Beantwoord

Android Pie update Samsung Galaxy S9

• 27 december 2018
  • 146 reacties
  • 6843 Bekeken

Beste,

Is er een planning wanneer Vodafone de Pie update uitrolt voor de S9?
icon

Beste antwoord door Energieboy 27 december 2018, 21:52

Heb je een branded of een unbranded toestel?
Bij een unbranded toestel gaat de update via de fabrikant.

Heb je een branded toestel dan gaat dit op de volgende manier. Google rolt de beveiligingsupdates uit en verstuurt deze naar de fabrikant. De fabrikant pas hem aan met de schil die zij hebben. Vervolgens wordt deze doorgestuurd naar de provider. De provider (in dit geval ons) passen hem aan en testen hem, zodat het werkt met onze apps en software. Vervolgens wordt deze terug gestuurd naar de fabrikant zodat deze hem alsnog kan uitrollen.

Hier gaat dan ook even overheen. Op dit moment zijn ze nog bezig met het testen van deze software en duurt het nog even voordat deze eraan komt. Hier is (nog) geen datum over bekend. Het kan zijn dat de een hem al wel kan downloaden en de ander niet. Dit gaat gefaseerd.
Bekijk origineel

146 reacties

Badge +1
Hallo vodafone
Kunnnen jullie niet een schating geven hoelang het ONGEVEER gaat duren
1weken?
2weken?
3 weken ?
Maanden?
Ook op de note 9 is hij er inmiddels.
Reputatie 2
Badge +3
hij is binnen ,grapje 😂
Badge +1
Nou ik wacht nog wel eff totdat die in nederland uit is😂😂
Ben benieuwd naar wat voor fouten vodafone is tegengekomen, heb zelf ook de note 9, maar iedereen die een unbranded toestel heeft kan al wel genieten van android pie, jammer dat vodafone er niet duidelijk over is naar hun klanten. Geef je 1000 euro uit aan een telefoon en loop je achter de feiten aan....
Hoe lang gaat het nog duren voordat vodafone eindelijk de Android Pie update vrijgeeft?
Ik zit met mijn S9+ met smart te wachten.
Al met kerst werd het groots in elk nieuwsblad en online platforms rondbazuind....maar de vodafone klanten staan nog steeds on de wacht.

Ondertussen lopen er collega's met een S8 die al met pie ge-update is...
Ik heb zojuist de update geinstalleerd 🙂 Branded Phone
Dit gaat echt nergens over , alle andere providers hebben hem al lang uitgerolt en vdf is nog niet klaar. Is toch niet zo lastig? Als dit vaker zo gaat stap ik echter over na een andere provider
Reputatie 2
Badge +3
Ik begrijp iedereen wel hoor, het is gewoon vervelend.
Maar als je dit allemaal niet wilt, koop dan los je toestel en een los SIM Only abonnement.
Doe ik al jaren en daar gaat perfect en elke maand leg ik extra geld weg, wat ik normaal zou uitgeven voor een toestel bij een abonnement, en twee jaar later kan ik weer een los toestel kopen met een los SIM Only abonnement.

Echt hoor, het kost je niets meer en niets minder. Alleen discipline om het geld op een spaarrekening te zetten en er niet aan te komen. Dan heb je altijd een juiste update en nooit meer het gezeur dat er geen update op tijd is. Nogmaals, ik begrijp de mensen wel die het nu niet zo hebben. Maar wie weet is het een TIP?

Daarnaast al die registraties bij het BKR als je een toestel hebt boven een bepaalde prijs. Je koopt er moeilijker een huis door of een auto en een lening krijgen is dan ook soms erg lastig. Dus zelf sparen en uitgeven heeft meer voordelen :)

** zijn nu gelijk veel lezers die het natuurlijk niet met me eens zijn, maar dat mag 😜 **

Ik heb een los toestel met abbo genomen bij vodafone .de reden simpel ,Bij belsimpel kreeg ik niet het juiste nederlandse toestel .dus ivm updates heb ik het toestel bij vodafone gekocht met 1 jaar abbo . kreeg ik ook nog een speaker erbij .die bij belsimpel niet bij kreeg ivm met de aktie van samsung . ik heb wel degelijk rond gekeken ik was bij vodafone wel duurder uit .maar ging er vanuit dat ie net als me iphone 4s S5 s7edge unbranded was .Helaas dit gebeurt me geen tweede keer .
Reputatie 2
Badge +3
De software wordt op dit moment uitvoerig getest. Op dit moment is er nog geen data bekend. Mocht ik een data weten dan zal ik dit zeer zeker communiceren.
Bedankt voor de Update😉
Reputatie 2
Badge +3
Het heeft te maken met de apps zoals Vodafone Start, My Vodafone etc. Daarnaast heeft het ook te maken met bijvoorbeeld bellen over Wi-FI/4G etc. @redo2015

Kijk de is wel interessant bellen over wifi ,ik heb namelijk een nog SignaalPlus ergens tussen andere niet gebruikte spullen liggen. (die je bewaard want je weet maar nooit, en nooit meer gaat gebruiken ) om dat het bereik (bij mij thuis binnen ) slecht is . maar met wifi bellen is dat wel opgelost . Vodafone start geen idee wat het .niet geaccepteerd met opstarten , de eerste keer 😁.
Reputatie 2
Badge +3
Heb ondertussen PHN er al opgezet draait als een zonnetje en als je eventueel de Vodafone App wil gaan gebruiken download je die gewoon uit play store, waar zit de moeilijkheid hier in Vodafone.
Zelf Kenia en Iran hebben de update al uitgerold waarom duurt het bij Vodafone dan zo lang Vodafone is eigenlijk de laatste provider die hem uitrolt, ben verder een tevreden gebruiker alleen het update beleid van Vodafone loopt aardig achter op de rest.

Dat is niet helemaal waar sinds vannacht heeft samsung hem wereldwijd uitgebracht.
Achteraf wacht ik toch liever zodat de eerste bugs eruit zijn😀
Reputatie 2
Badge +3
Ala ik kijk wanneer Vodafone de updates uitbrengt., Is dat meestal rond de 23 zal nu ook wel zo wezen .
Reputatie 2
Badge +3
Zit wel wat in
Reputatie 2
Badge +3
Exacte datum heb ik helaas niet, ik gok op het einde.
Jammer weten we waar aan toe zijn 😭🤣😂
Kan hier slotje op😂
Reputatie 2
Badge +3
Voor wie het wachten zat is
https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s9-plus/SM-G965F/PHN/download/G965FXXU2CSA2/251303/
Reputatie 2
Badge +3
Succes allemaal positief bedoeld
Badge
Goed, ben weer een week verder sinds mn eerste reactie, en ik ben er nu wel klaar mee.
En ja dan komen eikels als Energieboy mij natuurlijk vertellen dat het mn eigen schuld is. Dat ik veel goedkoper uit was toen ik m'n telefoon voorbestelde bij Vodafone. Dat ik gewoon een hebberige lul ben. Zal ook nog wel zeggen dat híj nergens last van heeft. Dat hij het wel goed heeft geregeld dus niet snapt waar ik me dan druk om maak. En dan LIEGT onze vriend de moderator, die geen enkel contact met het update team gehad heeft omdat hij maar een achterlijke forum-moderator is en het update team zich belangrijk voelt, die liegt dan weer dat 'ze er nog steeds mee bezig zijn'. Joh, ze zijn nog niet eens begonnen. Die hebben gedacht, dat komt na de vakantie wel eens even. En wat 'dat' dan is. Een stap toevoegen in de eerste opstart procedure en jullie spyware apps toevoegen, man, man, man wat een werk. Ze zullen jullie programmeurs bij NASA wel missen. Sodemieter toch op met het gelul. Ik heb geen cent bespaard op mn telefoon, er wordt geen hol uitgevoerd en degenen die dit hele proces verdedigen zijn geen knip voor de neus waard.

Oja, en aangezien de autoriteit consument en markt al lang heeft vastgesteld dat het langdurig én tijdig updaten van toestellen deel uit maakt van de waarde en dat info daarover dus bij de aanschaf moet worden verstrekt, heb ik daar ook maar even een klacht ingediend mbt het moedwillig niet vermelden van deze excessieve wachttijd. Ik raad iedereen aan hetzelfde te doen, is zo gebeurd.
Reputatie 6
Hoi @Jochem Drost,

Vodafone gaat deze update inderdaad eerst grondig testen, en pas daarna komt deze dan voor jou beschikbaar. Dit zal nog wel even een tijdje duren. Een exacte datum kan ik helaas niet geven hiervoor.
Reputatie 7
Badge +17
Ja maar die zorgen wel dat ze op tijd zijn, en ten tweede inderdaad kopen met een abbonoment maar daar word ook dik aan verdiend plus rente dus mag daar wel een beetje service vanaf zover ik weet betalen we daarvoor en ben misschien danwel ouderwets maar het is de klant is koning niet andersom geef dan in ieder geval een verklaring waarom zo laat kan je het begrijpen en hiermee bedoel ik degene die daar over beslist niet de mensen die er niks aan kan doen en dit ge..... Moeten aan horen.
Wachten op iets terwijl de rest (t-Mobile, kpn, etc) het al heeft is frusterend , vooral als je het graag wil.
En ben Nederlander die zeiken overal over, zelfs over het weer....

Zeiken mag van mij altijd, zoals je weet, werk niet bij Vodafone en als ik ergens niet over tevreden ben bij Vodafone dan zeik ik ook! Dus dat is heel Nederlands, ik ken het gevoel maar al te doen :)

De moderatoren geven elke keer een verklaring: Heb je een branded toestel dan gaat dit op de volgende manier. Google rolt de beveiligingsupdates uit en verstuurt deze naar de fabrikant. De fabrikant pas hem aan met de schil die zij hebben. Vervolgens wordt deze doorgestuurd naar de provider. De provider (in dit geval ons) passen hem aan en testen hem, zodat het werkt met onze apps en software. Vervolgens wordt deze terug gestuurd naar de fabrikant zodat deze hem alsnog kan uitrollen.

Meerdere providers maken hier gebruik van, niet alleen Vodafone. De klant is koning: Men moet de klanten in alle omstandigheden met respect behandelen (spreekwoordenboek info). Dat is wat Vodafone hier doet via de Community. Ze hebben op meerdere plekken al laten weten hoe het werkt. Begrijp ook prima dat je geen info wenst te lezen van iemand die niet bij Vodafone werkt, maar de info die ik schrijf komt regelrecht van andere topics af waar mensen deze vragen ook hebben en daarop heeft Vodafone al antwoord gegeven. Geef het alleen maar door, meer niet :)

Of we het nu leuk vinden of niet, we zullen toch gewoon moeten wachten. Maak het je niet te druk in 2019, slecht voor je gezondheid, je hart en je humeur. Geloof me maar, het is echt. Zodra er een update is dan zal Vodafone dit communiceren en mocht @Steven of @Marc- en/of @Sharon hier nog iets op willen aanmerken, die werken tenslotte bij Vodafone, dan zullen ze dat zeker niet laten.
Reputatie 7
Badge +17
Oke, top!
Wat je zegt, Apple komt ook niet echt meer met vernieuwingen :(
Is wel een goed merk hoor, maar loopt nu toch met veel dingen achter.
Badge

Had eigenlijk een vraag, is het mogelijk om een branded telefoon unbranded te maken? Heb mijn toestel in het begin van mijn abonnement helemaal betaald?

Als daar een optie voor is graag.

Samsung s8 f950

zeker gewoon bij sammobile gewoon doen wat er staat .je kan zelfs alle gegevens behouden. en instellingen .maar dan moet je wel alle 4 de file gebruiken ,maar dat staat in de uitleg . gratis download duurt 4 uur . is de moeite waard
ik zou wachten tot maart heb je gelijk pie

Het is gelukt bedankt, dit had ik veel eerder moeten doen! Het was wel even spannend het duurde nog wel even voordat alles opstarten..

Er staat nog wel ergens vdf..

Vriendelijke groet RM Zijlstra
De software wordt op dit moment uitvoerig getest. Op dit moment is er nog geen data bekend. Mocht ik een data weten dan zal ik dit zeer zeker communiceren.
En met welke provider is dit geweest? Is het namelijk een andere provider geweest dan Vodafone, dan kun je geen branded vanuit ons hebben. Waarschijnlijk heb je dan een branded vanuit die provider @Glenn123
Voor de S8 is het helaas nog even wachten.

Reageer