MoniqueMeg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarschuwing instellen betreft gebruik mogelijk?

Kan ik ergens instellen dat ik een waarschuwing krijg wanneer ik 50%, 75% en bijna mijn volledige bundel heb gebruikt?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi MoniqueMeg
Welkom op de vernieuwde klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Er vanuitgaande dat je een abonnement hebt ga ik je proberen door het menu te loodsen van je My Vodafone. Login op je My Vodafone account en ga naar Profiel (staat bovenin het menu als een na laatste). Kies dan Abonnementen instellen (Naar je instellingen). Kies daar Datalimiet en geef hier aan hoe je je Datalimiet in Nederland wenst en die in het Buitenland.

Daarnaast kan je ook nog BloX Beperkt Internet instellen zodat je toch online kunt blijven maar met minder snel internet. Ga in je My Vodafone naar Tegoed. Helemaal onderaan staat Meer bundels toevoegen, klik hierop. Zie onder het kopje Internet: BloX Beperkt Internet. Klik op AAN en dan zet je je internetsnelheid in Nederland en de EU omlaag zodra je data-tegoed op is. Dit kost je niets extra's.


Heb je nu een prepaid dan doe je het volgende. Login op je My Vodafone account en ga naar Instellingen. Klik daarna op Verbruiksmeldingen. En zet deze daar AAN/UIT. Je krijgt nu op je prepaid een gratis smsje als je bundel voor 80% is verbruikt en als je bundel helemaal op is.

Hopende dat ik je hiermee heb geholpen. Mocht je er niet uit komen dan hoor ik het graag en help ik je verder.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi MoniqueMeg
Welkom op de vernieuwde klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Er vanuitgaande dat je een abonnement hebt ga ik je proberen door het menu te loodsen van je My Vodafone. Login op je My Vodafone account en ga naar Profiel (staat bovenin het menu als een na laatste). Kies dan Abonnementen instellen (Naar je instellingen). Kies daar Datalimiet en geef hier aan hoe je je Datalimiet in Nederland wenst en die in het Buitenland.

Daarnaast kan je ook nog BloX Beperkt Internet instellen zodat je toch online kunt blijven maar met minder snel internet. Ga in je My Vodafone naar Tegoed. Helemaal onderaan staat Meer bundels toevoegen, klik hierop. Zie onder het kopje Internet: BloX Beperkt Internet. Klik op AAN en dan zet je je internetsnelheid in Nederland en de EU omlaag zodra je data-tegoed op is. Dit kost je niets extra's.


Heb je nu een prepaid dan doe je het volgende. Login op je My Vodafone account en ga naar Instellingen. Klik daarna op Verbruiksmeldingen. En zet deze daar AAN/UIT. Je krijgt nu op je prepaid een gratis smsje als je bundel voor 80% is verbruikt en als je bundel helemaal op is.

Hopende dat ik je hiermee heb geholpen. Mocht je er niet uit komen dan hoor ik het graag en help ik je verder.
MoniqueMeg
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie. Die datalimiet kan ik niet volledig op nul zetten. Klopt dat?

Blox heb ik idd op AAN gezet. En verder heb ik een abonnement maar zou dus graag het waarschuwende appje dat je wel kunt aanzetten bij prepaid ook bij mijn abo krijgen. Maar dat gaat dan zeker niet?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hi MoniqueMeg
Die optie is er jammer genoeg alleen op Prepaid en niet voor een Abonnement.
Daarom heeft het Abonnement de mogelijkheid om terug te vallen op BloX Beperkt Internet.

Je kan regelmatig je data verbruik controleren via de My Vodafone app, die is best up-to-date, mocht je twijfel hebben of je nog wel voldoende data hebt. Maar het is misschien een mooi verbeter punt voor Vodafone om eens naar te kijken. Moderatoren van Vodafone komen de topics langs en zien je opmerking, misschien kunnen ze het meenemen. Eventueel kan je op je telefoon ook een appje zoeken die je data bij kan houden en je dan een berichtje stuurt als je data bijna op is. Die apps zijn er zeker!

In ieder geval goed dat je al een stukje verder bent gekomen. Veel plezier in ieder geval en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi MoniqueMeg

Je krijgt bij je abonnement een sms bij 80 en 100 procent verbruik. Je kunt de BloX beperkt internet aanzetten. Deze Blox zorgt ervoor dat als de bundel op is betreft data, er geen kosten buiten de bundel worden gemaakt (geldig in Nederland en de EU).
Deze bundel kun je via de app aanzetten, via het kopje tegoed en dan onderaan via Beperkt internet instellen.

Indien je een Android toestel hebt, kun je ook in je toestel het limiet instellen onder - instellingen - gegevensverbruik/data verbruik. Hier kun je het limit instellen voor hoeveel data je mag verbruiken en dat het tegoed vanaf de eerste van de maand loopt. Tevens kun je hier ook aangeven, wanneer je een waarschuwing wilt.
Onderaan zie je per app wat er verbruikt is.

Kun je laten weten of het gelukt is?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic