AndroidNote

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wisselgesprek werk niet (S7 edge)

Ik heb een Samsung S7 edge, en die heb ik oorspronkelijk gekocht bij Tele2.
Sinds ruim een maand (weer) klant bij Vodafone en sindsdien doet wisselgesprek het niet meer.
Wanneer ik in gesprek ben, krijg ik ook geen notificatie vanuit mijn telefoon of een sms van Vodafone dat ik een oproep heb gemist. In gesprek met de telefonische klantenservice werd mij verteld dat het smsje van een gemiste oproep is uitgefaseerd sinds juni 2016 (helaas!).

De functie Wisselgesprek staat aan op mijn telefoon. Daarnaast heb ik wisselgesprek aanstaan via *43# (status kun je checken d.m.v. het bellen naar *#43#).

Nu mis ik allerlei gesprekken zonder dat ik dat weet omdat ik al aan het bellen ben! De bellers krijgen de boodschap dat mijn nummer niet bereikbaar is.

Kortom, hoe krijg ik wisselgesprek weer aan? Of in ieder geval een notificatie/sms als ik een oproep mis?

(By the way: Voicemail zet ik niet aan, deze wil ik uitlaten. Ik weet dat je dan ook een sms kunt ontvangen dat nummer X je voicemail heeft ingesproken).
13 Reacties 13
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hi AndroidNote
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik zou je graag willen helpen maar meer dan een Vodafone medewerker je laat weten kan ik ook niet melden. Een berichtje krijgen als iemand je heeft gebeld is dus niet meer, wat natuurlijk vervelend is. Neem aan dat je je toestel al eens helemaal uit hebt gedaan, wisselgesprek uit hebt gezet en daarna alles weer aan?!

Wat je nog zou kunnen proberen is om je sim-kaartje in een ander toestel te stoppen en te kijken wat er dan gebeurd. Of loop anders even langs een Vodafone winkel. Misschien dat ze je daar kunnen helpen?
AndroidNote
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Thanks voor je reactie. Ik ga even alles uit en weer aanzetten!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het nog gelukt met de bovenstaande tips?
AndroidNote
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Helaas is het niet gelukt. Ik ga van de week nog eens klantenservice bellen met de vraag wat te doen. Thanks!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kun je anders eens een kruistest doen (om te zien of het in een ander toestel wel werkt)?
Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.
AndroidNote
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Thanks Steven, ik ga het morgen even proberen.
Simwissel lijkt me niet nodig, heb net een maand oude simkaart.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top, ik hoor graag wat de uitkomst is hiervan.
AndroidNote
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mijn simkaart in een iPhone 7 en wisselgesprek werkt wel. Het ligt dus wel aan mijn toestel.
Zojuist fabrieksinstellingen herstellen gedaan, maar het werkt helaas nog niet.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Oei, dat is vreemd. Al hoewel ik er niet gek van opkijk dat het in een iPhone wel werkt ?? (sorry, iPhone freak).

Waarom het dan niet je eigen toestel werkt snap ik ook niet zeker als je hem terug hebt gezet in fabrieksinstellingen. Misschien dat Steven nog iets weet, die kent Android iets beter dan ik.
AndroidNote
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Kleine correctie.

Met mijn simkaart werkt wisselgesprek ook niet in een iphone.
Bij een andere simkaart (ook vodafone) in mijn toestel werkt wisselgesprek wel.
En met mijn Tele2 simkaart werkte wisselgesprek ook altijd op mijn toestel.

Kortom, de oorzaak ligt niet bij mijn toestel, maar bij het netwerk/de simkaart.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dan raad ik alsnog als eerste een simwissel aan. Daarnaast raad ik aan om eens contact met ons op te nemen, zodat wij alles bij ons kunnen nakijken. Eventueel een reset doen op het netwerk etc. Kun je hierover een bericht sturen via Facebook of Twitter? Je mag hiervoor ook de chat starten.
AndroidNote
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
De simwissel heeft gewerkt! Met de simwissel ben ik ook opnieuw geregistreerd op het netwerk.
Kortom, het is opgelost! Dank voor de snelle hulp!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah dat is fijn om te horen! Alvast een fijne middag AndroidNote
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic