Jonathan dek

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abbonements diensten ongevraagd!

Kwam er gister Achter dat mijn vrouw zonder het te weten 17 abonnementen had , zonder enige idee hoe en wat.
Ik vind dit erg schofterig dat dit zomaar kan, en wie draait er op voor de kosten......
Vind dat dit gewoon onder diefstal valt en dat Vodafone hier wat tegen moet doen.

Krijg wel een site waar je dit uit kan zetten en blokkeren maar ben van mening dart dit niet de juiste manier van doen is, zou anders om moeten zijn dat als je het wilt je het aan moet zetten.
Op deze manier komen er mensen in de problemen en ik vind dat de verantwoordelijkheid bij Vodafone ligt.......

Ik verneem dan ook graag een oplossing van Vodafone
16 Reacties 16
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Jonathan dek
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vervelend natuurlijk, want dit is niet wat je wenst te gebeuren maar het gebeurd en er zijn meer mensen die hier last van hebben. Als eerst maar even zelf zorgen dat je geen abonnementen meer kan aangaan door je af te melden via www.payinfo.nl. Daar kan je zorgen dat je geen abonnement meer krijgt.

Daarna kan je met Vodafone contact openen via de klantenservice van Vodafone of lees deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...

Lees ook deze pagina eens: https://forum.vodafone.nl/archief-2018-48/videofun-health-academy-en-betaal-smsj-es-abonnementen-296...

Ik begrijp dat je boos bent op Vodafone en het idee hebt dat ze niets voor je willen/kunnen doen. Op deze pagina van Vodafone helpen ze je met informatie over dit soort sms’jes en je kan ook een klacht indienen.

Vertel Vodafone dat je alsnog een vraag of klacht hebt over een betaalde dienst. Ze zoeken dan samen met jou naar een oplossing. Je kunt je vraag of klacht indienen via My Vodafone.
Jonathan dek
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al het bovenstaande gedaan en het is niet dat ik boos ben op Vodafone ik vi d het niet reëel.
Ze kunnen het beter omdraaien, nu jaag je mensen op kosten waar ze niet op zitten te wachten maar wel door in de problemen kunnen raken.

Als ze het nou standaard blokkeren en als je een betaalde dienst wil dat je dat eerst aan moet zetten komen mensen ook niet onverwachts voor behoorlijke kosten te staan.....

Ik bedoel de beier zet hier toch ook niet ongevraagd een bmw neer om vervolgens de kosten te laten lopen en dat je dan de beier moet benaderen om de auto weg te halen omdat je het niet wilt......

Ik heb een klacht ingediend maar hoop dat die goed is aangekomen.....
Er is namelijk niet echt een klachten optie in my Vodafone.

Mvg jonathan
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wat je zegt, ik geef je helemaal gelijk. Eigenlijk zouden ze dat zeker kunnen doen. Standaard uit en wil je dan zulke diensten dan moet je het eerst aanzetten.

Ik teken er voor hoor!
Zie jammer genoeg teveel mensen op de community met dit soort problemen en dan de klantenservice die elke keer weer mensen te woord moet staan en ze dan mensen uit coulance geld terug betalen. Kost ook allemaal tijd en geld dus wat je zegt, ben ik ook voor.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Ik begrijp je frustratie @Jonathan dek. Als je een klacht hebt ingediend hierover, ontvang je vanzelf binnen 2 weken antwoord van ons hierop.
Jonathan dek
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sharon ik heb idd klacht ingediend kan alleen nergens zien dat die goed is aangekomen.
cbo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:

Zie jammer genoeg teveel mensen op de community met dit soort problemen en dan de klantenservice die elke keer weer mensen te woord moet staan en ze dan mensen uit coulance geld terug betalen. Kost ook allemaal tijd en geld dus wat je zegt, ben ik ook voor.

Coulance is helemaal niet aan de orde, want de meeste van deze mensen hebben niets fout gedaan. Het probleem ligt bij twee partijen:

  • De oplichter
  • Vodafone, die de oplichter zijn gang laat gaan.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Maar dan blijft het toch coulance werk.
Want er zijn ook app’s die zomaar geld afschrijven en deze info lees je in de voorwaarden als je de app download. Is me al vaker opgevallen dat je bij Android toestellen, bij het downloaden van een app, heel veel toegang moet geven aan de app en zelfs dat ze geld mogen afschrijven. Als je dat niet leest en je hebt een abonnement dan is dat toch eigenschuld.

Dan kan ik me voorstellen dat Vodafone niet zomaar geld terug stort, ook al zegt een klant dat die het niet wist. Begrijp wel dat het lullig is, maar aan iedereen die een app download, lees altijd wat een app mag met je telefoon en je schrikt je echt rot! Bij heel je telefoon komt in handen van de app ontwikkelaar. Wat moet een wallpaper app nu met je contacten of foto’s of je Google cloud? En dat ze dan ook nog mogen wijzigen en/of aanpassingen mogen doen. Eng hoor!

Dus wees altijd voorzichtig en kan je er echt niets aan doen dan is er vast een coulance vanuit Vodafone.
cbo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit soort praktijken is niet conform de gedragsregels voor abonnementsdiensten zoals opgenomen in hoofdstuk IV van de Gedragscode voor Betaalde SMS- en Mobiel Internet Diensten, waaraan Vodafone zich geconfirmeerd heeft.

Als Vodafone zou doen, wat zij schrijft op https://forum.vodafone.nl/abonnementen-2/betaalde-sms-of-internetdiensten-259354 (dus onderzoek en bewijslast bij de aanbieder neer leggen), zou in 99% van de gevallen blijken, dat de aanbieder een oplichter is.
Dus geen coulance, maar een terechte teruggave van het geld.

Helaas is het onderzoek en de actie vanuit Vodafone nogal gebrekkig....
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik weet niet of het gebrekkig is.
Ga er toch vanuit, en in goed vertrouwen, dat Vodafone weet wat die doet en wat die moet doen, in dit soort gevallen. Werk niet bij Vodafone om een kijkje te kunnen nemen in de keuken en te zeggen of ze het wel of niet volgens de regels doen. Maar ik ben volkomen met je eens dat veel % echt niet aan de haak is. Maar er zijn ook genoeg mensen die niet weten wat ze doen en opeens aan een abonnement zitten.

wat iemand laatst zei: Vodafone zou alle betaaldiensten moeten blokkeren en als je er gebruik van wilt maken dan kan je een vonkje omzetten en ben je zelf verantwoordelijk. Dat zou de mooiste weg zijn en laten we hopen dat Vodafone dit ook leest en daar eens over na gaat denken.
cbo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik mijn eigen ervaring met Vodafone in zo'n geval zie, dan twijfel ik ernstig aan de welwillendheid... Maar één zaak is niet bepalend...

Het opt-in-principe zou inderdaad een eerste stap kunnen zijn, maar dan nog steeds is het raar dat je als klant verantwoordelijk bent voor misbruik. Het is alsof je zegt dat iemand met een kort rokje verantwoordelijk is voor haar eigen verkrachting, iemand die 's avonds op straat loopt voor zijn eigen overval en iemand die maar twaalf sloten op zijn deur heeft voor de inbraak bij hem thuis...

Vodafone lijkt er in het algemeen vanuit te gaan dat de fout ligt bij de consument (vandaar coulance). En hoewel er ongetwijfeld heel veel mensen niet weten wat ze doen, zou beter zijn om dat ook echt om te draaien: bewijslast bij aanbieder en fors optreden tegen oplichters. Beide lijken -hoewel Vodafone dat wel beweert- niet gedaan te worden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik zal de feedback intern doorgeven zodat er naar gekeken kan worden of dit een optie is.
PredRob

Stamgast
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Zou je niet eens beter op je vrouw letten dat zij 17 abo afsluit is haar schuld.
Wat kan Vodafone hier aan doen en als ze bij mijn een BMW voor me deur zetten met sleutels erin gaan we lekker scheuren met die hap.
Gr.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
PredRob wrote:
Zou je niet eens beter op je vrouw letten dat zij 17 abo afsluit is haar schuld.
Wat kan Vodafone hier aan doen en als ze bij mijn een BMW voor me deur zetten met sleutels erin gaan we lekker scheuren met die hap.
Gr.

Hoi PredRob
Zo kan je niet oordelen over mensen!
Als je de community van Vodafone doorleest zie je dat meer mensen last hebben van ongewenste abonnementen en dit is wel een zeer uitzonderlijk geval, 17 abonnementen. Natuurlijk kan er iets mis zijn gegaan bij de klant op de telefoon maar het kan ook zijn dat ze hier verder niets van weet en het zomaar is gebeurd.

Daarom is het aan Vodafone om dit te bekijken en samen met de TS op te lossen en zeker niet aan jou om zo te oordelen. Je mag best een mening hebben maar om dit zo te melden, het is niet echt netjes!
PredRob

Stamgast
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Energieboy wrote:

PredRob wrote:
Zou je niet eens beter op je vrouw letten dat zij 17 abo afsluit is haar schuld.
Wat kan Vodafone hier aan doen en als ze bij mijn een BMW voor me deur zetten met sleutels erin gaan we lekker scheuren met die hap.
Gr.
Hoi PredRob
Zo kan je niet oordelen over mensen!
Als je de community van Vodafone doorleest zie je dat meer mensen last hebben van ongewenste abonnementen en dit is wel een zeer uitzonderlijk geval, 17 abonnementen. Natuurlijk kan er iets mis zijn gegaan bij de klant op de telefoon maar het kan ook zijn dat ze hier verder niets van weet en het zomaar is gebeurd.

Daarom is het aan Vodafone om dit te bekijken en samen met de TS op te lossen en zeker niet aan jou om zo te oordelen. Je mag best een mening hebben maar om dit zo te melden, het is niet echt netjes!

Dat maken we zelf wel uit in dit prachtige land van meningsvrijheid vriend Energie..
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Je hebt me ook niet zien schrijven dat je geen reactie mag geven zoals jij dit wilt. Ik geef alleen maar aan dat het niet netjes is zoals jij je reactie geeft, dat is alles wat ik schrijf. Je mag er best een mening over hebben maar om nu gelijk iemand te beschuldigen, dat is niet mijn ding. En jammer dat jij je reactie wel zo mag schrijven en ik daar dan niet mijn reactie over terug mag plaatsen. Want dat is weer mijn meningsvrijheid, dacht ik?

Mag ik wel even een correctie en/of opheldering geven: ik ben geen vriend van je. Laten we daar duidelijk over zijn. Ik ben een mede klant bij Vodafone.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Laten we elkaars mening blijven respecteren. Je hoeft het niet eens met elkaar te zijn, maar laten we het wel netjes houden En met een respectvolle manier met elkaar omgaan PredRob Energieboy
Daarnaast gaat het behoorlijk offtopic. Ik heb het topic dan ook bij deze gesloten.
De feedback over het issue is intern doorgezet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic