Beantwoord

Android Pie update Samsung Galaxy S9

  • 27 december 2018
  • 146 reacties
  • 6843 Bekeken

Beste,

Is er een planning wanneer Vodafone de Pie update uitrolt voor de S9?
icon

Beste antwoord door Energieboy 27 december 2018, 21:52

Heb je een branded of een unbranded toestel?
Bij een unbranded toestel gaat de update via de fabrikant.

Heb je een branded toestel dan gaat dit op de volgende manier. Google rolt de beveiligingsupdates uit en verstuurt deze naar de fabrikant. De fabrikant pas hem aan met de schil die zij hebben. Vervolgens wordt deze doorgestuurd naar de provider. De provider (in dit geval ons) passen hem aan en testen hem, zodat het werkt met onze apps en software. Vervolgens wordt deze terug gestuurd naar de fabrikant zodat deze hem alsnog kan uitrollen.

Hier gaat dan ook even overheen. Op dit moment zijn ze nog bezig met het testen van deze software en duurt het nog even voordat deze eraan komt. Hier is (nog) geen datum over bekend. Het kan zijn dat de een hem al wel kan downloaden en de ander niet. Dit gaat gefaseerd.
Bekijk origineel

146 reacties

Ik heb hem vannacht kunnen downloaden en installeren op mn s9
Hmm, ik heb helaas nog niks binnen 😞
Reputatie 7
Badge +17
Heb je een branded of een unbranded toestel?
Bij een unbranded toestel gaat de update via de fabrikant.

Heb je een branded toestel dan gaat dit op de volgende manier. Google rolt de beveiligingsupdates uit en verstuurt deze naar de fabrikant. De fabrikant pas hem aan met de schil die zij hebben. Vervolgens wordt deze doorgestuurd naar de provider. De provider (in dit geval ons) passen hem aan en testen hem, zodat het werkt met onze apps en software. Vervolgens wordt deze terug gestuurd naar de fabrikant zodat deze hem alsnog kan uitrollen.

Hier gaat dan ook even overheen. Op dit moment zijn ze nog bezig met het testen van deze software en duurt het nog even voordat deze eraan komt. Hier is (nog) geen datum over bekend. Het kan zijn dat de een hem al wel kan downloaden en de ander niet. Dit gaat gefaseerd.
Ja, VDF branded uiteraard, daarom vraag ik het in dit forum 😉

Misschien dat iemand van Vodafone meer wist.
Reputatie 6
Hoi @Jochem Drost,

Vodafone gaat deze update inderdaad eerst grondig testen, en pas daarna komt deze dan voor jou beschikbaar. Dit zal nog wel even een tijdje duren. Een exacte datum kan ik helaas niet geven hiervoor.
Ook klote dan van Vodafone dat het zo lang moet duren er zijn mensen die er naar uit kijken zijn ze een keer vlot bij Samsung gaat vodafone het weer ophouden bedankt jongens top
Helaas kunnen wij dit niet versnellen vanuit hier, ik wacht zelf ook op deze update. Mocht ik meer weten, dan laat ik het weten!
Gewoon zweep erover, evengoed bedankt voor de reactie en wacht het af..
@sharon waarom loopt Vodafone niet gewoon mee in de test van Samsung en zet de software onder een groep mensen uit ,dan voorkom je dat Vodafone nu nog testen moet, is het niet zo Vodafone moet zijn schil er overheen zetten. Wellicht een idee om hier eerder op in te springen en een groepje klanten selecteren voor testen en tijdens de test kan als Vodafone dat wil hun schil eroverheen zetten. En geef evt. voor de klanten die geen bloatware willen de PHN versie vrij, mooi schoon pakketje.
Dit is de machtspositie van Vodafone dank je wel Vodafone echt klopte dit
Reputatie 7
Badge +17
Dit is de machtspositie van Vodafone dank je wel Vodafone echt klopte dit
Hoezo nu machtspositie?
Iemand die een telefoon goedkoper wil kopen met een abonnement kan daar rekening mee houden. Koop dan een mobiel los en een Sim Only abonnement. Heb je nergens last van en loop je altijd voorop!

Maar ja, toestel met abonnement is zo aantrekkelijk en dan kopen mensen dit liever. Daar komt bij kijken dat Vodafone dan graag ook nog eigen dingen erop wil zetten, omdat het dan kan. Overigens doen meerdere providers dit!
Ja maar die zorgen wel dat ze op tijd zijn, en ten tweede inderdaad kopen met een abbonoment maar daar word ook dik aan verdiend plus rente dus mag daar wel een beetje service vanaf zover ik weet betalen we daarvoor en ben misschien danwel ouderwets maar het is de klant is koning niet andersom geef dan in ieder geval een verklaring waarom zo laat kan je het begrijpen en hiermee bedoel ik degene die daar over beslist niet de mensen die er niks aan kan doen en dit ge..... Moeten aan horen.
Wachten op iets terwijl de rest (t-Mobile, kpn, etc) het al heeft is frusterend , vooral als je het graag wil.
En ben Nederlander die zeiken overal over, zelfs over het weer....
Reputatie 7
Badge +17
Ja maar die zorgen wel dat ze op tijd zijn, en ten tweede inderdaad kopen met een abbonoment maar daar word ook dik aan verdiend plus rente dus mag daar wel een beetje service vanaf zover ik weet betalen we daarvoor en ben misschien danwel ouderwets maar het is de klant is koning niet andersom geef dan in ieder geval een verklaring waarom zo laat kan je het begrijpen en hiermee bedoel ik degene die daar over beslist niet de mensen die er niks aan kan doen en dit ge..... Moeten aan horen.
Wachten op iets terwijl de rest (t-Mobile, kpn, etc) het al heeft is frusterend , vooral als je het graag wil.
En ben Nederlander die zeiken overal over, zelfs over het weer....

Zeiken mag van mij altijd, zoals je weet, werk niet bij Vodafone en als ik ergens niet over tevreden ben bij Vodafone dan zeik ik ook! Dus dat is heel Nederlands, ik ken het gevoel maar al te doen :)

De moderatoren geven elke keer een verklaring: Heb je een branded toestel dan gaat dit op de volgende manier. Google rolt de beveiligingsupdates uit en verstuurt deze naar de fabrikant. De fabrikant pas hem aan met de schil die zij hebben. Vervolgens wordt deze doorgestuurd naar de provider. De provider (in dit geval ons) passen hem aan en testen hem, zodat het werkt met onze apps en software. Vervolgens wordt deze terug gestuurd naar de fabrikant zodat deze hem alsnog kan uitrollen.

Meerdere providers maken hier gebruik van, niet alleen Vodafone. De klant is koning: Men moet de klanten in alle omstandigheden met respect behandelen (spreekwoordenboek info). Dat is wat Vodafone hier doet via de Community. Ze hebben op meerdere plekken al laten weten hoe het werkt. Begrijp ook prima dat je geen info wenst te lezen van iemand die niet bij Vodafone werkt, maar de info die ik schrijf komt regelrecht van andere topics af waar mensen deze vragen ook hebben en daarop heeft Vodafone al antwoord gegeven. Geef het alleen maar door, meer niet :)

Of we het nu leuk vinden of niet, we zullen toch gewoon moeten wachten. Maak het je niet te druk in 2019, slecht voor je gezondheid, je hart en je humeur. Geloof me maar, het is echt. Zodra er een update is dan zal Vodafone dit communiceren en mocht @Steven of @Marc- en/of @Sharon hier nog iets op willen aanmerken, die werken tenslotte bij Vodafone, dan zullen ze dat zeker niet laten.
Dat begrijp helemaal heb ik al een paar keer gelezen maar waar ik over schrijf is de gevallen die bij andere providers ook branded zijn en die lukken het wel en die zijn hooguit 1 a 2 dagen later 26 Dec kpn branded dus ook kpn toegevoegd wat je beschrijft 27 Dec kwam 't-mobile ook branded dus gekocht met contract afbetaling je begrijpt dus voor mij de bekendste waar vodafone ook bij hoort hebben het al klaar is nu 2 januari en nog niet dat heb ik nog nooit mee gemaakt maar zat ook altijd bij t-Mobile dit is het eerste jaar bij Vodafone dus nieuweling kijk we hebben allemaal wel eens een blauwe maandag dat alles tegenzit maar een week we praten niet over een hobbywinkel ah kom volgende week maar een kijken of het klaar is dus ja maar zo zie ik dat verder ik moet toch wachten hier kan je tenminste even je frustratie kwijt ik zie er naar eindelijk nacht thema one UI ben zeer nieuwsgierig en ben meestal de eerste met dit soort dingen word nou gewoon vierkant uitgelachen ggrrrrr hahaha dus vandaar had je maar niet naar vodafone moeten gaan ik sta achter mijn beslissing t-Mobile liet me naar 10 tallen jaren vallen als een lastige vlieg dus ziggo met Vodafone dus schep op over vodafone en dan sta ik nu voor aap maar ja that's life zullen we maar zeggen in ieder geval bedankt voor je reactie ook al ben je geen vodafone werknemer en zeker niet kwaadwillend meer opbouwend kritiek met een frustratie tintje voor vodafone haha
@loekklein Ooit van leestekens gehoord?
@loekklein Ooit van leestekens gehoord?
Ja, ik weet het, lange adem training en fouten maar komt uit een goed hart. Helemaal van slag van me gemis
Reputatie 7
Badge +17
@loekklein Ooit van leestekens gehoord?
Jeetje zeg, laten we vriendelijk beginnen in 2019
En ook vriendelijke blijven, onderling elkaar.

Het maakt niet uit hoe je het schrijft, als we elkaar maar begrijpen!

@loekklein Ooit van leestekens gehoord?Jeetje zeg, laten we vriendelijk beginnen in 2019
En ook vriendelijke blijven, onderling elkaar.

Het maakt niet uit hoe je het schrijft, als we elkaar maar begrijpen!


Maakt niet uit, hoor! Snap het wel, ook gefrustreerd over de update....
Reputatie 2
Badge +3
hij is binnen ,grapje 😂
Dit gaat echt nergens over , alle andere providers hebben hem al lang uitgerolt en vdf is nog niet klaar. Is toch niet zo lastig? Als dit vaker zo gaat stap ik echter over na een andere provider
Naar aanleiding van dit topic toch even handmatig gechecked of er een update was, hij is nu aan het downloaden! Have fun allemaal.
Nog steeds geen update... ook niet handmatig. Ik hoop dit weekend
Badge
Ook voor mij handmatig gecheckt geen update. Dit is er echt eentje in 'ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld'.
Ik snap dat het geen halszaak is, telefoon werkt prima. Als Vodafone moet je dan dus inschatten hoeveel tijd en geld je gaat besteden aan een snelle implementatie voor je klanten, dat is lastig.
Maar goed, nu blijkt dus, en dat bleek al uit vorige updates maar daar hebben we het niet meer over, dat Vodafone by far óf het minste tijd en geld daar voor over heeft, óf, sorry, simpelweg de domste mensen eraan heeft werken, in vergelijking met ALLE concurrenten.
Dat moet toch pijn doen? Dat moet toch zorgen voor verandering? Of was het al lang duidelijk en is het pure minachting van je klanten? Ik hoop het niet, en wacht in spanning af.
Kan ik via Odin de firmware van SamFirmwares installeren of heb ik dan geen garantie meer op mijn nieuwe S9? Die hebben nl. de PHN firmware op hun site staan. Ik heb dat in het verleden vaak gedaan maar weetniet of dat ten koste van garantie gaat en of het tegenwoordig sowieso mogelijk is.
Badge +1
Hallo vodafone
Kunnnen jullie niet een schating geven hoelang het ONGEVEER gaat duren
1weken?
2weken?
3 weken ?
Maanden?

Reageer