Freko

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone - Ziggo

Aangezien ik van zowel Ziggo en Vodafone afneem krijg ik dubbele data en belminuten en een extra zenderpakket bij Ziggo.

Aangezien dit een prima deal lijkt, heb ik mijn partner (al jarenlang T-mobile klant) geadviseerd het abonnement van T-Mobile naast dat van Vodafone te leggen, aangezien zij dubbele data zou kunnen ontvangen.

Mochten Vodafone en T-Mobile qua prijs concurreren dan zou middels Ziggo een abonnementje bij Vodafone lucratiever zijn vanwege bovengenoemde deal, enigzins verbaasd ben ik dan ook over het feit dat Vodafone en Tmobile exact even duur zijn. (Samsung S8 + abonnement € 43,00 pm)

Zo lijkt Vodafone 2x zo duur als Tmobile gezien de verdubbeling van Ziggo.

Het riekt een beetje naar oplichting / kleine lettertjes.

Ik krijg er als jarenlang Vodafone klant een beetje een naar gevoel van. Dit klopt toch niet?


3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Freko,
Oplichting zou ik het niet noemen. Iedere provider heeft nu eenmaal z'n eigen prijzen en data mogelijkheden. Zo ben je bij T-Mobile een vast bedrag kwijt en kan je onbeperkt op internet, dat heeft Vodafone niet. Als je gaat vergelijken met een abonnement van T-Mobile met 10GB en bij Vodafone (krijg je dan 20GB) dan zit daar maar een verschil tussen van 2,50 euro en dan heb je bij Vodafone wel 20GB ipv 10GB, dat is toch best een verschil. Heb dan wel bij beide de extra korting er bij genomen (T-Mobile abonnement op 1 adres met 2,50 euro korting). Betaal bij Vodafone 2,50 euro minder en je krijgt er ook nog eens 10GB bij en ook nog eens zenders en beveiliging voor op je computer en mobiel/tablet.

Zoals je ziet, dit lijkt me niet 2x zo duur maar juist goedkoper 🙂
Met toestel vergelijken is altijd lastiger, dit komt doordat misschien T-Mobile ze goedkoper inkoopt of om een andere reden. Het is daarom altijd lastig om iets met een toestel te vergelijken. Ik doe dit altijd zonder toestel, dan zie je pas was het verschil echt is.

Maar oplichting of vervelende kleine lettertjes, nee... echt niet!
Freko
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die nare smaak komt doordat Vodafone 3GB (met ziggo x2 =6GB) even duur is als T-Mobile 6GB.

Terwijl de deal met Ziggo je juist iets extra's belooft. Een soortgelijk abonnement met een Samsung S8 is dus op de eurocent gelijk. En dat vind ik vreemd.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Dan zal ik die nare smaak even van je terug nemen want als je goed kijkt staat er bij Vodafone 3GB is nu 6GB met onbeperkt bellen voor 21,- euro (incl. 5,- euro korting, dubbel data en Extra TV-pakket naar keuze en Veilig online pakket). Bij T-Mobile staat er 5GB met onbeperkt bellen voor 21,- euro. Verschil is toch 1 GB, als je het zo bekijkt, en ook geen Extra TV-Pakket naar keuze en Veilig online pakket. Bij dit pakket valt het misschien niet zo uit als dat je hoopt, maar je krijgt wel veel meer voor de prijs.

Neem je nu 10GB:
25,- euro Vodafone 20GB onbeperkt bellen (incl. 5,- euro korting, dubbel data en Extra TV-pakket naar keuze en Veilig online pakket)
25,- euro T-Mobile 10GB onbeperkt bellen (verder niets extra's) / Heb je nog iemand in huis met T-Mobile dan krijg je 2,50 per maand korting en dan komt het op 22,50 euro (maar dan heb je nog maar 10GB) 🙂

Het ligt er maar net aan welk pakket je neemt. Zoals je ziet is het hoger weer wel goedkoper en je krijgt ook nog eens veel extra. Maar die van 6GB is toch ook al meer (of het nu eerlijke prijs is of niet). Het is maar gewoon waar jij je het lekkerste bij voelt. Het is gewoon maar even puzzelen en kijken wat je graag zelf wil 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic