markske

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

YOU L

Ongeveer 2 weken geleden YOU L aangeschaft, omdat ik in het buitenland (Belgie) werkt (3GB internet binnen europa).

Echter na een paar dagen géén internet meer, maar wel nog bijna 2GB over, dus daar ligt het niet aan.

Ik ben toen naar de Vodafone winkel geweest en heb een nieuw simkaartje gekregen, want daar zou het probleem liggen. Nieuw simkaartje en instellingen gecheckt door vodafone en nu zou het moeten werken.

Ik ben nu weer in het buitenland en je raadt het al, nog altijd géén internet!!!
2x bij de winkel geweest, instellingen gecheckt, terwijl ik in het buitenland ben, niks helpt ....

Wat nu..??

Met vriendelijke groet,
Mark
19 Reacties 19
Anonymous
Niet van toepassing
Misschien heeft u iets aan deze tips: Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.
Dataroaming moet natuurlijk ook aan staan. Is het een iPhone dan moet de knop EU internet onder dataroaming uit staan.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.

Alicja

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben contact men de klantenservice opgenomen maar geen oplossing...
Mijn vraag in de support staat op "in behandeling" voor drie dagen en geen reactie, ik hoorde op de infolijn dat er een storing is...
Is er een mogelijkheid om ons te informeren over de situatie, hoe lang kan het duren voordat de storing opgelost is? Hoe weet ik dat de storing opgelost is? Deze informatie graag delen...

Met virendelijke groet,

Alicja

Anonymous
Niet van toepassing
Op dit moment kan ik daar geen antwoord op geven omdat ik vanuit thuis reageer in mijn vrije tijd. Het enige wat ik kan adviseren is het toestel om de zoveel tijd opnieuw opstarten zodat de simkaart zich opnieuw aanmeldt. Tevens kun je zien op de dekkingskaart of het verholpen is of niet of eventueel door contact op te nemen met de klantenservice. Vanuit hier kunnen medewerkers zoals ik of andere forum gebruikers niet in de systemen. Maybe dat een moderator het in de gaten kan houden. Echter kan ik daar niks over toe zeggen. Echter het topic gaat over het buitenland, niet over Nederland. De dekkingskaart vind je hier https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
markske en Alicja als jullie inderdaad allemaal Prepaid gebruiken, dan kun je overwegen om de datalimiet voor het buitenland eens uit te zetten. Dit doe je door DATALIMIET UIT te sms'en naar 5000. Zolang jullie verder geen extra tegoed in Euro's hebben, hoeven jullie niet bang te zijn voor extra kosten bij Prepaid. Laat even weten of het geholpen heeft. 🙂
Dit in aanvulling op de post van Steven-
markske
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wanneer ik iets stuur, dus "datalimiet uit" krijg ik constant, "technisch probleem, probeer het later nog eens". Ik heb al zeker 10 keer geprobeert de afgelopen week.
Alicja

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt , nu wekrt de internet wel voor mij! De SMS werkte niet maar ik zet de dataliemiet uit op "my vododafone". Hoopelijk blijft het goed (: Heel groot dank!

Met vriendelijke groet,
Alicja
Anonymous
Niet van toepassing
De klantenservice kan dit ook voor je regelen
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Alicja top dat het gewerkt heeft! markske heb je nog contact gehad met de klantenservice?
Mardie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Naar Vodafone You overgestapt omdat bundel in heel Europa gebruikt kan worden. Maar nu al weken geen internet op vakantie (PDP-identiteit niet geaccepteerd). Klantenservice al 5x gebeld. Geen enkel zicht op oplossing. Vreselijk balen!!!
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data en dataroaming aan moet gevinkt zijn, en bij gesprekken op 4g
Tevens dient bij mobiele data netwerken de live.vodafone.kom te staan (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone).

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via aanbieders. In het buitenland kan het zijn dat sommige netwerken niet bedoelt zijn voor internet. Afhankelijk natuurlijk van het land waar u verblijft.

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Mardie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles doorlopen en geprobeerd zonder resultaat. Conclusie Vodafone: er is wat mis met de SIM kaart en er is melding aangemaakt. Ik heb van de 4 weken vakantie 1 week internet gehad en nog steeds geen zicht op oplossing. Vodafone You (met EU-gebruik) heeft hardnekkige kinderziektes. Heeft te maken met datalimiet. Dat probleem krijgt Vodafone klaarblijkelijk maar niet onder controle.
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te stoppen? Op die manier kun je uitsluiten of het de simkaart is.
Mardie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat heb ik ook geprobeerd: ook dan hetzelfde probleem. Je zou denken dat het dan aan de SIM kaart zou liggen. Maar ik heb ook 1 week wel gewoon internet gehad in het buitenland met deze SIM kaart (na contact met de klantenservice). Dus het ligt niet aan de SIM kaart lijkt mij. Het duurt veel te lang voordat het probleem opgelost wordt. Ik ben er al uren en uren mee bezig geweest om van alles en nog wat te proberen. En dat nog naast de forse ergernis dat ik niet kon en nog steeds niet kan internetten tijdens mijn vakantie.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik snap de frustratie en ben met je eens dat dit gewoon opgelost moet worden. Het enige wat je nog kan proberen is de netwerk instellingen resetten bij mobiele data. De rest gaat echt via de klantenservice. Vanuit hier kan ik helaas niet in de systemen om te zien hoe de simkaart zich aanmeldt, een eventuele blokkade etc.

Mardie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog maar een keer de netwerkinstellingen vernieuwd, maar geen resultaat. Ik heb de klantenservice al vaak gebeld. Er is een melding aangemaakt voor de technische dienst. Met spoed zelfs. En dat is ondertussen meer dan 14 dagen geleden. Ik geloof er niet meer in dat Vodafone dit probleem nog op kan lossen.
Mardie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds vandaag weer internet (in het buitenland)!!! Het heeft lang geduurd (12/9 tot 1/10) maar het is dus toch nog gelukt.
Anonymous
Niet van toepassing
Wat goed om te horen , weet je ook wat het was waardoor je geen internet had?
Mardie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee geen idee. Heb geen bericht gehad. Kwam er zelf achter door het steeds opnieuw te proberen. Ik vermoed dat het samenhing met de datalimiet voor internet in het buitenland. De computer nam steeds ten onrechte aan dat de limiet werd overschreden en blokkeerde dan internet. De software was klaarblijkelijk nog niet aangepast en kon daardoor geen rekening houden met You bundels, die ook voor internet in het buitenland gebruikt kunnen worden. Nogmaals dit is maar mijn vermoeden. Blijft staan dat het probleem veel te lang heeft geduurd.
De klantenservice kan ik inmiddels niet meer bereiken. Klaarblijkelijk heb ik te vaak gebeld?!? Ik wil graag dat de einddatum van mijn You L bundel wordt verlengd.
Anonymous
Niet van toepassing
De klantenservice zou je gewoon moeten kunnen bereiken. Mocht het niet lukken kan je het altijd proberen via de chat of Facebook/Twitter. Zorg er wel voor dat je het klantnummer bij de hand hebt aangezien er naar gevraagd wordt.
Dit maakt mij wel eigenlijk heel nieuwsgierig naar het probleem en de oplossing. Dat het te lang heeft geduurd ben ik met je eens. Dit had opgepakt moeten worden
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic