Wing

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

voortijdig opzeggen van het abonnement

Ik heb een zuiver data abonnement bij Vodafone (puur als extra backup wifi voor als ik in het buitenland ben). Dit abonnement loopt tot april 2019. Nu wil ik proberen dit abonnement voortijdig te beëindigen omdat ik nu kan voorzien dat ik het abonnement niet meer nodig heb.

Navraag bij Vodafoon leert het volgende:

  • mijn abonnement van € 11,50 per maand bevat een korting van € 8.50 (iig volgens zeggen van Vodafone)
  • mijn abonnement loopt nog tot eind april 2019

Vodafone (Wesley in dit geval) vertelde mij dat, als ik het abonnement nu op zou zeggen, ik voor de komende 8 maanden € 11,50 + € 8.50 per maand aan afkoop zou moeten betalen, en dat als ik het in januari 2019 op zou zeggen dat ik dan 4 x € 11,50 + € 8,50 aan afkoopsom moet betalen.

Ik heb de indruk dat ik hier geen correcte informatie heb gekregen en als dat wel zo is, dat ik dit wel een belachelijke regeling vind. Wie weet hoe het zit?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi Wing
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Normaal gezien zou je zeggen dat je gewoon 11,50 euro per maand moet betalen tot aan het eind van je contract. Op de website staat: Wil je opzeggen voordat je contract is afgelopen? Dan berekenen we een afkoopsom. Dit houdt in dat je de resterende maanden van je abonnement en een eventuele toestellening in 1 keer afbetaalt.

Of hier nu ook je korting in valt of niet, daar kan ik jammer genoeg niets over zeggen. Maar ik kan me voorstellen dat Vodafone je zegt dat je het volledige bedrag moet betalen omdat je geen klant meer wenst te zijn.

Hoe dan ook, Vodafone kan dit dus doen en het ligt geheel aan jezelf.
Als je nu echt die 8,50 euro er bij moet betalen zou ik zeggen, laat lekker je kaartje 8 maanden liggen en zeg het dan pas op :). Lijkt me de meest simpelste oplossing, zeker als je de korting er bij moet afrekenen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi Wing
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Normaal gezien zou je zeggen dat je gewoon 11,50 euro per maand moet betalen tot aan het eind van je contract. Op de website staat: Wil je opzeggen voordat je contract is afgelopen? Dan berekenen we een afkoopsom. Dit houdt in dat je de resterende maanden van je abonnement en een eventuele toestellening in 1 keer afbetaalt.

Of hier nu ook je korting in valt of niet, daar kan ik jammer genoeg niets over zeggen. Maar ik kan me voorstellen dat Vodafone je zegt dat je het volledige bedrag moet betalen omdat je geen klant meer wenst te zijn.

Hoe dan ook, Vodafone kan dit dus doen en het ligt geheel aan jezelf.
Als je nu echt die 8,50 euro er bij moet betalen zou ik zeggen, laat lekker je kaartje 8 maanden liggen en zeg het dan pas op :). Lijkt me de meest simpelste oplossing, zeker als je de korting er bij moet afrekenen.
Wing
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zelf werk in de hypotheek sector. Als een klant zijn contract voortijdig wenst te beeindigen, danwordt niet de toekomstige maandlasten als boete doorbelast. Enkel de boeterente. Hier worden zowel de maandbedragen als de boete in rekening gebracht ...? Dat is op z'n minst gezegd twijfelachtig? Zo komt de klant zeker niet terug ..
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hypotheken en mobiele abonnementen zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken.
Bij andere providers moet je ook een boete betalen. En ik kan je er alles over vertellen want ik ben van een andere provider naar Vodafone gekomen en dat kosten me 4 maanden mijn abonnement afkopen (dus gewoon 4x mijn maand bedrag). Gelukkig deed deze provider niet moeilijk over de kortingen die ik kreeg dus ik hoefde alleen het maandbedrag incl. korting over te maken.

Dus het zou Vodafone sieren als ze 8x 11,50 euro deden en niet ook nog eens de korting extra mee rekenen. Maar nogmaals, dat is aan Vodafone en iedere provider heeft daar z'n regels voor (zie waarschijnlijk ook je algemene voorwaarden, die je hebt getekend toen je je contract aanging - zal daar vast wel in staan maar weet ik niet zeker... ).

Maar vergelijk met een ander sector is natuurlijk niet echt te vergelijken!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Helaas is het zo dat bij het vroegtijdig opzeggen, de korting komt te vervallen. Je betaald dan de abonnementskosten zonder korting en eventueel toestelkosten in een keer af tot aan de einddatum.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Ja, dat is de keuze van Vodafone ...
Lijkt me dan handiger dat je je contract laat doorlopen 8 maanden lang, dan betaal je niet zoveel 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic