Gerard1970

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wifibellen

Ik ben speciaal naar VF overgestapt omdat ik kan bellen met wifi. Binnenshuis heb ik geen ontvangst van een 4g netwerk. Toch hoor ik van mijn gesprekspartners dat ik een allerbelabbertste verbinding heb. Moet of kan ik instellingen wijzigen? Ik heb een S7 Edge en alle updates zijn doorgevoerd. Mijn wifisignaal is supersterk, ik zit 1,5 meter van de router af. Wat kan ik nog wijzigen?
9 Reacties 9
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gerard1970, welkom op het Vodafone Forum. Een slechte kwaliteit tijdens het gesprek is natuurlijk niet fijn. Ben je de enige in je woning met een geschikt VoWiFi toestel? Of zijn er meer gebruikers? Zo ja, hoe werkt het bij de anderen?
Gerard1970
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een S7 Edge van een half jaar oud. Die is geschikt. De andere gebruiker in mijn huis belt niet veel. Ik gebruik mijn telefoon zo'n 600 tot 800 minuten per maand. Ik heb net nieuwe wifi aangelegd en hoop dat het daarmee verbetert. Kan het dat het systeem zichzelf nog inregelt? Het is in mijn eigen woning, ik zit 1 meter van het wifi-punt.
Gr. Gerard.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi Gerard1970,

Zou je even kunnen controleren of Wi-Fi bellen inderdaad geactiveerd is. Dit doe je als volgt; Telefoon >> Opties >> Instellingen >> Scrol naar beneden en controleer of deze ingeschakeld staat (voorkeur mobiele netwerk).

Zou je dit kunnen checken? Alvast een Gelukkig Nieuwjaar!
Vriendelijke groet,
Gerard1970
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Natuurlijk is dat geactiveerd. Het werkt ook wel, alleen krijg ik als opmerking alsof ik door een blikje praat, en mensen vragen heel vaak wat ik zeg. Dus de kwaliteit is niet goed. Dat was ook mijn vraag. Niet hoe het werkt, maar of de kwaliteit verbetert.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Gerard1970,

Wi-Fi bellen controleert of er voldoende bereik is en of er een mogelijkheid is tot bellen. Wi-Fi bellen is dus niet altijd beschikbaar, de optie zal zichzelf inschakelen wanneer het nodig is.

Vriendelijke groet,
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi Gerard1970,

We hebben dit intern voor je nagevraagd.
Er zijn een aantal zaken die de kwaliteit bepalen van een gesprek over WiFi:
    Toestelinstellingen: Bij Samsung kun je het toestel vast op WiFi bellen zetten, heb je dit al geprobeerd? WiFi Netwerk: Snelheid, is in veel gevallen toereikend genoeg en géén probleem. Het gaat meer om de dekking en constante verbinding, dus weinig Interferentie. Een VoWiFi-gesprek is een live-verbinding waarin niet gebufferd kan worden, hierdoor merk je elke hapering in je verbinding. Er zijn wat tips en tricks om dit te verbeteren: Je router zo goed mogelijk plaatsen, Kanaal wijzigen, Frequentie wijzigen, maar garanties op WiFi stabiliteit kunnen niet afgegeven worden.

Waarschijnlijk zit het probleem dus in de interferentie: een verstoring in de verbinding omdat meerdere apparaten te kort bij elkaar gebruikt worden. Een uitgebreid overzicht (incl. Tips&Tricks) vind je hier: https://www.vodafone.nl/zakelijk/4gbellen/assets/statics/voice_over_wifi.pdf.




Gerard1970
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank. Hier kan ik wat mee. Ik heb inmiddels de router vervangen door een nieuw exemplaar en dat lijkt te hebben geholpen. Ik krijg geen klachten meer. Als het aanblijft zal ik de tips ter harte nemen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic