R1979

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

17Gb verbruikt in 2 a 3 dagen

Mijn telefoon had maandag plots geen internet meer.

Na even zoeken blijk ik smsberichten te hebben gekregen van vodafone. (Ik gebruik nooit deze app , alles gaat tegenwoordig via email.) Hierin stond dat ik voor €100,- boven mijn bundel van 6GB heb verbruikt.

Berichten dat ik bijna boven mijn bundel zit zijn vanaf zondag verstuurd. Nu heb ik dit abbonement al meer dän 1 jaar en heb nog nooit boven 6 Gb gezeten meestal volgens mij niet eens boven 3Gb. En mijn bundel wordt pas eind van de maand aangevuld.

 

Gisteren hierover contact gehad met een aardige mevrouw van Vodaphone. Die heeft alles zo ingesteld dat dit niet meer kan gebeuren. Zij zei ook dat ik in mijn telefoon bij verbruik moest kijken wat de dader is geweest. Heb ik gedaan maar ik zie niets byzonders, hoogste verbruiker herft 385mb gebruikt, en dat is wel hoger dan afgelopen maand maar als ik alles bij elkaar optel kom ik nog niet eens aan 3 Gb. Dit kan toch niet!! Ik moet Vodsphone nu iets betalen wat ik helemaal niet gebruikt heb. Ik weet dat samsung ook geupdated heeft, maar dat doet mijn telefoon alleen via wifi. En dit is ook geen 17Gb lijkt mij.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @R1979 
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone. 

Zoiets blijft altijd erg vervelend maar je kan van mij aannemen dat als Vodafone iets opmerkt, dat dit ook zo is. Ze gaan je echt niet zomaar iets in rekening brengen wat niet is gebeurd via je mobiel. Het vervelende is dat de medewerkers van Vodafone niet dieper in het systeem kunnen kijken omdat dit om je privacy gaat (jaja, leuk die nieuwe privacy wetgeving). Mocht je het er helemaal niet mee eens zijn en er toch een klacht over hebben dan kan je beter een klacht indienen via de website.

En dit kan via deze website: https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/index.shtml#klacht

Daarnaast is het altijd lastig met eigen data apps en data van Vodafone. Bij mij lopen deze nooit gelijk maar gelukkig zit er nooit zoveel verschil in. Misschien zit er toch een sluimer app op je telefoon die de boel leeg trekt? Als je er niet uit komt zou ik een backup maken en eens je telefoon helemaal leeg maken en opnieuw beginnen. Misschien dat je er op die manier dan achter komt. 

Hoe dan ook, zoiets blijft altijd lastig en ik hoop dat je er samen met Vodafone toch uit komt.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @R1979 
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone. 

Zoiets blijft altijd erg vervelend maar je kan van mij aannemen dat als Vodafone iets opmerkt, dat dit ook zo is. Ze gaan je echt niet zomaar iets in rekening brengen wat niet is gebeurd via je mobiel. Het vervelende is dat de medewerkers van Vodafone niet dieper in het systeem kunnen kijken omdat dit om je privacy gaat (jaja, leuk die nieuwe privacy wetgeving). Mocht je het er helemaal niet mee eens zijn en er toch een klacht over hebben dan kan je beter een klacht indienen via de website.

En dit kan via deze website: https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/index.shtml#klacht

Daarnaast is het altijd lastig met eigen data apps en data van Vodafone. Bij mij lopen deze nooit gelijk maar gelukkig zit er nooit zoveel verschil in. Misschien zit er toch een sluimer app op je telefoon die de boel leeg trekt? Als je er niet uit komt zou ik een backup maken en eens je telefoon helemaal leeg maken en opnieuw beginnen. Misschien dat je er op die manier dan achter komt. 

Hoe dan ook, zoiets blijft altijd lastig en ik hoop dat je er samen met Vodafone toch uit komt.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Was bovenstaande informatie duidelijk voor jou @R1979 ?

Lea47

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Herkenbaar hoor mijn dochter is in 2 dagen door 7gb ineens heen en ook wij krijgen te horen ligt aan gebruik.  Al 4 jaar een abbo bij Vodafone en nog nooit voorgekomen.  

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Had je ook al gekeken waaraan het verbruikt is @Lea47? In het toestel kun je achterhalen wat de schuldige app is geweest betreft data verbruik. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Mocht er geen reactie komen @Lea47, dan zal het topic gesloten worden.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Topic gesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic