NogSteedsGeenOp

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Al een maand geen data.

Ik heb een zakelijke aansluiting en een maand geleden bij Vodafone zakelijk melding gedaan dat ik geen mobiele dataverbinding meer heb.
Na wat troubleshooten de tip gevolgd om een nieuwe simkaart aan te vragen.
Enkele dagen later de simkaart ontvangen, maar deze kan niet geactiveerd worden vanwege een hangende job voor de oude simkaart.
Afgelopen week te horen gekregen dat Vodafone Global er aan werkt en dat het probleem uiterlijk 3 maart opgelost zou zijn. Deze maandag met Vodafone gebeld, maar nog steeds geen duidelijkheid wanneer het probleem wordt opgelost.
Alle Vodafone werknemers die ik de afgelopen weken heb gesproken, en dat waren er nogal wat, waren overigens zeer vriendelijk en behulpzaam.
Voor de manier waarop je via de website een klacht (niet) kan indienen heb ik geen woorden over. Je wordt gewoon omgeleid naar de help link of help desk.
Het zou fijn zijn om eens wat terugkoppeling te krijgen over wat er met mijn melding gedaan wordt. Een echte oplossing zou nog fijner zijn.
Misschien kan iemand van Vodafone die echt spijkers met koppen kan slaan via email kontakt opnemen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
NogSteedsGeenOp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Sharon,
Ik heb vanmorgen met Vodafone gesproken en doorschakeling van inkomende gesprekken naar het tijdelijke nummer is geen probleem. Wat niet kan is uitgaande gesprekken van het tijdelijke nummer met mijn huidige nummer ‘taggen’.
Dan lijkt me de kans op verwarring bij mijn contacten te groot en mede daarom zie ik af van het gebruik van een tijdelijk nummer.
Een ander idee dat ik via mijn interne IT contact heb aangekaart is het ter beschikking stellen van een mobiele hotspot. Dit in combinatie met een tijdelijke data simkaart zou voor mij een geschikte tijdelijke oplossing kunnen zijn. Deze vraag is naar VGECO doorgestuurd.
Groet,
Gerard

Bekijk in context

14 Reacties 14
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi NogSteedsGeenOplossing

Welkom op de Community!
Ik kan mij voorstellen dat een maand zonder data niet handig is. Zeker niet als er meerdere dingen daarmee ook nog mis gaan en de uiteindelijke datum niet gehaald is betreft de oplossing.
Namens Vodafone mijn excuses hiervoor! Via de Community heb ik geen inzicht in gegevens en in de systemen. Dit is wegens privacy redenen.

Kun je ons een bericht sturen via Facebook of Twitter? Dan kunnen mijn directe collega's met je mee kijken. Zij kunnen het issue erbij pakken.
Mocht je het liever via de chat of door te bellen doen, dan kan dit ook. Via mail mag het via hier.
Ik heb de link zelf gecheckt en ik kan gewoon een mail/ klacht indienen. Ik durf niet te zeggen, waarom het mis gaat bij jou.
NogSteedsGeenOp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Beste Steven,
Hartelijk dank voor de reactie. Als ik via de link over het netwerk een mail wil sturen krijg ik een optie om een netwerkcheck te doen of vervolgens weer telefonisch contact op te nemen.
Als ik een ander onderwerp voor de klacht kies kom ik wel op een email formulier uit. Die zal ik invullen.
Mvg
Gerard
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Heel goed dat je dit hebt gedaan.
Je kan ook, wat Steven je al heeft aangegeven, een privé mail sturen naar Facebook of Twitter. Deze mensen kunnen misschien ook even in het systeem kijken. Maar een chat starten kan je ook proberen!

Dan heb je vaak ook gelijk een antwoord 🙂
NogSteedsGeenOp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
@Energieboy,
Ik heb de klacht gemailed en daarna via chat gevraagd om de case te escaleren. Binnen 3 dagen kan ik een reaktie verwachten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dan hoop ik dat het snel voor je opgepakt wordt NogSteedsGeenOplossing!
NogSteedsGeenOp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Dankje Steven,
Het lijkt er op dat het nog even zal duren. Ik heb gisteren een aanbod gekregen om een tijdelijke simkaart met een ander telefoonnummer te gebruiken.
Aangezien dit een zakelijk nummer is met nogal wat contacten lijkt me dat niet zo handig. Tenzij Vodafone het tijdelijke nummer voor “bellers naar” en “gebelden door” transparant kan houden.
Mvg,
Gerard
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je zou eventueel wel een doorschakeling er in kunnen laten zetten, waardoor alles op het "nieuwe nummer" uit komt.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
We ontvangen graag een update van jou, @NogSteedsGeenOplossing. Heb je iets gehad aan de tip van Steven?
NogSteedsGeenOp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Sharon,
Ik heb vanmorgen met Vodafone gesproken en doorschakeling van inkomende gesprekken naar het tijdelijke nummer is geen probleem. Wat niet kan is uitgaande gesprekken van het tijdelijke nummer met mijn huidige nummer ‘taggen’.
Dan lijkt me de kans op verwarring bij mijn contacten te groot en mede daarom zie ik af van het gebruik van een tijdelijk nummer.
Een ander idee dat ik via mijn interne IT contact heb aangekaart is het ter beschikking stellen van een mobiele hotspot. Dit in combinatie met een tijdelijke data simkaart zou voor mij een geschikte tijdelijke oplossing kunnen zijn. Deze vraag is naar VGECO doorgestuurd.
Groet,
Gerard
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super om te horen dat dit een tijdelijke oplossing is! Ik hoop dat het issue snel opgelost is voor je.
NogSteedsGeenOp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ongeveer een uur geleden ging onaangekondig mijn telefoon op “no service”.
Gelukkig had ik de nieuwe simkaart bij me, en die blijkt nu eindelijk geactiveerd te zijn. Na 5 weken is het probleem opgelost.
Mocht Vodafone constructieve feedback op prijs stellen:

  • kennelijk worden dit soort problemen in batches opgelost zodra er een bepaald aantal problemen is aangemeld. Dit zal met kosten te maken hebben, maar een tijdslimiet (1 week) ipv wachten totdat een lijst lang genoeg zou klantvriendelijker zijn.
  • bij langdurige problemen zou een actieve terugkoppeling prettig zijn. Ik ontving alleen status updates wanneer ik zelf belde.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Feedback is altijd welkom NogSteedsGeenOplossing. Ik zal dit ook intern doorgeven. Dank je wel hiervoor!
Fijn om te lezen dat het eindelijk werkt!
NogSteedsGeenOp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Steven, bedankt voor het meedenken bij deze post en voor het doorsturen van de feedback!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Graag gedaan! Is het minste wat ik kan doen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic