Edwin010

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonement ophogen. Kan niet zomaar.

Vanochtend contact gehad via de chat.
Ik zou wat meer mb's willen. Nu heb ik een contract lopen tot mei 2020.
Bij mijn vorige provider (T-Mobile) was opwaarderen van je contract geen probleem. Bij Vodafone echter wel.

Ik 'mag' ophogen, maar betaal dan wel extra per maand (€ 20,- ipv €15,- voor Start XL.). Wat is hier de gedachte achter? Ik wil een hoger contract aangaan, en ze hebben mij weer voor twee jaar. Nu twijfel ik ernstig om over te gaan naar een andere provider zodra dit kan. De technieken gaan hard, en een contract van twee jaar upgraden kan weleens wenselijk zijn, maar om dan als Ziggo/Vodafone-klant 'gestraft' te worden met hogere kosten tot het eind van je contractperiode vind ik erg apart.
15 Reacties 15
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Edwin010
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je contact gehad met afdeling migratie (0800-2266789)? Zie info: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/wijzigen.shtml

Zoals je kan lezen op deze pagina, je houdt dezelfde einddatum van je contract. Daarom zit je er niet weer 2 jaar aan vast, zoals jij schrijft. En dat de prijs hoger ligt is natuurlijk logisch. Je gaat ook meer data gebruiken.

Hopende dat ik je hiermee heb geholpen. Heb je nog meer vragen, stel deze aan de klantenservice van Vodafone.
Edwin010
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je leest niet goed. Dat ik meer betaal, is inderdaad logisch. Alleen betaal ik dan meer dan dat het nieuwe abbo mij zou gaan kosten. Abbo kost als Ziggo klant 15,-, en ik moet dan 20,- betalen. DAT is vreemd.

Ik wil gewoon een hoger abbo aangaan, voor twee jaar vanaf nu. Nu weten ze 90% zeker dat ik overstap naar een ander, maar als ze een hoger abbo afsluiten hebben ze een tevreden klant, en dat weer voor twee jaar.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
contact opnemen met de klantenservice.
Die kunnen in het systeem kijken of ze je eventueel korting kunnen geven of niet.

Als je Vodafone en Ziggo hebt dan krijg je korting. Heb je niet beide, dan krijg je ook geen korting. Maar de klantenservice van Vodafone kan je daar beter mee helpen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het kan ook te maken hebben met de variant van het abonnement. Het kan zijn dat je een oudere variant van een abonnement hebt en overgezet wordt naar de nieuwe variant.
Sinds Maart bieden wij de nieuwe variant aan. Hier kan het stukje kosten ook vandaan komen.
Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's Edwin010? En hebben zij je kunnen uitleggen waarom het duurder is?
Edwin010
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven ik heb contact gehad via de chat, en die hadden mij doorgestuurd met een collega van de juiste afdeling.
Dat ik een 'oude' variant heb zou toch niet moeten uitmaken, dan lijkt het zelfs discriminatie dat ik dan meer moet betalen.

€5,- meer betalen voor hetzelfde abonnement voor een ziggo/vodafone-klant omdat zij een nieuw systeem geintroduceerd hebben vind ik echt absurd! Dan zijn ze mij aan het eind van mijn periode kwijt als klant.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ben het gedeeltelijk met je eens Edwin010
Maar als de abonnementen wijzigen dan is het natuurlijk logisch dat je oude abonnementen niet meer kunt afsluiten. Dat is overal zo en dus ook bij Vodafone. Daarom is het altijd handig om even contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone. Vaak kunnen die je wel helpen, tenminste, dat is mijn ervaring 😉

Heeft dus niets met discriminatie te maken. Beetje te makkelijk om het daarop te gooien.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Op het moment van afsluiten ga je akkoord met de prijzen die toen der tijd gelden. Je kunt het abonnement verhogen (naar de oude variant of de nieuwe variant voor de prijzen die op dat moment actief waren.
Dat heeft niks te maken met discriminatie Edwin010 Energieboy
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven wrote:
Dat heeft niks te maken met discriminatie Edwin010 Energieboy

Dat zei ik toch 🙂
Mensen gebruiken maar te pas en te onpas het woord discriminatie.
Jammer hoor! Als het niet kan zoals je wilt, dan is het pech maar GEEN discriminatie.
Edwin010
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:
Op het moment van afsluiten ga je akkoord met de prijzen die toen der tijd gelden. Je kunt het abonnement verhogen (naar de oude variant of de nieuwe variant voor de prijzen die op dat moment actief waren.
Dat heeft niks te maken met discriminatie Edwin010 Energieboy



Klopt, maar als je dan omhoog wilt kan dat niet zonder te 'boeten', dan is het voor mij klaar als een klontje, dan ben ik weg zodra dat kan. Voelt erg eenzijdig allemaal, ze verhoogden ook de prijs van mijn abbo met 0,16 terwijl ik toch echt een contract ben aangegaan? Die 0,16 zal me worst wezen, maar als zij het over contracten hebben........

Hoe moeilijk kan het zijn, ik wil na een jaar een hoger contract voor twee jaar, daar moet je als provider toch blij om zijn? Nu hebben ze me weggejaagd.

Is toch echt zo geregeld dat als ik me gediscrimineerd voelt, dat dan zo is.

Maar goed, mijn punt staat, uren discussieren heeft geen zin. Ze weten me te vinden, en anders ben ik bij eind contract weg.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Die 0,16 is een inflatiecorrectie dat ook in je contract staat beschreven. Dus daar is niets mis mee, lees deze info: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml

Het is toch normaal als je een hoger abonnement neemt dat je dan ook meer moet gaan betalen. Ik snap niet dat je dit niet begrijpt. Het spijt me echt maar ik begrijp je niet helemaal. Maar wat je zegt, het heeft geen zin om te discussiëren want zo zijn de voorwaarden.

Jammer dat je het elke keer gooit op discriminatie, heeft er echt niets mee te maken.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik begrijp je punt maar het staat los van het verhogen van een abonnement. Je kunt dit niet vergelijken met een verlenging Edwin010. Een verlenging en inflatiecorrectie is totaal iets anders.
Edwin010
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy snapt het niet helemaal, blijft maar zeggen dat ik niet snap dat ik meer moet betalen als ik een ander abbo wil. Ik ben niet dom, alleen moet ik meer betalen dan een ander die nu dat abbo afsluit. Jemig wat ben jij vervelend. *ignore

Steven feit blijft simpel, als trouwe klant je je gestraft worden blijkbaar, die zou je juist moeten proberen binnen te houden, Ik vraag slechts om een nieuw contract van twee jaar met een hogere data-en bel-quota. Daar wordt ik voor 'gestraft'. Dan voel ik me niet welkom, en ga ik weg. Dat jaartje hou ik wel vol, het is niet dat ik het totaal niet redt nu, zou alleen makkelijk zijn.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dit kan op het moment dat je mag verlengen Edwin010
Voor verhogen terwijl je contract loopt gelden andere voorwaarden.
Edwin010
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank Steven, maar ik wacht tot ik over kan stappen, naar waar ik wel gewaardeerd en niet gestraft word als klant. Vodafone is toch al niet de goedkoopste..
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Jammer dat je dit zo ziet. Ik deel deze mening niet met je omdat je niet je abonnement kunt openbreken op deze manier.
Aangezien dit een discussie gaat worden met meningsverschillen, zal ik het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic