteen mijn vraag:
Beste Vodafone, waarom kunnen jullie op jullie site/forum niet gewoon melden of én wanneer er een kogel door de kerk gaat m.b.t. visual voicemail? Waarom vertellen jullie niet iets meer over het hoe en waarom? Wat zijn de overwegingen/ beperkingen om het wel of niet in NL toe te passen? Waarom kan het bijvoorbeeld in Duitsland en Portugal wel en dus in Nederland niet? Kunnen we als klanten verwachten dat we nog een half jaar moeten wachten of langer?
Het is frustrerend als je als klant met een incompleet product geconfronteerd wordt en over het completeren vervolgens met een kluitje het riet in wordt gestuurd...
9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Van Dord
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Yep, heel vervelend als je van een andere provider af komt en het daar wel had en nu opeens niet. Kan er over mee praten en het is best vervelend om hier in te veranderen. Al kan ik zeggen, dat gaat ook wel weer wennen als je eenmaal deze Vodafone optie hebt, geloof me.

Op je vragen aan Vodafone is natuurlijk een simpel antwoord te geven: Ze weten het zelf ook niet dus is iets wat ze niet weten ook niet te communiceren op de Community en/of Website van Vodafone. Het waarom niet zal een bedrijf nooit melden en waarom het bij anderen wel kan en niet bij Vodafone is met veel dingen een vraag. Waarom heeft een andere provider andere abonnementen enz enz.

Ik begrijp je laatste zin volledig maar om dan even terug te gaan naar het begin van je bericht: je zegt zelf al dat je beter had moeten uitzoeken voor je over ging. Ik denk dat dit het antwoord is op het kluitje in het riet gestuurd worden. Altijd eerst goed kijken voor je zomaar over stapt. En wanneer Vodafone er mee komt, geen idee daar is (nog) geen inzicht in en of ze dit ooit gaan ondersteunen, ook geen idee.

Heel vervelend maar ik wens je toch Fijne Feestdagen.
Van Dord
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Energieboy,

Intrigerende schuilnaam trouwens, zeker met die spion-achtige avatar. Ik snap trouwens niet waarom energie in het Nederlands is geschreven en Boy dan weer in het engels, maar dat zal aan mij liggen. Terug naar de inhoud: ik vind het best wel raar dat jij reageert en Vodafone zelf niet, het is per slot van rekening hun "community". Een negatief denkend mens zou kunnen denken dat jij toch (op de een of andere manier) gelinkt bent aan Vodafone. Of je hebt er een hobby van gemaakt om meer dan 2000 berichten te tikken, maar de antwoorden die je geeft lijken met hetzelfde sop overgoten. Hoe kan je nu zeggen dat het wel weer zal gaan wennen als het overduidelijk een stap terug in de tijd is? Dat is hetzelfde als je iemand z'n auto afpakt en hem een paard geeft en zegt dat het wel weer zal wennen...

Hoe dan ook: het lijkt mij niet meer dan normaal dat een bedrijf uitlegt waarom iets wel of niet wordt aangeboden. Als ik in een winkel naar een bepaald product vraag kan men daar ook aangeven waarom het wel of niet in het assortiment zit en of ze het op korte termijn aan zullen bieden. Zeker als dezelfde keten het op een andere plek (Duitsland) wél aanbiedt. Dat vraagt om een uitleg. En nee is uiteindelijk ook een antwoord. Door nu aan te geven dat ze het niet weten of én wanneer het eventueel komt hou je mensen natuurlijk (onnodig) aan het lijntje...

Mijn laatste zin ging trouwens over de desinformatie betreffende visual voicemail - dus het aan het lijntje houden - en had niets te maken met het feit dat ik zaken van tevoren beter uit had moeten zoeken. Hier zat ook een deel van de frustratie, je verwacht het anno 2018 gewoon niet, zeker als de techniek al jaren beschikbaar is.

Uiteindelijk inderdaad vervelend, maar geen werelds probleem. Ik kan per slot van rekening ook gewoon weer opzeggen, wat ik dus ook doe. Dan betaal ik liever wat meer en heb ik wel een provider met producten anno 2019...
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Van Dord

Welkom op de community van Vodafone.

Wij geven altijd eerst de kans aan onze users om elkaar te helpen. Mocht er geen antwoord komen, dan zullen wij als moderator reageren op het desbetreffende issue. Een community geeft eigenlijk al aan dat zowel users (gebruikers of klanten) kunnen reageren op vragen die voorbij komen. De community is dan ook een plek waar klanten elkaar helpen en een discussie met elkaar aan kunnen gaan over producten en diensten op een nette manier. Zie hiervoor ook de voorwaarden van de community.

Jammer om te lezen dat je dan ook zo over Energieboy denkt. Mocht je echt direct een antwoord willen waar geen andere gebruikers op kunnen reageren, raad ik je aan om onze klantenservice te contacteren.

Op dit moment is er niks bekend over Visual Voicemail en of dit er gaat komen in de nabije toekomst. Ik heb je feedback hierover intern aangekaart. Hierdoor weten de desbetreffende afdelingen die dit ontwikkelen etc. dat er vraag naar is. Mocht je nog vragen hierover hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag! Helaas kan ik via hier geen uitsluitsel geven of het nog gaat komen.
Van Dord
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En waarom wordt Visual voicemail door Vodafone dan wel in Duitsland aan geboden?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Waarom zij dit wel hebben en wij niet kan ik je geen antwoord op geven.
Ik heb helaas geen mogelijkheid om iets te controleren bij Vodafone DE omdat wij alleen over de producten en diensten in Nederland gaan.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Hoi,
Wat leuk om toch nog een reactie terug te krijgen. En natuurlijk heb je gelijk dat het terug in de tijd is maar Vodafone heeft deze optie nu eenmaal niet en daarom zeg ik, als je een tijdje klant bent dan wen je er wel weer aan om het met een gewone voicemail te moeten doen. Spreek uit ervaring want ik kom ook van een provider af die het ook deed.

Wat geweldig zeg, ik ben hier al een tijdje en je bent de eerste die het opvalt dat mijn naam in NL en EN is geschreven. Daarnaast mogen negatieve mensen best denken dat ik misschien bij Vodafone zou werken. Mensen denken maar, als ik maar weet hoe het zit en ik wil het best nog wel eens zeggen hoor: Nee, ik werk niet voor Vodafone!

Fijn dat Steven ook nog even aangeeft dat het een Klanten helpt Klanten community is en het is gewoon leuk om andere mensen te helpen. Vast niet altijd een antwoord wat men wil horen en misschien niet in een toon zoals het zakelijk zou moeten worden geschreven, daarom ben ik ook maar een klant.

Hoe dan ook, ik wens je een fijne pakjesavond en hele Fijne Feestdagen.
Van Dord
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Steven,

Raar dat jullie de "users" eerst de kans geven als ik een directe vraag aan Vodafone stel , ik citeer:
"Beste Vodafone, waarom kunnen jullie op jullie site/forum niet gewoon melden of én wanneer er een kogel door de kerk gaat m.b.t. visual voicemail? Waarom vertellen jullie niet iets meer over het hoe en waarom? Wat zijn de overwegingen/ beperkingen om het wel of niet in NL toe te passen? Waarom kan het bijvoorbeeld in Duitsland en Portugal wel en dus in Nederland niet? Kunnen we als klanten verwachten dat we nog een half jaar moeten wachten of langer?"

Waarschijnlijk heb ik als nieuwe klant natuurlijk niet het juiste platform gekozen en had ik de vraag wellicht direct of op een andere manier aan Vodafone moeten stellen, maar ja, uiteindelijk ben ik toch een klant die een vraag aan Vodafone stelt en om een antwoord vraagt. Tekenend dat jullie de klant(en) niet kunnen uitleggen waarom in het ene land wel visual voicemail wordt aangeboden en in het andere land niet. Door niet te antwoorden geven jullie de klant(en) simpelweg de indruk dat het niet belangrijk voor Vodafone is. Dat kan natuurlijk, dat is jullie keuze.

Mijn frustratie zat/zit ook deels in het feit dat de door mij gestelde vraag naar visual voicemail al vele malen en maanden eerder gesteld is op dit mooie platform en dat het antwoord steeds hetzelfde is: "we weten het niet en brengen het onder de aandacht bij de desbetreffende afdelingen opdat ze weten dat er vraag naar is". Na al die tijd dus nog geen antwoord, niet echt doortastend van Vodafone als je het mij vraagt...

Ik ga er gemakshalve dus maar vanuit dat visual voicemail het komende jaar niet door Vodafone aangeboden zal worden en verhuis mijn abonnement weer terug naar KPN.

Bedankt voor al jullie goedbedoelde reacties.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je bent natuurlijk altijd welkom om hier je vraag te stellen.
Voordat ik mijn antwoord gaf op de vraag, heb ik dit eerst intern nagevraagd. Dat is ook de reden dat ik je feedback intern doorzet. Want uit jouw bericht haal ik eruit dat hier wel vraag naar is. Feedback hierover is dan ook altijd welkom. Het zal niet in de nabije toekomst uitgerold worden. Of het in 2019 gaat komen is niet bekend en daardoor kan ik geen antwoord geven op de vraag. Ook a had ik dit natuurlijk graag gedaan als er wel een update hierover was.

Ieder land waar Vodafone is heeft haar eigen diensten en producten. Zij samen vallen onder Vodafone group. Het kan dus zijn dat een ander land dit wel aanbiedt en wij niet of visa versa.
Jammer om te lezen dat je hierdoor weer weg gaat bij ons. Maar ik begrijp je keuze hierin wel. En zeker als dit een belangrijk punt is voor jou.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic