Panimeli

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wanneer komt Oreo update voor Samsung A8 branded

De update naar Oreo voor de Samsung A8 2018 is inmiddels al een week beschikbaar.
Wanneer komt deze voor de VDF versie beschikbaar?

Gr. Paul
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Panimeli

Ik heb het nagevraagd voor je beftreft de softwareupdate voor Oreo naar de Samsung A8 branded., maar op dit moment is er nog niks bekend.
Mijn ervaring hierin is dat normaal gesproken hier even overheen gaat omdat het aangepast en getest moet worden.

Energieboy Bij Android heb je keuze uit de non branded toestellen en branded toestellen.
Even in een notendop:
Google brengt de software uit. Dit wordt naar de fabrikant door gestuurd (Samsung, Huawei, LG etc.). Zij bouwen hun schil erover heen zodat de apps van hun ook werken. (non-branded)
Is het toestel branded, dan wordt de update vanuit de fabrikant doorgespeeld naar de provider. Deze optimaliseert de schil weer zodat apps en allerlei extra funcites ook werken. Daarna wordt dit terug gestuurd naar de fabrikant zodat het uitgerold kan worden.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Panimeli
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Goede vraag! Jammer genoeg weet ik niets van Samsung en/of Android af maar als er toch een update is voor Android dan kan je deze toch gewoon downloaden? Tenminste, zo gaat dat bij Apple wel, daar heb je Vodafone niet voor nodig. Op deze pagina staat welke update er inmiddels uit is: https://www.galaxyclub.nl/nieuws/samsung-galaxy-android-8-update (Nederlands)

En hier ook: https://www.sammobile.com/samsung-galaxy-android-8-o-update (engelse versie).

Wil je handmatig checken of je de Android 8.0 Oreo-update kunt installeren? Ga dan naar het instellingenscherm en druk op 'Software-update'. Hier zie je vervolgens de mogelijkheid om 'Updates handmatig downloaden' aan te tikken.

Laat nog even weten of het is gelukt.
Panimeli
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

De update is voor de PHN versie (unbranded) al een tijdje beschikbaar.
Het erom wanneer Vodafone de update beschikbaar maakt voor de branded toestellen...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik wist niet dat er een verschil in deze twee zat. Zoals ik al zei, heb geen Android.
Zo leer ik ook weer... :blush: Laten we anders even wachten op een moderator, misschien dat die het wel weet?!

Anders zou je even langs een winkel van Vodafone kunnen wandelen vandaag (als er eentje in de buurt zit) en daar kunnen vragen. Uiteraard kan je de vraag ook stellen via Twitter en/of Facebook via een privé berichtje. Daar krijg je over het algemeen wel vrij snel antwoord.

Succes en mocht je via een andere weg nog meer info krijgen, laat je het dan even weten?!
Fijne dag en geniet van het mooie weer 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Panimeli

Ik heb het nagevraagd voor je beftreft de softwareupdate voor Oreo naar de Samsung A8 branded., maar op dit moment is er nog niks bekend.
Mijn ervaring hierin is dat normaal gesproken hier even overheen gaat omdat het aangepast en getest moet worden.

Energieboy Bij Android heb je keuze uit de non branded toestellen en branded toestellen.
Even in een notendop:
Google brengt de software uit. Dit wordt naar de fabrikant door gestuurd (Samsung, Huawei, LG etc.). Zij bouwen hun schil erover heen zodat de apps van hun ook werken. (non-branded)
Is het toestel branded, dan wordt de update vanuit de fabrikant doorgespeeld naar de provider. Deze optimaliseert de schil weer zodat apps en allerlei extra funcites ook werken. Daarna wordt dit terug gestuurd naar de fabrikant zodat het uitgerold kan worden.
Panimeli
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven,

Bedankt voor je reactie en het uitzoeken.
Absurd dat dat zo lang moet duren als de update door Samsung al vrij gegeven is?
Geen idee waar Vodafone nog zoveel tijd voor nodig heeft?
Inmiddels de PHN versie gedownload, die zal ik er zo op flashen.

Gr. Paul
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Panimeli

Er gaat even overheen omdat wij hem ook geleverd moeten krijgen, daarna wordt hij aangepast. Zodra dat gedaan is wordt de update getest en weer terug gestuurd. Vervolgens moet de updata dan nog uitgerold worden.
Vandaar dat deze niet meteen beschikbaar is.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic