bronja69

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wallet niet geschikt voor Sony Xperia Z

Ik heb een xperia z maar krijg elke keer de melding dat mijn telefoon of software niet gesertificeerd is terwijl op de site staat dat mijn telefoon geschikt is
10 Reacties 10
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@bronja69

Het moet wel een branded toestel zijn, anders werkt het niet. Om te controleren of je toestel branded is toets je *#1234# in op je telefoon. Je ziet dan 3 regels met informatie. Staat er bij de CSC VF vermeld? Dan is het een branded toestel.
bronja69
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar geeft hij een foutmelding maar heb ondertusse contact gehad met klantenservice en het blijkt dat mijn telefoon nog geen wallet kan hebben terwijl er op de site staatdat mijn telefoon er gechikt voor is
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@bronja69

Behalve dat je een geschikt toestel moet hebben dient deze ook gecertificeerd te zijn voor mobiel betalen. Op dit moment zijn alleen de Vodafone branded toestellen dat. De zogenaamde vanilla toestellen (non-branded) zijn dat nog niet, dat zou waarschijnlijk begin augustus plaatsvinden.

Op de site staat nu nog een foutje; nu staat er dat je toestel een Vodafone branded toestel is als je de Updates app hebt. Dat klopt niet meer, de app staat nu inmiddels ook op non-branded toestellen (en wordt alleen getoond als er een Vodafone simkaart in het toestel zit). Blijkbaar zitten we nu even in een tijdelijke overgangsfase.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Meen je dat?
Ik kan de Updates app anders nergens in de Play Store vinden.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@DavidBlaszyk

De Updates app download je niet uit de Play Store, deze zit sinds de laatste versie in de toestelsoftware van bepaalde toestellen al ingebakken. Als het toestel een Vodafone simkaart herkent dan installeert die automatisch de Updates app.


Ik heb het even nagevraagd en het blijkt dat dat bij deze toestellen het geval is:

Sony Xperia SP

Sony Xperia L

Sony Xperia Z1

Sony Xperia Z

Samsung Galaxy S4

Sony Xperia M

LG L40

LG L70

Samsung Galaxy S5

Sony Xperia E1

LG G2 mini

Sony Xperia M2

Sony Xperia Z2

Samsung Galaxy S4

LG G3

HTC One (M8)

DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
robertwebbe schreef:
@DavidBlaszyk

De Updates app download je niet uit de Play Store, deze zit sinds de laatste versie in de toestelsoftware van bepaalde toestellen al ingebakken. Als het toestel een Vodafone simkaart herkent dan installeert die automatisch de Updates app.


Ik heb het even nagevraagd en het blijkt dat dat bij deze toestellen het geval is:

Sony Xperia SP
Sony Xperia L
Sony Xperia Z1
Sony Xperia Z
Samsung Galaxy S4
Sony Xperia M
LG L40
LG L70
Samsung Galaxy S5
Sony Xperia E1
LG G2 mini
Sony Xperia M2
Sony Xperia Z2
Samsung Galaxy S4
LG G3
HTC One (M8)
Zo te zien gaat het nog eeuwen duren totdat Nexus toestellen door Vodafone worden ondersteund, laat staan de Nexus 5.
De telefoon is al bijna een jaar oud en Vodafone verkoopt het niet eens, net alsof de telefoon niet bestaat.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@DavidBlaszyk

Mijn antwoord ging specifiek over de Updates app, niet over Wallet en SmartPass.
En ik denk dat de Nexus nooit de Updates app automatisch zal installeren gezien dit het ultieme vanilla toestel is zonder customisatie.

Ondanks dat de Nexus beschikt over NFC kan het zijn dat die niet geschikt is voor Vodafone contactloos betalen. Zover ik begrepen heb zijn er verschillende mogelijkheden om de informatie op te slaan. Het Vodafone product gebruikt een beveiligde simkaart maar er zijn ook toestellen die het opslaan in het toestel zelf, op de micro-SD of zelfs in de cloud. En volgens mij doet de Nexus dat laatste en kan die daarom niet gecertificeerd worden. Maar deze informatie weet ik niet helemaal zeker, hier trekt ik zelf conclusies op basis van allerlei informatie dat ik op internet heb gelezen.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
robertwebbe schreef:
@DavidBlaszyk

Mijn antwoord ging specifiek over de Updates app, niet over Wallet en SmartPass.
En ik denk dat de Nexus nooit de Updates app automatisch zal installeren gezien dit het ultieme vanilla toestel is zonder customisatie.

Ondanks dat de Nexus beschikt over NFC kan het zijn dat die niet geschikt is voor Vodafone contactloos betalen. Zover ik begrepen heb zijn er verschillende mogelijkheden om de informatie op te slaan. Het Vodafone product gebruikt een beveiligde simkaart maar er zijn ook toestellen die het opslaan in het toestel zelf, op de micro-SD of zelfs in de cloud. En volgens mij doet de Nexus dat laatste en kan die daarom niet gecertificeerd worden. Maar deze informatie weet ik niet helemaal zeker, hier trekt ik zelf conclusies op basis van allerlei informatie dat ik op internet heb gelezen.
Eigenlijk was de Nexus One (de eerste Nexus telefoon) wel Vodafone branded (ik had er zelfs een).
De Nexus 5 heeft geen micro SD kaart slot, wel een 32 GB interne opslag.
Opslaan in de cloud kan alleen via apps.
Ook is het zo dat Nexus 5 HCE (Host Card Emulation) ondersteunt, wat betekent dat je ook zonder NFC sim kaart contactloos kan betalen (iets wat met name voor Google Wallet gebruikers handig is en dus nutteloos voor Europeanen).

En ja, ik had het ook over de Updates app.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@DavidBlaszyk

Zover ik het begrepen heb is het of op de sim of HCE, niet beide. En aangezien Google voor de Nexus heeft gekozen voor HCE lijkt het me aannemelijk dat het toestel om die reden niet gecertificeerd kan worden. Maar dat is mijn aanname.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ouder topic, wallet is uitgefaseerd, topic gesloten en gearchiveerd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic