frankvanschoubr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al een maand geen data en Vodafone geeft geen oplossing

Ik heb al een maand geen mobiele data.
Dit begon in Denemarken, daar kon ik de app niet downloaden.
Een keer terug in Nederland had ik nog steeds geen mobiele data. App wel gedownload.
Ik probeer via de App een oplossing te vragen, maar de chatfunctie in mijn app gaat na een of twee berichten op slot.
Ik probeer van provider te wisselen, maar Vodafone laat dat niet toe.
Heeft u een oplossing voor mij? Want ik betaal voor mobiele data die ik dus niet krijg.
Mijn toestel is een Motorola met een Android systeem, van enkele maanden oud.
2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi frankvanschoubroeck
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Zie dat je nog geen antwoord hebt gekregen. Waarom je geen mobiele data hebt, geen idee. Daarvoor moet je echt contact opnemen met de klantenservice van Vodafone, door te bellen of door een chat te starten. Eventueel kan je ook een privé bericht sturen via Facebook of Twitter.

Die mensen kunnen voor je kijken wat er aan de hand is en eventueel je abonnement een reset geven. Daarnaast kan je ook even controleren of je Mobiel data goed staat in je telefoon en of de APN instellingen goed zijn ingegeven en of andere eigen probeer dingen wel/niet werken.

De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc. Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland. Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml of eens de stappen doorlopen op Vodafone netwerkcheck https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je het met bovenstaande optie kunnen oplossen frankvanschoubroeck?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic