Prototype

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone Smart 4 Power: Wanneer update naar Android 5/6?

Hallo,

vorig jaar rond deze tijd werd er geadverteerd met de Vodafone Smart 4 Turbo en Power. Zelf ben ik in het bezit van een Smart 4 Power: een leuk toestel dat voor een leuke prijs ook 4G en NFC aan boord heeft. Het toestel maakt helaas nog wel steeds gebruik van Android 4, terwijl Android 5 al geruime tijd op de markt is, en Android 6 zelfs al net uit is. Bij mij brandt dus nu de vraag: Gaan we dit toestel binnenkort nog kunnen updaten naar Android 5? Als je de technische specificaties van het toestel bekijkt, zie je dat het toestel hier in principe gewoon geschikt voor is.

Ik ben op de hoogte van het feit dat de provider (Vodafone in dit geval dus) de update moet aanpassen en goedkeuren voor het toestel. Dit betekent dat een update op een toestel met de provider als fabrikant altijd ietsje langer duurt dan een "brandvrije" smartphone. Maar het is toch jammer dat je op deze manier toch vaak achter de feiten aanloopt als je een Vodafone branded toestel hebt, met alle veiligheidsrisico's in de oude Android 4 van dien.

ik hoop dat jullie eerdaags dit toestel de mogelijkheid bieden om te updaten, vooral omdat het toestel nog niet erg oud is,

alvast bedankt.
8 Reacties 8
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik heb hier momenteel geen informatie over, maar ben intern navraag voor je aan het doen. Ik kom er nog op terug
Prototype
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoovis, jouw vraag is niet gerelateerd aan dit topic. Je had beter een nieuwe aan kunnen maken. Wat betreft je probleem: Je had misschien beter direct achter garantie aan kunnen gaan toen je volumeknop kapot ging, als dit geen eigenschuld-schade is.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Prototype , zoals beloofd heeft Astrid intern navraag gedaan hierover. Voorlopig staan er helaas geen updates gepland voor dit toestel.
Prototype
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je bericht Marc. Jammer om te horen dat een update niet in de maak is. Ik hoop toch wel dat jullie hier wel werk van gaan maken. Je loopt op deze manier binnen een paar maand na aanschaf van een nieuw Vodafone-branded toestel al achter de feiten aan. Dit topic kunnen jullie zien als verzoek. Hopen dat er wat mee gedaan wordt.

Bvd.
Prototype
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toevallig vandaag een software update gekregen van versie 300FSN1 naar 310FSN1. Maar de android versie blijft helaas met deze update op 4.4.2. Is er ook ergens een changelog beschikbaar?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Prototype , er is geen changelog beschikbaar. Wanneer je Android versie gelijk is gebleven gaat het hoogstwaarschijnlijk om bugfixes/patches om bestaande (beveiligings)problemen in Android op te lossen.
lexl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al enkele weken krijg ik update 310fsn1 voorgeschoteld en elke keer voor installatie raporteert deze "gegevensfout". Weet niet wat ik ermee moet...
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
lexl je kunt eens kijken of het helpt als je de fabrieksinstellingen terug zet en daarna de update uitvoert. Maak wel eerst een backup van je gegevens, anders ben je alles kwijt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic