Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Vodafone Wallet gaat stoppen

We nemen afscheid van Vodafone Wallet. Vanaf 28 juni 2018 is het niet meer mogelijk om met de Wallet-app op je smartphone contactloos te betalen. Ook andere diensten in de Wallet, zoals klantenkaarten, zullen vanaf 28 juni niet meer beschikbaar zijn.

 

Er is afgelopen jaren hard gewerkt aan Vodafone Wallet, maar helaas wordt de dienst door een te klein aantal Vodafone-klanten gebruikt; mede door vergelijkbare diensten in de markt. Daarom hebben we besloten om te stoppen met Vodafone Wallet. Hieronder vind je meer informatie.

Kan ik Wallet gewoon blijven gebruiken tot 28 juni?
Je kunt geregistreerde betaalkaarten en klantenkaarten tot 28 juni 2018 blijven gebruiken zoals je dat gewend bent. Alleen het toevoegen van nieuwe tickets is niet meer mogelijk. Reizen met OV-chip mobiel kan overigens tot 15 juni, dan stopt de proef met OV-chip mobiel.

Ik heb een nieuwe simkaart of telefoon. Kan ik Vodafone Wallet blijven gebruiken?
Maakte je al gebruik van Vodafone Wallet? Dan kun je na een sim- of toestelwissel, eerder geactiveerde diensten blijven gebruiken totdat Vodafone Wallet wordt stopgezet. Alléén OV-chip mobiel is na een simwissel niet meer te gebruiken. Maakte je nog geen gebruik van Vodafone Wallet? Dan is het helaas niet meer mogelijk om je te registreren.

Heb ik nog toegang tot Vodafone Wallet na 28 juni?
Nee, op 28 juni 2018 wordt Vodafone Wallet volledig stopgezet. Mocht je de app nog nodig hebben, bijvoorbeeld om je transactieoverzicht te checken? Zorg er dan voor dat je dit vóór 28 juni doet. Je kunt hiervoor ook kijken naar het transactieoverzicht van je gekoppelde kaart of PayPal-account.

Kan ik de Vodafone Wallet app verwijderen?
Ja, je kunt de app gewoon verwijderen als Wallet is gestopt op 28 juni 2018. Gekoppelde kaarten worden na 28 juni automatisch verwijderd uit je Wallet.

Waarom kan ik geen nieuwe betaalkaart of PayPal-account toevoegen aan Vodafone Wallet?
Omdat Vodafone Wallet gaat stoppen, is het helaas niet meer mogelijk om je als nieuwe gebruiker te registreren en een betaalkaart of een PayPal-account toe te voegen in de Wallet.

Ik gebruikte mijn PayPal account voor contactloos betalen. Kan ik dit account nog steeds gebruiken?
Je kunt je PayPal account na 28 juni 2018 gewoon blijven gebruiken, alleen niet met Vodafone Wallet.

Moet ik zelf iets doen om mijn betaalkaarten te verwijderen?
Nee, op 28 juni 2018 zullen wij alle gekoppelde betaalkaarten en PayPal-accounts verwijderen uit Vodafone Wallet en van je simkaart. Je hoeft zelf dus helemaal niets te doen.

Wat gebeurt er met mijn OV-chip mobiel?
Als je OV-chip mobiel hebt geactiveerd in Vodafone Wallet, dan kun je hier tot 15 juni 2018 mee blijven reizen. Dan eindigt de proef OV-chip mobiel en wordt het automatisch voor je stopgezet en verwijderd uit je Wallet. Het is dan niet meer mogelijk om met OV-chip mobiel te reizen. Overgebleven reistegoed wordt automatisch teruggestort op je geregistreerde rekeningnummer. Wil je meer weten over het stoppen van OV-Chip mobiel of het aanvragen van een nieuwe plastic OV-Chipkaart? Ga dan naar www.ov-chipmobiel.nl

Wat gebeurt er met mijn klantenkaarten in de Wallet?
Omdat klantenkaarten in de Wallet een digitale kopie zijn van je plastic kaarten, blijven de originele plastic kaarten gewoon geldig. Indien je de plastic kaart kwijt bent, neem dan contact op met de desbetreffende winkel om een nieuwe kaart aan te vragen.

Ik heb tickets in de Wallet opgeslagen voor een evenement na 28 juni. Kan ik deze tickets nog steeds gebruiken?
De tickets zijn nog steeds geldig, maar zorg er wel voor dat je op een andere manier toegang hebt tot de tickets. Vodafone Wallet is namelijk niet meer beschikbaar na 28 juni 2018. Kijk bijvoorbeeld in je email inbox of bij je downloads voor de originele tickets.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met een van de onderstaande supportkanalen.

Vodafone Wallet of je NFC simkaart:
Neem contact op met de Vodafone klantenservice. Bel 1201.
Betalen met Vodafone Wallet:
Neem contact op met de klantenservice. Bel 0800 022 1148.
Reizen met OV-chip mobiel:
Neem contact op met de OV-chipkaart klantenservice. Bel 0900-0981 Of kijk op www.ov-chipmobiel.nl

8 Reacties
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic