SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Vodafone Smart 4 Power review

Het idee achter de Vodafone Smart 4 Power? Gebruik maken van 4G op en voordelige telefoon! In deze review neem ik jullie mee hoe het toestel is en of het inderdaad voor jou de perfecte smartphone is! De Vodafone Smart 4 Power kost rond de €149,- euro. De laatste keer dat providers en toestel ontwikkelende is al ongeveer 2 jaar geleden en Vodafone slaat met de Smart 4 Power terug.

Design

Als we kijken naar de behuizing van het toestel voelt dit fijn aan, het is dan niet van metaal of aluminium gemaakt op een of andere manier vond ik dat het toestel fijn in de hand lag. Voor de rest kunnen we ook de achterkant openen daar zien we de batterij (3000 mAh) let er wel even bij op dat je die batterij zelf niet zomaar kunt vervangen dit moet worden gedaan via en reparatie! We zien nog voor de rest en Micro SD kaart slot en SIM slot.
En we zien ook nog en 5 MP camera die tot 720p HD kan filmen + LED flitser en aan de voorkant helaas en VGA camera, daarover later meer!
Aan de voorkant zien we nog en LED indicator als je bijvoorbeeld en melding krijgt zul je deze zien verschijnen en aan de onderkant touch knoppen die weleens mis kunt tikken terwijl je dacht dat je erop klikte. Het toestel kan en beetje zwaar aanvoelen dit door de beste batterij die ik ooit heb gehad! Je zult ook zien dat de volume knop en vergrendelknop aan de rechterkant zitten. Wat ik hopelijk niet meer zal zien is die menu knop omdat bijna geen app meer deze gebruikt. Bovenaan zien we en koptelefoonuitgang en aan de onderkant en micro USB poort.

Scherm

Als we kijken naar de scherm resolutie is deze 960 x 540 geen 720p scherm of full HD scherm, bij en 5 inch telefoon zie je toch liever die full HD kwailteit en je ziet het ook terug Youtube video's die tot 480p blijven hangen en te ver inzoomen maakt je tekst minder leesbaar. Contrast ok helderheid ok! Toen ik het scherm draaide zag ik tot verbazing dat blauw groen werd dat zul je vaker meemaken want het scherm heeft en soort blauw laagje eroverheen, wel valt het scherm buiten te lezen.

Netwerk

Zoals wordt aangegeven is de Vodafone Smart 4 Power bedoeld voor het 4G netwerk de zin erbij is eigenlijk toch met en goedkoop toestel op 4G zitten! En de Smart 4 Power maakt die belofte wel waar want net als andere high end smartphones verliest deze geen signaal en dus gelijk met 4G.




Specificaties

Hieronder volgen en aantal specificaties.


  • Mediatek MTK6582M - Quad Core 1.3 GHz CPU
  • 1GB RAM
  • Android 4.4.2 KitKat
  • WiFi, Bluetooth, GPS, 3G/4G, NFC
  • 5 MP Camera 720p HD, Frontcamera VGA kwaliteit
  • Gewicht: 162 gram
  • 5-inch LCD scherm resolutie 960 x 540
Als we zo kijken naar de specs zijn ze natuurlijk voor en smartphone van €149,- euro best goed. Wel merk je dat de luidsprekers achter op het toestel niet echt hard kunnen harder dan het hardst gaat hem niet worden oortjes kunnen bij en drukke plaats het beste zijn. De processor doet het keurig en is ook en zuinige type. Soms zie je en hapering bijvoorbeeld bij het scrollen tussen de lijst en dan de foto's ervan te laden dat zien we bijvoorbeeld ook bij andere high end smartphones. Maar echt wouw wouw en nog eens wouw! De batterij in de Smart 4 Power is ongelooflijk sterk nog nooit heb ik en smartphone als deze meegemaakt qua batterij, kudo's daarvoor! Ik ben zeker 3 volle dagen met het toestel meegegaan in stand by tijd verlies het ook amper %.

Camera

Bij de camera viel het me soms op dat er en paarse gloed verscheen en soms was focussen weleens lastig maar de achter camera doet het stukken beter dan de VGA camera van de voorkant. Er is wel en HDR optie beschikbaar. Voor de rest film je in 720p HD en schiet je ook foto's ermee. (Voor de foto's zie onderaan de review). Buiten bij goede lichtsomstandigheden werkt de camera prima mee ga je binnenhuis foto's maken zie je al gelijk ruis tevoorschijn komen. Maar toch kun je er weleens toffe kiekjes mee maken! Teveel kan je niet verwachten voor de prijs van €149,- euro waarbij toch en voldoende camera wordt geleverd.

Software

De Vodafone Smart 4 Power draait op Android 4.4.2 KitKat een van de nieuwste versies die je vind. Maar misschien je grootste probleem het geheugen je kunt er en Micro SD kaart in doen maar voor je media als foto's video's enzo ook handig! Maar de optie voor apps zijn er niet.
Zo had ik namelijk dat ik andere apps moest verwijderen om die ene app op me toestel te laten installeren en dan is je highscore helaas verdwenen...
Ik zag liever meer geheugen op het toestel want zo kon ik maar tot 5 apps downloaden je zult ook gelijk vele Vodafone apps zelf zien.

Conclusie

De Vodafone Smart 4 Power is nog niet op alle vlakken gereed maar het toestel kost maar €149,- euro en al met al valt alles wel mee (behalve het geheugen). Zo is de batterij krachtig genoeg om 3 dagen te doorstaan de processor zich goed kan indenken en zuinig is en dat er gewoon stock Android draait dus geen skin eroverheen van en andere fabrikant gewoon zoals Android is! Je krijgt wel Vodafone apps meegeleverd.

+ Hoge batterijduur
+ 4G ondersteuning
+ Goedkoop
± Hardware valt mee maar heeft af en toe moeite.
- Camera valt tegen
- Schermresolutie matig
- Weinig geheugen voor apps

Punten: 7,7/10
Mocht je nog vragen hebben laat het me gerust weten en ik ga ze proberen te beantwoorden!

Naar eigen mening:
Het toestel doet zijn werk prima en zeker voor en toestel van €149,- euro, toch zijn er nog wel verbeterpunten met name op de tekortkoming van het geheugen en misstap helaas... Hopelijk als er en nieuw toestel later in de toekomst word gelanceerd deze op de mindere punten beter zal presteren.

Al met al, en toestel dat zich prima kan presteren tussen andere toestellen alleen moeten nog en aantal puntjes op de i worden gezet. Momenteel zijn er ook concurrenten met name bijvoorbeeld LG of Motorola.

En aantal foto's genomen met of zonder flits en met of zonder HDR mode.

4 Reacties 4
JarnoS

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat is het verschil met de Power en de Turbo?
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @JarnoS ,

Er zijn zeker verschillen tussen de twee toestellen. Zo is de Smart 4 Power het krachtigste terwijl de Turbo juist mindere specs heeft maar wel op 4G draait! Er zijn dus verschillen tussen de toestellen.

Naar mijn mening mocht je en keuze willen maken kun je het beste de Smart 4 Power kiezen (wist je dat de Vodafone Smart 4 Max ook beschikbaar is, en nieuwere versie).
sedoo

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zit er een provider lock op de vodafone toestellen? Of enig andere lock?

bvd
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @sedoo ,

Zoals op de website staat, https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/telefoon/abonnement/vf-smart-4-power-black.shtml?&abonnement=sma...
Je kunt de Smart 4 Power nu ook als los toestel kopen, dus zonder abonnement en zonder simlock.

Dus het toestel is simlockvrij!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic