RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes

[Vodafone Services - BloX] Passport afgeschaft? Wat kost bellen nu?

Op jullie website zie ik dat Passport is afgeschaft. Bij mijn abonnement had ik een Internet Op Reis-dagbundel. Die is nu automatisch omgezet naar een Alles-in-een-dagbundel, en daardoor staat Passport bij mij nu uit.

Bij die bundel heb ik ook 20 minuten bellen, gebeld worden en 35 MB voor € 2... maar wat nou als ik over die 20 minuten heen ga als ik bijvoorbeeld in Australië ben? Klopt het dat ik dan € 1,95 per minuut betaal? Dat is wel heel absurd veel meer... En ook het internet-buitenbundeltarief. Dat was vroeger € 0,30 per MB toch? En nu ineens € 1,50 per MB?

Dit is wel een hele sneaky verhoging van buitenbundeltarieven. Verder lijkt het dat er zo ook geen mogelijkheden meer zijn voor mensen die echt vaak langer bellen in het buitenland; die zijn nu ineens veel duurder uit omdat je geen extra bundel van € 2 kunt bijkopen; dat zou veel handiger zijn. Als ik 50 MB gebruik, dat ik dan € 4 betaal (en ook 20+20 minuten extra krijg trouwens).

Zo blijven grootverbruikers ook tevreden en zit je niet ineens met € 1,95 per minuut daar waar het vroeger € 0,79 + € 0,19 per minuut was in een Passportland. Vodafone was juist dé provider voor mensen die vaak in het buitenland zaten. Ben benieuwd of er nog iets aan die buitenbundeltarieven wordt gedaan!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi,
 
In deze topic staan alle ins en outs over de alles-in-1 op reis blox die passport zal vervangen. Daar kun je al je vragen stellen over deze blox en kijken wat voor jou de voordelen zijn en veranderingen t.o.v. passport.

Bekijk in context

5 Reacties 5
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Ik had ergens geleze dat de Alles in 1 op Reis de passport al in begrepen had, zoals de Smart Abonnementen.
 
Mods kunnen jullie hierop reageren?
 
Groet
 
WhiteWolf
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Zoals ik begrepen heb wordt dit juist goedkoper.
 
Daarnaast heb ik laast het nieuws gezien waarop men aangaf zelfs wettelijke prijsvermindering per 1 july voor europa af te spreken.
Het wordt zoals ik lees allemaal steeds goedkoper!
RuudNL
topicstarter
Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
@Lange: het wordt niet in alle gevallen goedkoper hoor.
 
Je kon vroeger met Passport een half uur bellen voor € 0,79. Nu betaal je € 2,00 + € 1,00 (10 minuten € 0,10). Dus ruim 2 euro meer. Ook data buitenbundel wordt duurder. Bel je kort per dag + gebruik je data net als vroeger dan is het inderdaad wel goedkoper. Mensen die veel bellen gaan veel meer betalen.
 
Op de site over alles-in-1 staat:
- De Alles-in-1 op Reis vervangt Passport. Schakel je deze BloX in, dan wordt Passport automatisch uitgezet
  (staat niets bij over bundels die automatisch zijn uitgezet, geen idee wat ik nu betaal als ik naar het buitenland ga bijvoorbeeld)
- Als de bundel verbruikt is, gelden de reguliere tarieven
  (hier lees ik dus ook in dat je dan bijv. in Australië na 20 minuten voor € 2,00 dus ineens € 1,95 per minuut gaat betalen; bijna 20x zo duur buiten de bundel dus!)
http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/vodafone_blox/op_reis/allesineen/
 
Ben benieuwd of Vodafone nog met een goede buitenbundel-optie komt, bijv. door de bundel stapelbaar te maken zoals ik voorstelde.
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi,
 
In deze topic staan alle ins en outs over de alles-in-1 op reis blox die passport zal vervangen. Daar kun je al je vragen stellen over deze blox en kijken wat voor jou de voordelen zijn en veranderingen t.o.v. passport.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten en gearchiveerd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic