Jeroen Meuleman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4G+ (LTE Advanced) bandcombinaties

Ik heb een vraag over Carrier Aggregation bij 4G+ (LTE Advanced). Welke LTE bandcombinaties ondersteund het Nederlands Vodafone netwerk? Welke band is de reference layer van waaruit CA combinaties worden opgezet?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Jeroen Meuleman 
 

We maken gebruik van 5 banden:
B1      2100MHz      10MHz (15MHz beschikbaar)
B3      1800MHz      20MHz
B7      2600MHz     20MHz
B7      2600MHz     10MHz
B20    800MHz       10MHz
Ons 2600MHz spectrum is contgiuous spectrum en kan daarom samengevoegd worden tot band 7C.

Wij ondersteunen als Vodafone Nederland tot 5CA dus alle bovenstaande banden die met elkaar aggregeren. Ons netwerk ondersteunt alle combinaties die mogelijk zijn met bovenstaande (echter zullen niet alle mobiele telefoons alle combinaties ondersteunen). Tevens ondersteunen we carrier aggregation in de uplink – 2CA.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! 

Groet, 
Steven

Bekijk in context

7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Jeroen Meuleman 

4G+ is een uitbreiding op het 4G netwerk, waarmee je nog sneller gebruik kunt maken van mobiel internet. 4G+ ondersteunt datasnelheden tot 225 Mbps waarmee je moeiteloos video's kunt kijken wanneer je onderweg bent. Daarnaast blijft de verbinding goed, zelfs op drukke locaties. Geen problemen meer met het uploaden van selfies tijdens festivals dus!
Het 4G netwerk maakt gebruik van een combinatie van lage (800 Mhz) en hoge (1800 Mhz) frequenties. De lage frequenties hebben een groot bereik, hoge frequenties zorgen ervoor dat je ook op drukke locaties bereikbaar bent. Met 4G+ wordt 20 Mhz van de hoge frequentie (1800 Mhz) gecombineerd met 10 Mhz van de lage frequentie (800 Mhz). Deze gecombineerde 30 Mhz levert een snelheid tot 225 Mbps (onder ideale omstandigheden). 4G+ werkt alleen in combinatie met een geschikt toestel. Is jouw toestel niet geschikt voor 4G+? Dan kun je gebruik maken van het 4G netwerk.

Jeroen Meuleman
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Steven,

Dank je wel maar dit antwoord had ik al op jullie site gelezen.

Volgens mij heeft Vodafone de volgende 4G banden in gebruik. Klopt?

  • band 1 (2100 Mhz)
  • band 3 (1800 MHz)
  • band 7 (2600 MHz)
  • band 8 (900 MHz)
  • band 20 (800 MHz)

Welke combinaties van 2CA en 3CA (twee banden in carrier aggregation, respectievelijk drie banden in carrier aggregation) ondersteunt het netwerk. Misschien ook 4CA?

Groeten,

Jeroen

D-2010

Stamgast
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hoi Jeroen, je kan dan het beste eens kijken op 4gmasten.nl 

Daar kun je veel van je gevraagde informatie terugvinden. 

Daarnaast zou je ook eens kunnen kijken op het forum van Tweakers over vodafone. Ook daar is veel informatie te vinden. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Hoi @Jeroen Meuleman

Heb je nog iets gehad aan de tip van @D-2010? 🙂

Jeroen Meuleman
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Sharon en @D-2010 ,

De informatie op 4gmasten was mij bekend. Het geeft me nog niet helemaal antwoord op vraag welke bandcombinaties bij carrier aggregation Vodafone ondersteunt. En hoeveel banden (2, 3 of 4) er geaggregeerd kunnen worden. @Sharon als je mij daarop antwoord kan geven, dan graag.

 

Groeten,

Jeroen 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Jeroen Meuleman 
 

We maken gebruik van 5 banden:
B1      2100MHz      10MHz (15MHz beschikbaar)
B3      1800MHz      20MHz
B7      2600MHz     20MHz
B7      2600MHz     10MHz
B20    800MHz       10MHz
Ons 2600MHz spectrum is contgiuous spectrum en kan daarom samengevoegd worden tot band 7C.

Wij ondersteunen als Vodafone Nederland tot 5CA dus alle bovenstaande banden die met elkaar aggregeren. Ons netwerk ondersteunt alle combinaties die mogelijk zijn met bovenstaande (echter zullen niet alle mobiele telefoons alle combinaties ondersteunen). Tevens ondersteunen we carrier aggregation in de uplink – 2CA.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! 

Groet, 
Steven

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je hier nog vragen over @Jeroen Meuleman ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic