mrk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat ga ik betalen na de looptijd van het contract (Red Together)?

Achtergrond
Ik heb vandaag een telefonische verlenging gedaan naar een Red Together (43 eu pm) en Red Together Extra Maand (14 eu pm). Ik ben al zo'n drie weken aan het pogen dit voor elkaar te krijgen en heb tussentijds meerdere malen per telefoon contact gehad. Heb ook terugbelafspraken gehad, die wel maar soms ook niet zijn nagekomen. Verder de afgelopen 3 weken meerdere keren in de veronderstelling geweest dat het abonnement zou zijn afgesloten maar dan bleek toch weer iets te zijn verkeerd gegaan. Vanmorgen dus per telefoon nogmaals een poging gewaagd en tot dusver lijkt het goed te gaan maar nu ik eenmaal het contract per mail heb ontvangen valt mijn aandacht op het volgende dat hierin staat en me zorgen baart.

Contract/orderinfo:
Red Together (RT)
Looptijd 12 maanden
Ingangsdatum 22-9 (per direct)
Nu de gehele contractduur van € 55,00 voor € 43,00
incl. BTW

Red Together Extra Maand (RTEM)
Looptijd 1 maand
Ingangsdatum 30-9 (ivm aflopen bestaand contract)
Nu de gehele contractduur van € 25,00 voor € 14,00
incl. BTW

Wat betekent precies contractduur in deze?
Wat ga ik betalen na bijvoorbeeld 3 maanden? Betaal ik dan 43 euro voor RT en 25 euro voor RTEM? Of anders gesteld wanneer precies ga ik de respectievelijk 55 euro en 25 euro betalen?
-Zo ja, dan wil ik van beide abonnementen af en de oude situatie met bijbehorend abonnement herstellen.
-Zo nee, wat betekent dan concreet contractduur?

Ik wens nu een duidelijk antwoord omdat het nu, mede door de voorgeschiedenis, erg onduidelijk is. Ik overweeg zelfs van de koop af te zien en over te stappen naar een andere provider.

Extra info:
Ik ben alleen geïnteresseerd in Red Together als ik dit met twee nummers kan doen voor de maandprijs van omgerekend 53 euro inclusief friends en family korting (en ziggo korting want dat heb ik ook).

De telesales agent heeft er overigens bewust twee orders van gemaakt - nadat een eerdere foutieve order automatisch was geannuleerd (andere agent). Bij deze eerdere order was alles als 1 order erin gezet. De latere agent zei me dat het beter zou zijn twee orders hiervan te maken omdat de kans dan kleiner zou zijn dat het mis zou gaan.

Groetjes,
Mark
5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi mrk
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vaak is het zo dat je een contract van 1jaar of 2jaar aan gaat en dat is dan ook je contractduur. Dus in jou geval ga ik er vanuit dat je Red Together voor 2jaar lang 45,- euro kost en na die 2jaar over gaat naar 55,- euro per maand (dus eigenlijk moet je na 2jaar weer gaan zoeken en wisselen). Je Red Together Extra is ook voor het gehele contact, uitgaande van die 2jaar, voor 15,- euro en zal na die 2jaar 25,- euro gaan kosten en als voordeel heb je hier dat je elke maand kan opzeggen (als je de Red Together Extra 1maand hebt genomen).

Voor mijn gevoel is het dan 45,- euro + 15,- euro - 5,- euro korting Ziggo = 55,- euro per maand de eerste 2jaar. Prijzen kunnen natuurlijk anders zijn dan je is aangeboden omdat ik nu even mee kijk op de normale verkoop pagina op de website van Vodafone. Dus het kan best dat het bij jou goedkoper is dan ik hier nu aangeef.

Duidelijk: je contractduur is 2jaar (als je 2 jaar hebt gekozen en anders 1jaar als je 1 jaar hebt gekozen).

Waarom die telesales agent je dit heeft voorgesteld weet ik niet, kan alleen gissen. Maar volgens mij was dit niet nodig geweest. Voor meer info kan je het best contact opnemen via Klantenservice: 0800 - 020 00 56 (Openingstijden: Ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur. / Za 09.00 - 18.00 uur). Of je kan ook een prive bericht sturen via Twitter en/of Facebook om meer duidelijkheid te vragen. Dit zijn mensen van webcare en hebben daar ook meer inzicht in.


Zal vragen of Steven of Sharon ook nog even naar willen kijken, dan heb je een waterdicht antwoord en weet je het zeker. Deze mensen werken namelijk voor Vodafone en ik ben alleen een klant (wil niet zeggen dat ik het dan verkeerd heb, maar voor jou beter om het goed en zeker te weten, gezien ook je vraag en eigen antwoord dat je dan wenst te stoppen als het niet klopt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
De friends and family korting is niet geldig via onze gewone verkoopkanalen. Dit geldt alleen via de aparte pagina hiervoor.

Waarom mijn collega verschillende dingen heeft aangeboden kan ik helaas vanuit hier niet voor je controleren. Mag je verlengen dan kun je dit doen. Echter is er ook een optie om tussentijds je abonnement te wijzigen. Ik vermoed dat mijn collega dit bedoelt. Echt zeker weten doe ik dit helaas niet. Pas je het abonnement tussentijds aan (gaat via de afdeling migratie) dan blijft de einddatum hetzelfde.
Echter raad ik aan om nogmaals hiervoor te bellen omdat wij niet in de systemen kunnen wegens privacy redenen. Mijn excuses voor het ongemak.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
En met Steven z’n collega bedoelde die mij niet hoor! Laten we dit even duidelijk zeggen ?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hahaha nee dat klopt haha 🙂 wilde al bijna vragen of je me collega wilde worden Energieboy
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Steven wrote:
Hahaha nee dat klopt haha 🙂 wilde al bijna vragen of je me collega wilde worden Energieboy

Het lijkt er soms wel op dat ik al bij Vodafone werk 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic