Ken27

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

220 Euro kosten buiten databundel!

Ik ben overgestapt van Tmobile Zakelijk naar jullie sinds november 2018 en ben ik door een sms van jullie er achter gekomen dat ik meer dan 200 euro over mijn data heen zou zijn. Ik ben bij tmobile gewend dat als mijn databundel op is, mijn snelheid werd vertraagd en kocht ik altijd bundels bij, wanneer ik merkte dat mijn internet traag werd. Aangezien ik bij Vodafone niets van merkte van een snelheidsverlaging, ging ik er van uit dat ik genoeg had aan mijn data en als dit niet zo zou zijn, zou ik mijn abonnement upgraden. Dit is wat ik nu heb gedaan naar de meest uitgebreide pakket, maar vind het wel vervelend dat er nu 220 euro kosten wordt berekend voor de data die ik gebruikt zou hebben buiten mijn bundel, wat ik had kunnen voorkomen door een simpele verhoging van mijn abonnement. Het is inmiddels verhoogd naar meest uitgebreide en duurste pakket, maar wil wel een oplossing voor deze kosten van 220 euro. Misschien ook een idee, om voor alle nieuwe klanten de data buiten bundel uit te schakelen ipv ervan uit te gaan dat mensen graag willen bijbetalen voor data die ze buiten de bundel gebruiken. Ik had nog liever 10 gb gekocht dan dat ik buiten bundel gebruik maak van data. Daarvoor neem ik immers een abonnement, zodat ik niet voor verassingen kom te staan. Anders kan ik net zo goed een normale simkaart nemen, zonder data en duur internetten op normale kosten

Daarnaast heb ik maanden terug geprobeerd om de app te installeren ed, maar dit was me niet gelukt, omdat de link naar de bevestiging niet werkte, waarna ik het maar zo heb gelaten. Vandaag heb ik na de ontvangst van jullie sms dat ik over 200 euro ben gegaan met data, eindelijk na een half uur met 2 medewerkers aan de chat te hebben gehangen, ook toegang tot mijn app en account, waardoor ik nu inzage heb in alles. Leuk dat jullie ook een waarschuwing geven bij en bedrag van 200 euro en niet al bij een bedrag waar je al een extra databundel voor kunt kopen, bijvoorbeeld 10 euro. Dat zou tenminste in het belang zijn van de klant zelf, want zeg nou eerlijk. Wie gaat nou liever bewust geen data bijkopen en meer betalen dan noodzakelijk?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Ken27
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Jeetje zeg, wat een verhaal en wat vervelend dat je dit is overkomen. Begrijp best dat als je van TM afkomt en je naar Vodafone toe gaat je er niet aan denkt dat het bij Vodafone ook mogelijk is maar je je daar voor moet aanmelden. Dit heet BloX Beperkt Internet (deze geeft je dan een lage snelheid en daarom hoef je dan geen extra kosten te betalen). Het zou misschien nog mooier zijn dat deze dienst al aan staat ipv dat je deze aan moet zetten of dat iemand van de klantenservice, of via een e-mail, je erop wijst dat deze dienst wel aangezet dient te worden alvorens te kunnen gebruiken. Misschien helpt je verhaal wat je hebt geschreven en gaan ze er misschien over denken om dit aan te passen of mensen actiever te informeren.

Erg vervelend dat je zo'n lange tijd geen app hebt kunnen installeren. Het lijkt een beetje op de wet van Murphy. Maar gelukkig kan je daar nu wel bij en is dat probleem opgelost.

Over de kosten die je hebt gemaakt kan ik verder niet zoveel over melden. Daar zal je echt Vodafone voor moeten aanspreken want dit is een klanten helpt klanten community en ik kan daar niets over melden. Een moderator van Vodafone, die hier ook rond kijkt, kan je ook niet helpen want dit heeft te maken met privacy wetgeving. Het best wat je kunt doen is een privé bericht sturen via Facebook of Twitter. Bij deze mensen zou ik je verhaal melden en vragen of ze iets met het teveel betaalde geld willen doen. Kom je daar niet uit, of heb je niet het gewenste antwoord, dien dan een officiële klacht in bij Vodafone.

Hopende dat ik je hiermee heb kunnen helpen en nogmaals, het is super vervelend, kan me dit heel goed voorstellen. Succes en laat nog weten hoe het is afgelopen, daar leren wij hier op de community ook weer van.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Ken27
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Jeetje zeg, wat een verhaal en wat vervelend dat je dit is overkomen. Begrijp best dat als je van TM afkomt en je naar Vodafone toe gaat je er niet aan denkt dat het bij Vodafone ook mogelijk is maar je je daar voor moet aanmelden. Dit heet BloX Beperkt Internet (deze geeft je dan een lage snelheid en daarom hoef je dan geen extra kosten te betalen). Het zou misschien nog mooier zijn dat deze dienst al aan staat ipv dat je deze aan moet zetten of dat iemand van de klantenservice, of via een e-mail, je erop wijst dat deze dienst wel aangezet dient te worden alvorens te kunnen gebruiken. Misschien helpt je verhaal wat je hebt geschreven en gaan ze er misschien over denken om dit aan te passen of mensen actiever te informeren.

Erg vervelend dat je zo'n lange tijd geen app hebt kunnen installeren. Het lijkt een beetje op de wet van Murphy. Maar gelukkig kan je daar nu wel bij en is dat probleem opgelost.

Over de kosten die je hebt gemaakt kan ik verder niet zoveel over melden. Daar zal je echt Vodafone voor moeten aanspreken want dit is een klanten helpt klanten community en ik kan daar niets over melden. Een moderator van Vodafone, die hier ook rond kijkt, kan je ook niet helpen want dit heeft te maken met privacy wetgeving. Het best wat je kunt doen is een privé bericht sturen via Facebook of Twitter. Bij deze mensen zou ik je verhaal melden en vragen of ze iets met het teveel betaalde geld willen doen. Kom je daar niet uit, of heb je niet het gewenste antwoord, dien dan een officiële klacht in bij Vodafone.

Hopende dat ik je hiermee heb kunnen helpen en nogmaals, het is super vervelend, kan me dit heel goed voorstellen. Succes en laat nog weten hoe het is afgelopen, daar leren wij hier op de community ook weer van.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's Ken27?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, geen reactie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic